Visa ett inlägg
Gammal 2019-12-20, 19:47   #179
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Ja att spela med urskiljning är alltid bra!
Men om du nu spelar 500.000 rader på årsbasis och alla med ett fantastiskt bra spelvärde, vad spelar det för roll om dom är spelade på 20 omgångar eller 100 omgångar? Det viktiga är ju spelvärdet på raderna du spelat.
Jo men om man lirar precis varje omgång klarar man inte att plugga och kraftsamla så det faktiskt är bara "bra" rader man spelar. Dessutom kanske man vill vinna emellanåt också. Spelar jag t ex 50 rader varje dag på riktiga kantbolls-system är risken att jag inte vinner på flera år även om det är övervärde på varenda rad jag lämnat in.

Att spela större system kan vara både bra och dåligt. Det kan för många bli att man spelar för så kallade "scared money", dvs att man tar med hårt streckade hästar som man vet leder till ganska dåliga rader för att man är rädd att mista hela insatsen (i tid och pengar). Eller mista andelsköparnas förtroende om de där överstreckade favoriterna går och vinner.

Men undviker man det där skulle jag säga att det generellt sett bara är positivt att kraftsamla till vissa dagar eller omgångar. Man läser på mycket mer när insatsen är större, det gäller nog nästan alla.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mikaels (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat