Citat:
Ursprungligen postat av Tirich
Som Stekel varit inne på så gäller det normalt att hitta spetshästen i de här loppen och så kan man spika den.
Alla är här överens om att DDZ är spetshästen, men det jag inte håller med om i ovanstående är hur loppscenariot kommer se ut.
Jag har svårt att se något annat scenario än att Pacific Face synar dödens när spetskörningen lagt sig och att Örjan glider med någonstans bakom.
Detta gör ju dessutom att det här loppet kommer köras på ett litet annorlunda vis mot normalt där det blir ett pärlband med hästar där ingen utmanar ledaren och därför kanske man behöver fundera en eller två gånger på om spetshästen håller undan här som brukligt är.
Med tanke på det så antar jag att antingen håller DDZ undan trots press från Pacific Face, eller så spurtar Hawk Cliff ner dom över upploppet efter ett lopp som körts i högt tempo.
Även om jag gillar hästen skarpt, så tror jag inte Pacific Face både kan pressa sönder DDZ, samt hålla undan för Hawk Cliff i det här loppet.
Således är den "säkra" lösningen att låsa loppet på DDZ och Hawk Cliff, men för egen del kommer det innebära att klura ut vem av dessa 2 som vinner och spika denne.
|
Tror inte Giuseppe Lubrano offrar sin häst i dödens, då han vet vad som väntar...