Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-01-09, 09:31   #16
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

- Hon har inte startat på ett tag och är kanske lite tung i kroppen. Hon har tränat bra och är väl förberedd, men kanske inte i hundraprocentig form utan 95. Jag hoppas hon ska vara nästan lika bra som när hon vann på Bjerke näst senast och då ska det nog räcka till en topp tre placering. De första hundra meterna finns det galopprisk och man kan inte bara släppa åt henne och hon är inte så startsnabb. Därför tror jag det är en fördel med springspår för då har hon lite längre anlopp och bättre fart. Jag åker lång väg för det här loppet så det är klart jag hoppas hon ska vara med och kämpa om segern. Det är många snabba hästar med i loppet så hon måste nog vara på topp för att vinna. Hon har tävlat barfota runt om i de senaste loppen och är bäst utan skor. Hon kommer tävla med så kallade barfotaskor så det blir så nära barfotakörning det går. Jag hoppas också vi slipper ha brodd i skorna, vilket jag hört nog ska kunna gå bra. I övrigt blir det öppet huvudlag och samma vagn som förut. Jag ska tävla på Biri på fredag, så jag åker på natten efter tävlingarna och räknar med att vara framme på Bergsåker på lördag morgon, säger Ole Johan Östre...Lät inte så uppåt på Osen Prinsessa, hade kännts som ett spikförslag annars...Ängsborken är ju överdjävligt bra, men måste nog ha nästintill maxflyt från detta läge...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-09, 09:55   #17
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 98
Sharp$: 963
Standard

Avd 1: Måste ju gå på 2 senaste prestationerna och spika DDZ

Avd 2: Zitor har visat bra farter innan, tänkbar skräll och streckvärd i mina ögon.

Avd 3: Örjan gör vad han vill, vill han vinna så är det klart.

Avd4: Vincent chase till ledning? Mitt förstastreck och utgång blir 10, knifetown lover

Avd5: Blir inte klok här.

Avd 6: Tror indas secret vinner felfri, men tar nog med 3,8,9,11,14

Avd 7: Arch lane, hade läge att gå ut halvvarvet kvar men emilia valde att sitta kvar. hade nog vunnit med 100m om hon hade gått ut. Kommer tveka in i det sista med att spika då det känns osäkert på kusken.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+7)
Drphilsner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-09, 10:00   #18
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Hatar ju niondespår på kort bakom bilen, men Infinite Knight skulle det kunna lösa sig för, då både ettan och tvåan är riktigt snabba ut(liksom tre och åtta)...risk för överpace här och formen verkar bra på IK...Örjan har kört Atlas Vendil en gång tidigare, flög till spets från springspåret, rekordsänkte nästan två sekunder på full väg och vann loppet till 13ggr. Kuskförstärkningen är enorm och hästen har gjort det bra även med andra långtifrån lika bra drivers...riktigt kvick bakom bilen och skulle inte förvåna om Örre flyger förbi från start, trots åttonde...

Senast redigerad av mikaels den 2020-01-09 klockan 10:34.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-09, 10:10   #19
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Ser ut som en omgång som ska gå att lösa i min bok.

Får avvakta senaste infon på lördag med banans skick, väderlek och taktik i avd 3 och 7 för att hitta sista spiken (Proppen lr Arch Lane).

Övrigt:

1: Given spik DDZ i den form han är i nu, ingen rör den, trots att jag gillar de andra 2 utmanarna väldigt mycket så är dem chanslösa denna gången.

2: 2 6 15 är stabilt lås här. Men Kallblod är kallblod... blir banan kass lr liknande så blir det nog att heltäcka här och hoppas på skrällen...

3: Spik 10 lr 5.10 lås. 5an tar ju spets, Zenith inte form nog o plocka den redan och 11an går inte runt både 4 5 10 från det spåret...
Beror på vilka vibbar man får av Örjan på lör, kör han för vinst vinner givetvis Proppen, men annars är 5an ok som gardering då den är given bakom om favoriten sviker.

4: Klart man kan spika 1an här och hoppas den slipper tryck i ledningen, men jag vill ändå ha 2,7,8,9 som alla är formstarka bra hästar till trevlig procent.

5: Utgång nr 2 Fluke, alla bakom. Svårt lopp om inte spetshästen vinner.

6: Utgång nr 8, alla bakom. Svårt lopp om inte bästa hästen vinner

7: 1-8 +11 om jag låser kallisloppet på 3 streck. Helar jag där så spikar jag 1an här. 6 och 8 tycker jag är kul skrällar här.

Hoppas på bra väder på lör, avskyr då det blir skitbana o man måste spekulera.. Ge mig vår o sommarbanor igen!
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+7)
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-09, 11:08   #20
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

AVDELNING 1

Det är nästan lite komiskt att omgången inleds med ett sådant här lopp när vi har pratat om detta i en enskild tråd. Ett lopp över tre varv med åtta startande är inte särskilt tilltalande och läser jag loppet rätt blåser ”Doctorn” till ledningen och Mathias låter hästen tugga på. Hawk Cliff är den som kan sätta upp tempot, men Kihlström är smart och slickar sargen så länge det går.

Som någon har påpekat gäller det ju att DDZ klarar av att tugga på i samma stil igen, men gör han det vinner han högst sannolikt loppet och då jag endast ser en riktig utmanare kan det vara en bra spik att inleda med. Jag har dock svårt för att spika Mathias när värsta motbudet körs av Örjan, men med tanke på hur bra hästen är och kusken bara behöver agera passagerare kan det vara läge ändå.

AVDELNING 2

Min tidiga känsla var att 3 Hvalstad Odin skulle bli svårstoppad, men konkurrenterna är bra och formen är oviss. 2 Guldtopp står tjugo meter bättre till än 15 Ängsborken jämfört med senast och bör därför ha god chans att besegra denne över korta häcken. Magnus är vass och jag rankar ekipaget först.

6 Osen Prinsessa är ett tufft sto från Norge som är med där framme och hugger i de flesta loppen. Hästen är väl ingen blixt ut av det jag sett, men är samtidigt inte beroende av någon ledning. Prickar kusken rätt och ekipaget trillar ner i en bra position kan det räcka till seger.

Även om det är några tuffa på tillägg vet vi hur svårt det är att plocka de där längderna och det är inga dåliga hästar på start. Jag tror att ovanstående trio gör upp om segern.

AVDELNING 3

Propulsion har givetvis en straffspark, men den här gången med målvakt då han startar från bakspår med meriterade hästar framför. Men med tanke på att loppet senast blev väldigt billigt räknar jag med att Redén vill ge honom en liten urblåsare inför ett eventuellt Prix d’Amerique. ”Proppen” kan givetvis vinna med flera upplägg och hur Örjan lägger upp det är svårt att säga, men troligen är det Elian Web som sitter i spets och där är man optimister. Men han besegrar inte övermakten över två varv och jag låter studion spekulera i favoritfall.

AVDELNING 4

1 Rocky Tilly ska ses med bra chans om ledningen, det är inget snack om det. Vem ska sätta upp tempot? Kapacitetsmässigt finns det dock några hästar som står sig väl med favoriten häst mot häst och framförallt stallkamraten 8 Remarkable Feet som kan mycket i ljusa stunder.

Där bakom lurar 2 Radjah d’Inverne, 8 Scarlets Mirakel, 10 Knifetown Lover samt 9 Grainfield Aiden. Resterande har jag svårt att se vinna.

AVDELNING 5

Ett riktigt dåligt lopp för att vara V75 men jag har fastnat lite för en häst. 3 Staro Mojito duger väldigt bra mot dessa och från spåret bör han sitta bra på det direkt. Maxime Marais är ingen Örjan och har ju haft en förmåga att sitta fast med hästen på slutet så ser man till hela ekipaget är det ingen jag vill luta mig helt emot. Ses ändå med bra chans.

AVDELNING 6

Om jag ska gå på mina tankar och hoppas på någon högre utdelning på riksspelet får ju inte 8 Indra’s Secret vinna den här avdelningen. Hon är jättebra och hittar Bergh rätt från start och kan bomba framåt är det klart att det är bra chans, men jag är inte så säker på det.

Jag gillar 9 Hossiana Boko och hoppas att Westholm blir positionsvinnaren gentemot favoriten i inledningen. Slipper hon göra för mycket själv kan hon absolut segerstrida här.
Sedan bör även Berghs andra hästar nämnas. 5 Au Pair Girl är rejäl och har ett passande läge med Erik i vagnen och 14 Ginny Weasley är högkapabel. Det är svårt att plocka längderna som krävs mot de här stona framför, men GW har visat upp god form och får hon lifta med i ryggar kan hennes speed bita bra på den långa upploppsrakan.

6 Abrystir möter lite tuffare gäng nu men är på väg uppåt och är kuskförstärkt. Hon tål att göra en själv i loppen och är tuff till slut, varför hon ska ses med chans.

Även om jag tror att tilläggshästarna blir för tuffa att stå emot är 3 Red Alert W.F. värd ett streck. Hon var favorit från tillägg på Örebro för att sedan gå ut och visa sig överlägsen med tränaren i sulkyn senast. Jorma upp igen när det vankas större uppgifter och sådana här lägen gillar han.

13 Jazza Håleryd gillas men läget gör att det kan bli långt fram och då tror jag istället mer på 11 Melizza som har större chanser till att få en bra position i loppet.

AVDELNING 7

Jag hoppas på favoritfall även här, men jag tror mest på favoriten 1 Arch Lane som såg knallfin ut efter en ryggresa senast. Emilia vinner givetvis det loppet om hon går ut och kör för vinst, men det var väl det här loppet de hade i sikte och därav preparé senast i comebacken. Svårt att gissa på sådant för oss spelare tyvärr, speciellt när de växlar upp i balansväg.

Men det finns bra häster emot och i första hand 3 Nisse Sånna som jag tror kan bli svårslagen om Rikard lyckas trycka sig förbi favoriten från start. Hästen biter ifrån sig ordentligt i ledningen och har från den positionen bjudit upp till strid mot bland andra Istanbul Boko. Han höll undan för Green Mamba och Totall Recall över aktuell distans för två starter sedan och då med Fredrik Claesson i vagnen. Rikard N är ett ordentligt kuskplus och ekipaget räknas tidigt.

Där bakom streckas 7 Odds Indicator som verkligen har utvecklats i rätt riktning, samt 11 Xanthis Coktail som är rutinerad i sammanhanget och tuff över de längre distanserna.

4 Bowling Triple X. känns inte lika het den här gången, då han inte spetsar från bricka fyra i volten. Jag tror inte att han slår nämnda konkurrenter från kön och han lär dra på sig en del streck.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+7), Tirich (+10), Gotland (+7), asgaya3141 (+7)

Senast redigerad av Piraten den 2020-01-09 klockan 11:11.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-09, 12:13   #21
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 456
Sharp$: 17396
Standard

Riktigt bra tugg i denna tråden, många idéer o tankar att läsa och förhoppningsvis hittas det nåt guldkorn här
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-09, 12:53   #22
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
AVDELNING 1

Det är nästan lite komiskt att omgången inleds med ett sådant här lopp när vi har pratat om detta i en enskild tråd. Ett lopp över tre varv med åtta startande är inte särskilt tilltalande och läser jag loppet rätt blåser ”Doctorn” till ledningen och Mathias låter hästen tugga på. Hawk Cliff är den som kan sätta upp tempot, men Kihlström är smart och slickar sargen så länge det går.

Som någon har påpekat gäller det ju att DDZ klarar av att tugga på i samma stil igen, men gör han det vinner han högst sannolikt loppet och då jag endast ser en riktig utmanare kan det vara en bra spik att inleda med. Jag har dock svårt för att spika Mathias när värsta motbudet körs av Örjan, men med tanke på hur bra hästen är och kusken bara behöver agera passagerare kan det vara läge ändå.
Som Stekel varit inne på så gäller det normalt att hitta spetshästen i de här loppen och så kan man spika den.

Alla är här överens om att DDZ är spetshästen, men det jag inte håller med om i ovanstående är hur loppscenariot kommer se ut.
Jag har svårt att se något annat scenario än att Pacific Face synar dödens när spetskörningen lagt sig och att Örjan glider med någonstans bakom.

Detta gör ju dessutom att det här loppet kommer köras på ett litet annorlunda vis mot normalt där det blir ett pärlband med hästar där ingen utmanar ledaren och därför kanske man behöver fundera en eller två gånger på om spetshästen håller undan här som brukligt är.

Med tanke på det så antar jag att antingen håller DDZ undan trots press från Pacific Face, eller så spurtar Hawk Cliff ner dom över upploppet efter ett lopp som körts i högt tempo.

Även om jag gillar hästen skarpt, så tror jag inte Pacific Face både kan pressa sönder DDZ, samt hålla undan för Hawk Cliff i det här loppet.

Således är den "säkra" lösningen att låsa loppet på DDZ och Hawk Cliff, men för egen del kommer det innebära att klura ut vem av dessa 2 som vinner och spika denne.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-09, 13:13   #23
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
Som Stekel varit inne på så gäller det normalt att hitta spetshästen i de här loppen och så kan man spika den.

Alla är här överens om att DDZ är spetshästen, men det jag inte håller med om i ovanstående är hur loppscenariot kommer se ut.
Jag har svårt att se något annat scenario än att Pacific Face synar dödens när spetskörningen lagt sig och att Örjan glider med någonstans bakom.

Detta gör ju dessutom att det här loppet kommer köras på ett litet annorlunda vis mot normalt där det blir ett pärlband med hästar där ingen utmanar ledaren och därför kanske man behöver fundera en eller två gånger på om spetshästen håller undan här som brukligt är.

Med tanke på det så antar jag att antingen håller DDZ undan trots press från Pacific Face, eller så spurtar Hawk Cliff ner dom över upploppet efter ett lopp som körts i högt tempo.

Även om jag gillar hästen skarpt, så tror jag inte Pacific Face både kan pressa sönder DDZ, samt hålla undan för Hawk Cliff i det här loppet.

Således är den "säkra" lösningen att låsa loppet på DDZ och Hawk Cliff, men för egen del kommer det innebära att klura ut vem av dessa 2 som vinner och spika denne.
Tror inte Giuseppe Lubrano offrar sin häst i dödens, då han vet vad som väntar...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-09, 13:55   #24
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Inte många som väljer att köra i dödens när det går fortare än man hinner med och luckan i rygg ledaren är 40 meter lång.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-09, 13:59   #25
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Drphilsner Visa inlägg
Avd 1: Måste ju gå på 2 senaste prestationerna och spika DDZ

Avd 2: Zitor har visat bra farter innan, tänkbar skräll och streckvärd i mina ögon.

Avd 3: Örjan gör vad han vill, vill han vinna så är det klart.

Avd4: Vincent chase till ledning? Mitt förstastreck och utgång blir 10, knifetown lover

Avd5: Blir inte klok här.

Avd 6: Tror indas secret vinner felfri, men tar nog med 3,8,9,11,14

Avd 7: Arch lane, hade läge att gå ut halvvarvet kvar men emilia valde att sitta kvar. hade nog vunnit med 100m om hon hade gått ut. Kommer tveka in i det sista med att spika då det känns osäkert på kusken.
Höll på att sätta kaffet i vrångstrupen. Vad menar du med att det känns osäkert på kusken ?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mikaels (+5)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-09, 14:08   #26
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 98
Sharp$: 963
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Höll på att sätta kaffet i vrångstrupen. Vad menar du med att det känns osäkert på kusken ?
Gav bort loppet senast, nu spår 1 i volt. det är ju ingen adielsson direkt.
Va försiktig med kaffet.
Drphilsner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-09, 14:24   #27
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citerar vad STEKEL skrev tidigare
;
Kallblodsloppet ser lurigare och lurigare ut ju mer jag tittar på det. Här kan det nog smälla rejält! 10 Karlängs Lill och 14 Minelli är de bästa oddsarna jag hittar så här på förhand.
3,6,10,12,14,15

Min kommentar:

På t ex tre hästar har jag med 2 Guldtopp. Kolla loppet på Bergsåker 14 dec. Stod samma start som Don Viking, men den körde Djuse ifrån. Nu snackar vi om Magnus A Djuse. En av årets bästa kuskar.

Fick 4;e inv på B och 6oo kvar gick hästen ut i andra spår och på upploppet speedade han förbi alla utom BW Sture, men närmade sig betänkligt. Sen du sett videon tror jag du lägger till nr 2 i ditt gäng. /Tack för ordet SO
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ingo73 (+5)

Senast redigerad av SO den 2020-01-09 klockan 14:33.
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-09, 14:28   #28
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Drphilsner Visa inlägg
Gav bort loppet senast, nu spår 1 i volt. det är ju ingen adielsson direkt.
Va försiktig med kaffet.
Ja men siktet var ju inställt på DETTA lopp. Hade Emilia kört (fått köra) för vinst hade det inte varit några problem förra gången. Det var Oscar B som nog bestämde hur förra loppet skulle köras, spets och släpp, nu säger Oscar att formen är väsentligt bättre desstom. SPIK förmodligen
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-09, 14:36   #29
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 98
Sharp$: 963
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Ja men siktet var ju inställt på DETTA lopp. Hade Emilia kört (fått köra) för vinst hade det inte varit några problem förra gången. Det var Oscar B som nog bestämde hur förra loppet skulle köras, spets och släpp, nu säger Oscar att formen är väsentligt bättre desstom. SPIK förmodligen
Ja vi får se, lite orolig för hur det ska lösa sig i volten. DDZ, propulsion, arch lane. 2st av dom kommer jag spika.
Drphilsner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-09, 17:56   #30
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Har precis anlänt till Borgafjäll och fått eld i spisen...sambon körde och efter vägen berättade jag vad som verkar hända, dvs att svs sänker oddsen efter att jag spelat...kliver in på plats på IK till 3,70 och frågar henne om hon tror att dom sänker på en gång, hon funderade förståss, om man var riktigt klok...dom sänker direkt från 3,70 till 3,20, slump kan man tänka, men det här har hänt sen månader tillbaka...sambon noterade detta och ifrågasatte faktiskt inte "slumpen"...har iofs vunnit runt 50k senaste månaderna, men ska verkligen en sån relativt liten summa styra marknaden?...hursomhelst så är det för mig ganska klarlagt att detta sker och jag brukar ju lägga ut här, men hur handskas med detta?, lägga ut och ge er 1 minut för dom som delar min åsikt, eller lägga först och ni övriga får ett sämre odds...hehe, spelar kanske ingen roll, då ni ju är till största delen streckspelare...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td