Här är veckans bolagssystem - konsumkassörskans system - så att ni som kan det här får något att hacka på.
Min första spik har hela veckan varit i V75-4 1 Pine Muscle. Sedan har jag länge valt mellan 1 Martin de Bos i första och 8 Slide So Easy i sjätte.
1) 1,3,6 r10-8 (min gamle tränare Petri Puro - han som bryr sig mer om hästen än dess ägare - preparerar 1 inför finalen. Garderar med springspårshästen 6, som alltid går med skor och skriks ut av betaltjänster och efterföljare här på sharps. Jag har alltid gillat 3, som har fin form och kan få loppet)
2) 1,2,3,4,5,6,9 r12-10 (detta sprinterlopp är svårt och jag streckar mer än halva fältet. Glöm inte 5, som spikas av en stor betaltjänst streckad till 8 %. 9 gjorde senast en 12-tid i Hamburg och är bortglömd).
3) 1,3,5,6,7,8,11 r10-9 (svårt 3-åringslopp med hästar, som inte tjänat så mycket. Tarzan skickar endast en häst till Åby - 5 streckad till 8 %. Gardera loppet)
4) 1 r3-11 (Björns hästar 1 eller 3 tar/får ledningen med den andre i rygg. 3 är inte säker i voltstart. Stallkamraterna är jämngoda och då väljer jag Örjan)
5) 1,2,4,5,12 r6-11 (stolopp där Kevin säger, att urstarka 12 nu är 30 m bättre än på Axevalla. Hon kan 12-tid. Det kan även storfavoriten 4. 1 skall prova för ledningen. 2 har vunnit tre av sina fyra senaste starter, varav en på V75 - är helt bortglömd till 7 %. Flemming kan ta ledningen med 5 - men lika gärna lägga sig sist)
6) 8 r5-1 (8 är Danmarks bästa häst. Det är en råchans att spika Flemming, men det är hästen jag spikar. 5 gillar jag skarpt, men inte att han ligger på höger töm och inte fullt körbar i kurvorna. Vi får se om det blir bättre nu när ägarna tar tillbaka Jepson som driver. Spik eller många)
7) 3,8,9,11 r2-5 (Örjan kan få ett bra lopp med Nurmostränade favoriten 9. 3 är mycket bättre än raden. 8 har form men galopperar ofta. Ostreckade hemmahästen 11 har forcerats av amatörtränaren/kärnfysikern och Erik till galopper. Nu åter med sin lugne kusk, Anders C som känner hästen sedan "fölben". 2 % - jo man tackar)
Kostar 1470:-. Hoppas på lite julpengar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: ab5 (+5)
|