- Hon har inte startat på ett tag och är kanske lite tung i kroppen. Hon har tränat bra och är väl förberedd, men kanske inte i hundraprocentig form utan 95. Jag hoppas hon ska vara nästan lika bra som när hon vann på Bjerke näst senast och då ska det nog räcka till en topp tre placering. De första hundra meterna finns det galopprisk och man kan inte bara släppa åt henne och hon är inte så startsnabb. Därför tror jag det är en fördel med springspår för då har hon lite längre anlopp och bättre fart. Jag åker lång väg för det här loppet så det är klart jag hoppas hon ska vara med och kämpa om segern. Det är många snabba hästar med i loppet så hon måste nog vara på topp för att vinna. Hon har tävlat barfota runt om i de senaste loppen och är bäst utan skor. Hon kommer tävla med så kallade barfotaskor så det blir så nära barfotakörning det går. Jag hoppas också vi slipper ha brodd i skorna, vilket jag hört nog ska kunna gå bra. I övrigt blir det öppet huvudlag och samma vagn som förut. Jag ska tävla på Biri på fredag, så jag åker på natten efter tävlingarna och räknar med att vara framme på Bergsåker på lördag morgon, säger Ole Johan Östre...Lät inte så uppåt på Osen Prinsessa, hade kännts som ett spikförslag annars...Ängsborken är ju överdjävligt bra, men måste nog ha nästintill maxflyt från detta läge...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|