Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-12-19, 11:35   #166
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Här va systemet jag postade

1 Gameboy Pellini - Vid andelsspel hade detta lopp garderats och i spårtrappor 7,13,14,15
1,3,4,5,6
15 Mack Dragan - Spik sen jag såg startlistan och hade aldrig hittat 11 Livi Joy
1,4,7,10
2,3,7,8,11,12,13
11 Rafiki Fri - Vid eventuellt andelsspel va låset givet 9,11 för ingen annan kunde vinna.
10 Van Gogh - Spik från det jag såg startlistan.
1,3,4,8,10 - Första häst enligt mig och Zimmonson som ville spika den på sitt system.


Frågan är om folk tror jag hade fått med 14 i första avd. Den varnade Peter om tidigt i V86 sändningen så ja den hade garanterat åkt med med duktiga H.L i sulkyn.
Och om folk inte skulle tro att jag hade låst på 9,11 bara för att jag spika 11 på ett 175 kr så får ni tänka om.

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-12-19 klockan 11:40.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-19, 11:42   #167
 
Frasse77s avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Skövde
Inlägg: 446
Sharp$: 1267
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Vissa menar alltså att jag ljuger för att vinna cred eller dylikt?
Som sagt spelar det mindre roll så här i efterhand naturligtvis men dom människorna måste vara omgivna av lögnare så att dom har svårt att tro nån annans ord.
Om du menar min reflektion? Så skrev jag att jag ej peka finger åt ngn. Som du säkert vet köper jag dina andelar när du gör dom.
Ej min tanke eller mening om någon tar åt sig, utan som jag skrev en reflektion från min sida. Samma som jag har en reflektion att jag tycker det är förjävligt att det ej blir snö på julafton så man kan åka skoter. Till skillnad från spel så är ej vädret definitivt utan kan ändras på ngn timme så än lever hoppet !
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-19, 11:50   #168
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Frasse77 Visa inlägg
Om du menar min reflektion? Så skrev jag att jag ej peka finger åt ngn. Som du säkert vet köper jag dina andelar när du gör dom.
Ej min tanke eller mening om någon tar åt sig, utan som jag skrev en reflektion från min sida. Samma som jag har en reflektion att jag tycker det är förjävligt att det ej blir snö på julafton så man kan åka skoter. Till skillnad från spel så är ej vädret definitivt utan kan ändras på ngn timme så än lever hoppet !
Ok
Tack för att du köper andel och visat förtroende.
Man känner sig skitllöjlig när man i efterhand menar på något såklart men alla här är mina travvänner och det är endast till er jag kan ventilera travet med för min fru avskyr det.. hehe vilket jag kan förstå när man ej är intresserad.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Frasse77 (+5)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-19, 11:59   #169
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Om du säger det så... måste ju utgå från att du talar sanning annars är ju allt skitsnack som man kan utgå ifrån eller en ding ding värld. Men när du lägger till en blinksmiley så blir jag lite misstänksam
80% av travspelet är efterhandare.

Jag har alltid diskuterat nyttan av det men respekterar
givetvis de som tycker att det är viktigt.

Däremot borde inte Sharps tillåta det stora fokus det
får då det är svårt att se någon kollektiv nytta.

Själv var jag långt ifrån som vanligt, 4 på ramen men
sen reducerade jag bort mej och fick 2 rätt som bäst.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-19, 14:07   #170
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Ack, om inte om hade varit...

Det är sannerligen något som borde vara tänkvärt för många. Att man så ofta "är nära" är nog den enskilt största faktorn som gör att den här sporten drar så mycket intresse och spel. Oavsett hur fel ute man var jämfört med facit.

För pedagogikens skull kladdar jag upp ett exempel-system på V75 här nu:

10*4*3*3*3*3*1=1 620kr.

Säg att jag åker på 3 förstareserver och tycker att jag är "nära". Så sätter jag mig och ritar om systemet då inklusive förstareserverna för att få alla rätt. Hur troligt är det att jag är "nära" att ha den där spelkassan om jag normalt spelar för en tiondel av det? Och hur "nära" är det att jag målar dit just förstareserverna och inte lägger upp systemet på annat sätt så det ändå blir bom i någon av loppen?

11*5*4*4*4*4*2=14 080kr.

Det händer emellanåt att man faktiskt på riktigt är nära. Om man bommar på ett lopp i en omgång som ger stora pengar. Där man dessutom velat länge och väl mellan att sätta sista strecket på vinnaren eller på en annan. "Den där funderade jag på att ta med en sväng" är en sak. Det kallar jag heller inte nära egentligen. Men att faktiskt sitta i slutet och väga en häst mot en annan är en helt annan femma. Det värsta som finns när det händer, eller ett tecken på spelform om man ser lite mer optimistiskt på saken. Om man rannsakar sig själv ordentligt så är det ju inte speciellt ofta man är så där nära på riktigt när man bommar.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Piraten (+10), Frasse77 (+10), Grant (+12)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-19, 15:22   #171
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ack, om inte om hade varit...

Det är sannerligen något som borde vara tänkvärt för många. Att man så ofta "är nära" är nog den enskilt största faktorn som gör att den här sporten drar så mycket intresse och spel. Oavsett hur fel ute man var jämfört med facit.

För pedagogikens skull kladdar jag upp ett exempel-system på V75 här nu:

10*4*3*3*3*3*1=1 620kr.

Säg att jag åker på 3 förstareserver och tycker att jag är "nära". Så sätter jag mig och ritar om systemet då inklusive förstareserverna för att få alla rätt. Hur troligt är det att jag är "nära" att ha den där spelkassan om jag normalt spelar för en tiondel av det? Och hur "nära" är det att jag målar dit just förstareserverna och inte lägger upp systemet på annat sätt så det ändå blir bom i någon av loppen?

11*5*4*4*4*4*2=14 080kr.

Det händer emellanåt att man faktiskt på riktigt är nära. Om man bommar på ett lopp i en omgång som ger stora pengar. Där man dessutom velat länge och väl mellan att sätta sista strecket på vinnaren eller på en annan. "Den där funderade jag på att ta med en sväng" är en sak. Det kallar jag heller inte nära egentligen. Men att faktiskt sitta i slutet och väga en häst mot en annan är en helt annan femma. Det värsta som finns när det händer, eller ett tecken på spelform om man ser lite mer optimistiskt på saken. Om man rannsakar sig själv ordentligt så är det ju inte speciellt ofta man är så där nära på riktigt när man bommar.
Väl sagt Stekel. Jag har slutat gräma mig att jag är "nära" de gånger det i själva fallet är långt ifrån så nära som man kan tro. Igår var jag väldigt fel ute i inledningen men vägde häst mot häst i sista. Global Thunder mot Vincent Chase, det blev fel den här gången men då kan man säga att det är nära om det är en omgång där man har alla rätt i övrigt. Fick som tur är in dubbeln som lite tröst.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-19, 16:05   #172
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Skövde
Inlägg: 238
Sharp$: 5449
Standard

Hubba! Kommer du ihåg när jag skrev detta?
Den travdagen höjde du Henrietta till skyarna, du hade gjort en rad som troligen skulle gått in innan du ändrade dig på grund av infon från liven/tränare. Nu kanske du skulle tagit med Henrietta efter tränarens tugg. Det som du skriver var att det var tunt me kulor på kontot och det kan jag förstå med alla småspel o dylikt under veckorna. Spar pengar och satsa på nåt större själv eller ihop med spelvänner. Jag klistrar in det jag skrev då. Mvh Janne.

Det känns lite sorgligt när ni dissar era val/inlämnade kuponger, trav är aldrig lätt. Efterklokheten är alltid rätt val! Det jag tror att ni snöar in på, är att ni plussar hästar hit och dit och då är det ju lätt att säga att man hade med den hästen från början. Jag klankar inte på någon, men det är sorgligt att ni blir så irriterade på era val av inlämnade system. skulle man lämna in ett system på alla drag och klaringar, eller ta bort/med hästar från live snubbarna eller ta med/bort hästar från denna eminenta sida, så kostar systemet fantasi summor.
Det jag vill säga är att det ska vara roligt med trav och sansa er/mig själv med att välj ut spel eller speldagar som passar. spara kulorna till ons eller lördag och lägg en lite större slant istället för att köra slantar på vardagar eller hoppa in på den och den andelen, det kostar mer än smakar. Jag tror att ett eget stort system eller ett stort andelssystem är bättre än att gå med på flera olika som bara kostar. Det finns inga räddningsplankor längre.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+20), abborre (+10), Frasse77 (+10), mikaels (+5), abstruse (+1)
jAnman är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-19, 16:54   #173
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jAnman Visa inlägg
Hubba! Kommer du ihåg när jag skrev detta?
Den travdagen höjde du Henrietta till skyarna, du hade gjort en rad som troligen skulle gått in innan du ändrade dig på grund av infon från liven/tränare. Nu kanske du skulle tagit med Henrietta efter tränarens tugg. Det som du skriver var att det var tunt me kulor på kontot och det kan jag förstå med alla småspel o dylikt under veckorna. Spar pengar och satsa på nåt större själv eller ihop med spelvänner. Jag klistrar in det jag skrev då. Mvh Janne.

Det känns lite sorgligt när ni dissar era val/inlämnade kuponger, trav är aldrig lätt. Efterklokheten är alltid rätt val! Det jag tror att ni snöar in på, är att ni plussar hästar hit och dit och då är det ju lätt att säga att man hade med den hästen från början. Jag klankar inte på någon, men det är sorgligt att ni blir så irriterade på era val av inlämnade system. skulle man lämna in ett system på alla drag och klaringar, eller ta bort/med hästar från live snubbarna eller ta med/bort hästar från denna eminenta sida, så kostar systemet fantasi summor.
Det jag vill säga är att det ska vara roligt med trav och sansa er/mig själv med att välj ut spel eller speldagar som passar. spara kulorna till ons eller lördag och lägg en lite större slant istället för att köra slantar på vardagar eller hoppa in på den och den andelen, det kostar mer än smakar. Jag tror att ett eget stort system eller ett stort andelssystem är bättre än att gå med på flera olika som bara kostar. Det finns inga räddningsplankor längre.
Mycket bra sagt! Det är det man ska göra. Välja sina tillfällen med omsorg och plugga hårt en vecka på EN omgång och köra ett stort andelssystem.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-19, 17:01   #174
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Tack för uppmuntran jAnman! Så mycket onödiga spel man lägger pengar på så det är skrämmande. Man måste försöka ha tålamodet att vänta på rätt tillfällen och nästan känna sig säker på att man sätter 7an eller 8an när man lämnar in. Tyvärr har jag svagheten att följa nästan allt som sänds eftersom jag är sjukpensionerad och har möjligheten men då är det lätt att man lägger massa onödiga spel för att det är roligare att följa travet då.
Nåt man borde lära sig att inte göra och erfarna travspelare slutar nog spela som jag och går hårt in när dom ser något dom väntat på tex.

Som nästa gång Antonio Trot startar tex
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-19, 17:44   #175
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Skövde
Inlägg: 238
Sharp$: 5449
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Tack för uppmuntran jAnman! Så mycket onödiga spel man lägger pengar på så det är skrämmande. Man måste försöka ha tålamodet att vänta på rätt tillfällen och nästan känna sig säker på att man sätter 7an eller 8an när man lämnar in. Tyvärr har jag svagheten att följa nästan allt som sänds eftersom jag är sjukpensionerad och har möjligheten men då är det lätt att man lägger massa onödiga spel för att det är roligare att följa travet då.
Nåt man borde lära sig att inte göra och erfarna travspelare slutar nog spela som jag och går hårt in när dom ser något dom väntat på tex.

Som nästa gång Antonio Trot startar tex
Titta på trav varje dag är bra, då hänger man med på både häst o kusk, spela varje dag är inte ok om man inte har pengar för det, polaren som delar bord och häst med mig är proffs sedan 16 år tillbaka han har råd att spela varje dag, men han väljer ut spelvärde är det svårt blir det ett större joker är det lätt står han över eller lämnar in raden ca 500 ggr. Kör v75 lättare o billigare än v86 då du måste lägga kraft i plånboken. Kan du lira varannan vecka för en större slant, så tror jag det ger mer att småskvättar hela veckan. Eller lägg en eller två andelar på Gotland till v7 och vila huvudet och bara njut av hästarna
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
jAnman är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-19, 18:47   #176
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3382
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Tack för uppmuntran jAnman! Så mycket onödiga spel man lägger pengar på så det är skrämmande. Man måste försöka ha tålamodet att vänta på rätt tillfällen och nästan känna sig säker på att man sätter 7an eller 8an när man lämnar in. Tyvärr har jag svagheten att följa nästan allt som sänds eftersom jag är sjukpensionerad och har möjligheten men då är det lätt att man lägger massa onödiga spel för att det är roligare att följa travet då.
Nåt man borde lära sig att inte göra och erfarna travspelare slutar nog spela som jag och går hårt in när dom ser något dom väntat på tex.

Som nästa gång Antonio Trot startar tex


Om du bara spelar för samma summa totalt, så är det ingen större skillnad om du sprider ut dina rader på många omgångar eller koncentrerar dom till ett fåtal omgångar, det borde egentligen vara bättre att spela lite och ofta.

Hemligheten är ju att du alltid spelar rader med högst spelvärde ” i ditt tycke” .
Men ju fler rader du spelar en omgång desto längre ifrån kommer du den mest spelvärda raden.

Så spela på du, men kom i håg att ofta= liten summa.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-19, 21:15   #177
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Om du bara spelar för samma summa totalt, så är det ingen större skillnad om du sprider ut dina rader på många omgångar eller koncentrerar dom till ett fåtal omgångar, det borde egentligen vara bättre att spela lite och ofta.

Hemligheten är ju att du alltid spelar rader med högst spelvärde ” i ditt tycke” .
Men ju fler rader du spelar en omgång desto längre ifrån kommer du den mest spelvärda raden.

Så spela på du, men kom i håg att ofta= liten summa.
Tidigare har det i alla fall varit fördelaktigt att spela med urskiljning och kraftsamla, men det kanske har ändrats...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-20, 17:33   #178
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3382
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Tidigare har det i alla fall varit fördelaktigt att spela med urskiljning och kraftsamla, men det kanske har ändrats...

Ja att spela med urskiljning är alltid bra!
Men om du nu spelar 500.000 rader på årsbasis och alla med ett fantastiskt bra spelvärde, vad spelar det för roll om dom är spelade på 20 omgångar eller 100 omgångar? Det viktiga är ju spelvärdet på raderna du spelat.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-20, 18:47   #179
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Ja att spela med urskiljning är alltid bra!
Men om du nu spelar 500.000 rader på årsbasis och alla med ett fantastiskt bra spelvärde, vad spelar det för roll om dom är spelade på 20 omgångar eller 100 omgångar? Det viktiga är ju spelvärdet på raderna du spelat.
Jo men om man lirar precis varje omgång klarar man inte att plugga och kraftsamla så det faktiskt är bara "bra" rader man spelar. Dessutom kanske man vill vinna emellanåt också. Spelar jag t ex 50 rader varje dag på riktiga kantbolls-system är risken att jag inte vinner på flera år även om det är övervärde på varenda rad jag lämnat in.

Att spela större system kan vara både bra och dåligt. Det kan för många bli att man spelar för så kallade "scared money", dvs att man tar med hårt streckade hästar som man vet leder till ganska dåliga rader för att man är rädd att mista hela insatsen (i tid och pengar). Eller mista andelsköparnas förtroende om de där överstreckade favoriterna går och vinner.

Men undviker man det där skulle jag säga att det generellt sett bara är positivt att kraftsamla till vissa dagar eller omgångar. Man läser på mycket mer när insatsen är större, det gäller nog nästan alla.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mikaels (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-20, 21:31   #180
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Jo men om man lirar precis varje omgång klarar man inte att plugga och kraftsamla så det faktiskt är bara "bra" rader man spelar. Dessutom kanske man vill vinna emellanåt också. Spelar jag t ex 50 rader varje dag på riktiga kantbolls-system är risken att jag inte vinner på flera år även om det är övervärde på varenda rad jag lämnat in.

Att spela större system kan vara både bra och dåligt. Det kan för många bli att man spelar för så kallade "scared money", dvs att man tar med hårt streckade hästar som man vet leder till ganska dåliga rader för att man är rädd att mista hela insatsen (i tid och pengar). Eller mista andelsköparnas förtroende om de där överstreckade favoriterna går och vinner.

Men undviker man det där skulle jag säga att det generellt sett bara är positivt att kraftsamla till vissa dagar eller omgångar. Man läser på mycket mer när insatsen är större, det gäller nog nästan alla.
Jo, är en jäkla skillnad på att gå på sina ideer när man gör 100 rader...och att göra samma sak med 10000 rader(och ett helt gäng intressenter bakom)...hoppas Hubba antar V86-utmaningen och "klarar av" att göra dessa rader, med just sina egna ideer...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td