Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-12-07, 07:33   #31
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 729
Sharp$: 9271
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Tippar att dessa två slutar som favoriter i sina respektive lopp:

Avd 2) 3 Beartime 23% just nu och andrahandare - mot 30% och favorit?

Avd 3) 3 Take the A.Train 18% just nu och andrahandare - mot 27% och favorit?


Lär nog snackas upp lite över allt i morgon ( pga betaltjänster och följa john mentalitet)
Jo där har du nog rätt.
Skulle flera betaltjänster dessutom gå på samma drag så kan det dra iväg ordentligt.


Beartime har rusat uppåt hela tiden sedan i torsdags (12% då) och slutar tveklöst som streckssonetta vid 16.20.

Take the A train går nog mycket riktigt samma väg.


Alltid värt att ha med i beräkningen när man gör spelen...


__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-07, 07:37   #32
ab5
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 317
Sharp$: 1244
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
El Gumpert kan man få till 7,50 nu på SvS. Lär nog stiga ytterligare under dagen.

Andra streckfavoriter som det redan börjat dras hårt emot:

Martin de Bos 3,50. Reverend Vine 3,05

Västerbo Lexington 4,80. Take the A train 4,95

Stonewashed 3,05. Wild love 3,05 (jämnt skägg!!)

Betting Gangster 4,85. Slide so Easy 4,95



Är verkligen vinstchanserna så jämna i dessa lopp eller kommer Mikaels att få ånyo en framgångsrik eftermiddag på att ha is i magen?


Oddset på Stonewashed börjar väl ändå bli rätt lockande? Antar att spelvärde spikar Wild Love... Tycker ju inte Stonewashed bör vara så högt streckad som den är just nu men då det saknas "säkra" spikar i övriga avdelningar blir detta effekten. Vinstchansen kanske är 35%? Om man ska dra en siffra ur r*ven..

Finns ju en risk att det blir utvändig resa om Bergh får för sig att bråka med Miss Sober.

Bergh gästade åbys podd "Travtjöt" denna gång (Kan rekommenderas för de som inte lyssnat) Där lät det som att han inte tänkt släppa iaf. Sen vet man ju inte när Peter ställer en allvarlig fråga. Ska jag spika till 60% brukar jag dock vilja ha det upplagt för en säker "spets och slut" .

Vad tror ni om denna avdelning?
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-07, 07:53   #33
Banned
 
Reg.datum: aug 2019
Ort: Stockholm
Inlägg: 84
Sharp$: 14
Standard

Rätt lockande att ta alla i avd 5. Varenda häst förutom de tre tippade rensar ju nästan rent.
Kilroy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-07, 08:00   #34
ab5
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 317
Sharp$: 1244
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kilroy Visa inlägg
Rätt lockande att ta alla i avd 5. Varenda häst förutom de tre tippade rensar ju nästan rent.
Ja, i ett scenario där Bergh svarar ut stonewashd så är väl skrällchanserna rätt goda.
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-07, 08:23   #35
Banned
 
Reg.datum: aug 2019
Ort: Stockholm
Inlägg: 84
Sharp$: 14
Standard

För sent


Citat:
Ursprungligen postat av ab5 Visa inlägg
Ja, i ett scenario där Bergh svarar ut stonewashd så är väl skrällchanserna rätt goda.
Just det, tyvärr hade jag redan tippat klart så det blir inget för mig. Kul om någon provade.
Kilroy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-07, 09:01   #36
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Det bästa för Bergh är väl rygg ledaren men vem säger att Bergh håller spets mot 5 Stella Newman? Kan ju bli hård körning mellan dom och Peter tar det lite lugnare. Bästa hästen vinner oftast på Åby va det nån som sa. 4 och 12 är bästa hästarna sen kan 1 komma med på läge kanske och att Bergh menar att detta är hans bästa chans och sen Vilkens F på läge form och om dom tre mest betrodda skulle köra som tokdårar av nån konstig anledning.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-07, 09:05   #37
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

vi får se hur det utvecklar sig gällande % på stone w d ... börjar den gå ner mer i procent så spikar jag nog.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-07, 09:11   #38
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Det som är mest intressant är att Stefan Melander sänder en häst 5 Rally Hans som har mött bättre motstånd än detta och har bästa spåret med Jepson. Det är den 5an han vinner med idag och inte Betting G som jag inte ens kommer plocka med

Va nog ett preparé lopp senast på Valla mot Hail Marry, Digital Summit, Criterion ...

Ner i distans och har ett lopp med skor i sig nu... Spikar till 8%

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-12-07 klockan 09:20.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-07, 09:16   #39
Banned
 
Reg.datum: aug 2019
Ort: Stockholm
Inlägg: 84
Sharp$: 14
Standard

Keycard


Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Det bästa för Bergh är väl rygg ledaren men vem säger att Bergh håller spets mot 5 Stella Newman? Kan ju bli hård körning mellan dom och Peter tar det lite lugnare. Bästa hästen vinner oftast på Åby va det nån som sa. 4 och 12 är bästa hästarna sen kan 1 komma med på läge kanske och att Bergh menar att detta är hans bästa chans och sen Vilkens F på läge form och om dom tre mest betrodda skulle köra som tokdårar av nån konstig anledning.
Den tror jag mest på av de övriga. Jepson upp och den kan spurta - såg vi i ett
15-hästarsfält med Emilia Leo för ett tag sedan. Julia-hästarna har nog gjort sitt bästa?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
Kilroy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-07, 09:28   #40
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Säger såklart inte att Rally Hans är klar men man måste spika en lågprocentare runt 8-15 % för att kunna vinna bra med deg och Basse visade på detta när han höll på att vinna 450k i onsdags för att han tog ställning där många däribland jag själv fast jag skrev att DW skulle enbart fokusera på 5 Heading R och därför inte köra den i spårtrappan på lite skoj och skrev att det kunde va en spik men ändrade mig av nån märklig anledning.

Och då va det ett andelsspel på 1700kr och lirar man själv för 200-500kr så måste man garanterat göra det och kanske till och med två sådana spikar.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-07, 10:00   #41
 
Reg.datum: jul 2017
Inlägg: 5 018
Sharp$: 14773
Standard

Tror jag går ut hårt och spikar Martin de boS och Beartime
zimonzzon85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-07, 10:06   #42
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 729
Sharp$: 9271
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
[...] man måste spika en lågprocentare runt 8-15 % för att kunna vinna bra med deg [...] lirar man själv för 200-500kr så måste man garanterat göra det och kanske till och med två sådana spikar.
Nja, där håller jag inte med dig till fullo. Man bör dock ha en systemuppbyggnad där man tillåter sig chansen att fälla en och annan storfavorit samtidigt som man hittar de där riktiga kantbollarna. Men för att göra det så behöver du inte ha spikat två singelprocentare...

Det är ytterst ovanligt att ingen av streckssonfavoriterna vinner under en V75-omgång. Det gäller bara att hitta rätt!


__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+3), Frasse77 (+5)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-07, 10:36   #43
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 294
Sharp$: 1088
Standard

Bara jag som tror på Miss Sober?
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-07, 10:41   #44
 
Reg.datum: jul 2017
Inlägg: 5 018
Sharp$: 14773
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Bara jag som tror på Miss Sober?
Va inne på spika den , men börjar bli lite osäker på hur körningen blir i början !
Kan gynna 12 om det kör lite mot varandra 1-4-5
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
trance_error (+5)
zimonzzon85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-07, 10:43   #45
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Här är veckans bolagssystem - konsumkassörskans system - så att ni som kan det här får något att hacka på.
Min första spik har hela veckan varit i V75-4 1 Pine Muscle. Sedan har jag länge valt mellan 1 Martin de Bos i första och 8 Slide So Easy i sjätte.

1) 1,3,6 r10-8 (min gamle tränare Petri Puro - han som bryr sig mer om hästen än dess ägare - preparerar 1 inför finalen. Garderar med springspårshästen 6, som alltid går med skor och skriks ut av betaltjänster och efterföljare här på sharps. Jag har alltid gillat 3, som har fin form och kan få loppet)

2) 1,2,3,4,5,6,9 r12-10 (detta sprinterlopp är svårt och jag streckar mer än halva fältet. Glöm inte 5, som spikas av en stor betaltjänst streckad till 8 %. 9 gjorde senast en 12-tid i Hamburg och är bortglömd).

3) 1,3,5,6,7,8,11 r10-9 (svårt 3-åringslopp med hästar, som inte tjänat så mycket. Tarzan skickar endast en häst till Åby - 5 streckad till 8 %. Gardera loppet)

4) 1 r3-11 (Björns hästar 1 eller 3 tar/får ledningen med den andre i rygg. 3 är inte säker i voltstart. Stallkamraterna är jämngoda och då väljer jag Örjan)

5) 1,2,4,5,12 r6-11 (stolopp där Kevin säger, att urstarka 12 nu är 30 m bättre än på Axevalla. Hon kan 12-tid. Det kan även storfavoriten 4. 1 skall prova för ledningen. 2 har vunnit tre av sina fyra senaste starter, varav en på V75 - är helt bortglömd till 7 %. Flemming kan ta ledningen med 5 - men lika gärna lägga sig sist)

6) 8 r5-1 (8 är Danmarks bästa häst. Det är en råchans att spika Flemming, men det är hästen jag spikar. 5 gillar jag skarpt, men inte att han ligger på höger töm och inte fullt körbar i kurvorna. Vi får se om det blir bättre nu när ägarna tar tillbaka Jepson som driver. Spik eller många)

7) 3,8,9,11 r2-5 (Örjan kan få ett bra lopp med Nurmostränade favoriten 9. 3 är mycket bättre än raden. 8 har form men galopperar ofta. Ostreckade hemmahästen 11 har forcerats av amatörtränaren/kärnfysikern och Erik till galopper. Nu åter med sin lugne kusk, Anders C som känner hästen sedan "fölben". 2 % - jo man tackar)

Kostar 1470:-. Hoppas på lite julpengar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ab5 (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td