Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-01-11, 10:46   #121
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Att Jorma skulle släppa spets är högst osannolikt speciellt om han har fått körorder. Det är inte inte Jörgen S Eriksson som kör och i en v64a omgång där han har lovat kollektivet att köra i spets men släpper som en mus när nån toppkusk kommer. Jorma är Jorma.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-11, 10:46   #122
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 394
Sharp$: 4759
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Med risk för att fastna hårt med skägget i brevlådan för att i någon mån ifrågasätta Stekel som tveklöst är en av de absolut kunnigaste här inne. Men jag håller inte med avseende Indras Secret. Det hade kostat 12 kr extra per andel att ha med henne. Säg att:
Karlängs Lil vinner andra
Vem som helst utom Rocky vinner fjärde
Okalanai Grazia vinner femte.

Då hade iaf inte jag varit nöjd med att missa på Indras..

Har större förståelse för att hoppa över streck för favoriten i andra när det inte helgarderas i övrigt.

Jag fattar absolut att det över tid blir dyrt att ta med hästar en inte tror på, oavsett streck. Men ibland tänker jag att en samtidigt får ta alibi-streck så att säga, och bortse från vad som är rationellt.
Är väl inget fel att ifrågasätta någon som säljer andelar och spelar på det sättet, men jag tycker det finns en ganska stor skillnad mot andra andelssystem som säljs och kanske spelas på samma sätt. Stekel lägger ut sin prelrad tidigt, du ser att du köper in dig i ett system som dissar vissa favoriter och går ut på att de ska förlora. Skulle det vara ett system på t ex Hedlunds från någon betaltjänst som gör lika så skulle det bli ordentligt liv i luckan om det brände på just det scenariot du beskriver, för där vet man inte vad man köper in sig på och tar nog ganska förgivet att garderas ett lopp så är favoriten med oavsett antal streck.
Bullo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-11, 10:46   #123
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ska ta en extra kik på den, men tror jag har hygglig koll på den sen innan. Minns den som ett trögt ök som borde vara väldigt missgynnad av distansen. Och jag gillar inte hästar som går från Leangen (speciellt om det inte ens vinner där) till V75.

Djus-hajpen har spillts ut orättvist mycket på brorsorna tycker jag. Många som hyllar Mats men jag tycker han har ganska långt upp till Magnus. Men såklart en jäkla skillnad från tränarn Arne. Minst 40 pannor viktfördel till att börja med.
Det är Kåre som tränar Jardar, inte Arne.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-11, 10:47   #124
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 092
Sharp$: 6126
Standard

Det är absolut en klok poäng!

Citat:
Ursprungligen postat av Bullo Visa inlägg
Är väl inget fel att ifrågasätta någon som säljer andelar och spelar på det sättet, men jag tycker det finns en ganska stor skillnad mot andra andelssystem som säljs och kanske spelas på samma sätt. Stekel lägger ut sin prelrad tidigt, du ser att du köper in dig i ett system som dissar vissa favoriter och går ut på att de ska förlora. Skulle det vara ett system på t ex Hedlunds från någon betaltjänst som gör lika så skulle det bli ordentligt liv i luckan om det brände på just det scenariot du beskriver, för där vet man inte vad man köper in sig på och tar nog ganska förgivet att garderas ett lopp så är favoriten med oavsett antal streck.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-11, 10:52   #125
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 712
Sharp$: 37579
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Att Jorma skulle släppa spets är högst osannolikt speciellt om han har fått körorder. Det är inte inte Jörgen S Eriksson som kör och i en v64a omgång där han har lovat kollektivet att köra i spets men släpper som en mus när nån toppkusk kommer. Jorma är Jorma.
Jorma bryr sig nog inte om "körorder" eller om man ska se det som rekommendationer från stallet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-11, 10:59   #126
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
SO: Noterar att du f.n. har tre streck men inte har med Hvalstad Odin. Hur resonerar du där?
Som du ser längre fram så tog jag en stor risk, men det var så lockande att spika Gulltopp sedan jag sett 14 dec loppet. Den som inte vågar nåt vinner inget. Och att ha 3 hästar är ju förfärligt tunt ändå, Zitor och Jardar och många andra höjs ju till skyarna, Egna ögon är faktiskt bäst ibland. Även om Gulltopp inte vinner så tror jag att han gör att bra lopp. Vi får snart lösningen på loppet.
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-11, 11:01   #127
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Gus öppnade tråden med den relevanta frågan om Propulsion reser till Sundsvall för att vinna 150 lakan. Hans ägare har fler miljarder än han har fingrar. Förstapriset tar Proppen med en språngavgift. Målet är att vinna Pd'A. Detta är ett preparéelopp. Ganska tidigt tar Elian Web ledningen och Kontio håller högt jämnt tempo. Det kan möjligen hålla hela vägen. Då väljer jag att spika runt 30 % favoriterna i första och sista avdelningarna. Överlägsna stoet Indra's Secret känns osäker från bakspår fyra och är kraftigt överstreckad till 55 %. Så här blev bolagssystemet (atg tog ut reserverna).

1) 4 (4 tar ledningen och blir aldrig trött - bra spik att inleda med till 36 %)

2) 2,3,6,8,9,11,12,15 (knappa favoriten 15 får ett trafikfarligt lopp ute i spåren i detta sprinterlopp, som inte är någon viktig uppgift för denna blivande kallblodsstjärna. Hårt betrodda stoet 6 är i Sundsvall för att vinna. Hon har många galopper i raden. Min förstahäst är norske 3 med Örjan. SO har lite idéer, som jag tar med vid mina garderingar. Kan inget om kallisar och streckar fler än halva fältet och hoppas någon av dem skräller)

3) 5,10 (se inledningen)

4) 1,6,7,8,9,10 (kan Erik snuva favoriten 1 från springspår och bädda för stallkamraten 10? Westholm lyfter upp sin egen styrning 8 och jämställer vinstchansen med 1. 9 kommer från två raka vinster på V75. Örjan har också springspår med 6. Kom igen Erik och håll hela vägen till 4 %)

5) 2,3,5,6,7,8,9,11 (de flesta hästarna i detta lopp har jag aldrig sett och har inte haft tid att ordentligt gå igenom i arkivet. Systemet är konstruerat så, att det finns plats för många streck i sprinterloppet för låg klass)

6) 5,6,8,9 (för överstreckade jättefavoriten 8 är det vinna eller försvinna. Vid galopp hoppas jag på 5,6 eller 9. Vägrar att ta med andrastreckade 3 eftersom jag tror, att jag för sådär 30 år sedan blev lurad vid ett hästköp av en person, som hette Hell. Vill minnas hästen hette Jean Claude. Inget vidare skäl va..... Men jag är långsint och får väl själv lida för det när den vinner)

7) 1 (1 lyste det om i comebacken senast på denna distans - SoS. Spikas. 7 ser stark ut med Örjan från springspår och blir värst emot)

Kostar 1536 kronor. Lycka till!
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-11, 11:04   #128
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 092
Sharp$: 6126
Standard

Det var ett Örjan-svar
Lycka till idag!

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Som du ser längre fram så tog jag en stor risk, men det var så lockande att spika Gulltopp sedan jag sett 14 dec loppet. Den som inte vågar nåt vinner inget. Och att ha 3 hästar är ju förfärligt tunt ändå, Zitor och Jardar och många andra höjs ju till skyarna, Egna ögon är faktiskt bäst ibland. Även om Gulltopp inte vinner så tror jag att han gör att bra lopp. Vi får snart lösningen på loppet.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-11, 11:05   #129
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Efter förra lördagens upprörda diskussioner om tv-folkets fulspel, ser jag i dag fram emot misstänkta oegentligheter i V75-loppen fyra och sex. I fjärde har ju Westholm tre hästar och i sjätte har Bergh tre.

Och vilket ekipage är det mest troligt att studion ”pratar ner” i dag och sedan spikar själva?
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-11, 11:05   #130
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Det är Kåre som tränar Jardar, inte Arne.
Arne har väl kört den alla ggr
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-11, 11:17   #131
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 712
Sharp$: 37579
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Arne har väl kört den alla ggr
Det stora flertalet av loppen har han kört.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-11, 11:25   #132
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Lås på Berghs 3 hästar i stoloppet... man vet ju vad som händer när samma tränare har 2 hästar i loppen nu för tiden så 3 st gör det hela lite enklare. Och är man fräck spikar man den minst betrodda av dom för det är ofta den som brukar vinna.. vet inte hur många ggr jag sett det.

Det är bara att lira tvilling runt om och trio x 100 så har man inlett året bra
Det kommer säkert diskuteras kritiskt i studion i så fall
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-11, 11:26   #133
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Med risk för att fastna hårt med skägget i brevlådan för att i någon mån ifrågasätta Stekel som tveklöst är en av de absolut kunnigaste här inne. Men jag håller inte med avseende Indras Secret. Det hade kostat 12 kr extra per andel att ha med henne. Säg att:
Karlängs Lil vinner andra
Vem som helst utom Rocky vinner fjärde
Okalanai Grazia vinner femte.

Då hade iaf inte jag varit nöjd med att missa på Indras..

Har större förståelse för att hoppa över streck för favoriten i andra när det inte helgarderas i övrigt.

Jag fattar absolut att det över tid blir dyrt att ta med hästar en inte tror på, oavsett streck. Men ibland tänker jag att en samtidigt får ta alibi-streck så att säga, och bortse från vad som är rationellt.
Det är en jätterelevant frågeställning och väl värt att diskutera!

Ja men det är ju just det. Ett streck på Indras Secret och Fluke kostar troligtvis strecken på både Karlängs Lill och Okalanai Grazia. Spelar man reducerat kan man i viss mån både ha kakan och äta den så att säga. Med maxkrav på betrodda man tror väldigt lite på t ex. När man spelar matematiskt så är det desto viktigare att ta ställning för att göra bra bruk av insatserna. Att rutinmässigt aldrig sila bort en favorit vid garderingarna gör systemen väldigt trubbiga och man får med mycket rader med dåligt värde på bekostnad av rader med bra värde. Variansen blir högre och risken finns alltid att mardrömsscenariot slår in. Det kommer två stjärnsmällar som man sätter. Och den där favoriten man hoppade vinner. Men den stora frågan är även i det scenariot om man fått med båda stjärnsmällarna om man tagit med alla favoriter? Kanske (förmodligen) inte.

Om mina spikar varit oddsare eller åtminstone icke-favoriter hela högen, då hade jag nog inte lämnat alla de här favoriterna utanför. Det man ska ha klart för sig vad de där raderna (varav de allra flesta är nära rena favoritparader) kostar. Kladdar jag in streck på favoriterna i de lopp jag lämnat dem utanför kostar systemet hux flux hela 35% mer. Att lägga till en favorit kostar visserligen "bara" 8% mer. 12kr mer per andel omräknat i pengar som du säger, och då låter det ju lite. Men det är viktigt att fråga sig om det i längden är vettigt bruk av de där pengarna. Och över ett år är det många tusenlappar det rör sig om.

När jag garderar lopp brukar jag faktiskt sällan ta ställning mot flera favoriter så kraftigt som idag ska jag tillägga. Men i den här omgången så skriker det dåliga favoriter om alla de här tre. Och då i kombination med att jag tror på tre andra favoriter som jag spikar så var det ett ovanligt lätt val att göra på det viset. Det kan hända att någon av de här tre favoriterna kommer med till slut beroende på snacket sista timmarna, men troligtvis inte.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+7), Bullo (+10)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-11, 11:42   #134
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

För er som inte testat Challenge trav på Svenskaspel så är det ett ypperligt tillfälle idag. 87k extra i potten och därmed nästan säkert över 100% återbetalning (om någon sätter alla rätt det vill säga)!

Men jag varnar, det är ingen jätteenkel spelform även om det ser väldigt lätt ut. Medelvärdet för alla rätt ligger runt 10k. Rekommenderar att man spelar allra minst 24 rader om man ger sig in på en lördagsomgång. Annars är det lite pengarna i sjön.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-11, 11:43   #135
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 092
Sharp$: 6126
Standard

Ok, tack för svar! Jag förstår hur du tänker och har lite större förståelse då du också tog bort Fluke, såg inte det innan.

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det är en jätterelevant frågeställning och väl värt att diskutera!

Ja men det är ju just det. Ett streck på Indras Secret och Fluke kostar troligtvis strecken på både Karlängs Lill och Okalanai Grazia. Spelar man reducerat kan man i viss mån både ha kakan och äta den så att säga. Med maxkrav på betrodda man tror väldigt lite på t ex. När man spelar matematiskt så är det desto viktigare att ta ställning för att göra bra bruk av insatserna. Att rutinmässigt aldrig sila bort en favorit vid garderingarna gör systemen väldigt trubbiga och man får med mycket rader med dåligt värde på bekostnad av rader med bra värde. Variansen blir högre och risken finns alltid att mardrömsscenariot slår in. Det kommer två stjärnsmällar som man sätter. Och den där favoriten man hoppade vinner. Men den stora frågan är även i det scenariot om man fått med båda stjärnsmällarna om man tagit med alla favoriter? Kanske (förmodligen) inte.

Om mina spikar varit oddsare eller åtminstone icke-favoriter hela högen, då hade jag nog inte lämnat alla de här favoriterna utanför. Det man ska ha klart för sig vad de där raderna (varav de allra flesta är nära rena favoritparader) kostar. Kladdar jag in streck på favoriterna i de lopp jag lämnat dem utanför kostar systemet hux flux hela 35% mer. Att lägga till en favorit kostar visserligen "bara" 8% mer. 12kr mer per andel omräknat i pengar som du säger, och då låter det ju lite. Men det är viktigt att fråga sig om det i längden är vettigt bruk av de där pengarna. Och över ett år är det många tusenlappar det rör sig om.

När jag garderar lopp brukar jag faktiskt sällan ta ställning mot flera favoriter så kraftigt som idag ska jag tillägga. Men i den här omgången så skriker det dåliga favoriter om alla de här tre. Och då i kombination med att jag tror på tre andra favoriter som jag spikar så var det ett ovanligt lätt val att göra på det viset. Det kan hända att någon av de här tre favoriterna kommer med till slut beroende på snacket sista timmarna, men troligtvis inte.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td