Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa
Med risk för att fastna hårt med skägget i brevlådan för att i någon mån ifrågasätta Stekel som tveklöst är en av de absolut kunnigaste här inne. Men jag håller inte med avseende Indras Secret. Det hade kostat 12 kr extra per andel att ha med henne. Säg att:
Karlängs Lil vinner andra
Vem som helst utom Rocky vinner fjärde
Okalanai Grazia vinner femte.
Då hade iaf inte jag varit nöjd med att missa på Indras..
Har större förståelse för att hoppa över streck för favoriten i andra när det inte helgarderas i övrigt.
Jag fattar absolut att det över tid blir dyrt att ta med hästar en inte tror på, oavsett streck. Men ibland tänker jag att en samtidigt får ta alibi-streck så att säga, och bortse från vad som är rationellt.
|
Är väl inget fel att ifrågasätta någon som säljer andelar och spelar på det sättet, men jag tycker det finns en ganska stor skillnad mot andra andelssystem som säljs och kanske spelas på samma sätt. Stekel lägger ut sin prelrad tidigt, du ser att du köper in dig i ett system som dissar vissa favoriter och går ut på att de ska förlora. Skulle det vara ett system på t ex Hedlunds från någon betaltjänst som gör lika så skulle det bli ordentligt liv i luckan om det brände på just det scenariot du beskriver, för där vet man inte vad man köper in sig på och tar nog ganska förgivet att garderas ett lopp så är favoriten med oavsett antal streck.