Visa ett inlägg
Gammal 2020-01-15, 06:36   #16
HuBBaBuBBa

HuBBaBuBBas avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Drphilsner Visa inlägg
Han var jättebra senast och vann med alla krafter kvar. Hästen har aldrig vunnit så lätt som förra gången och han var nästan lite arg efter loppet att han inte fick springa hårdare. Han kändes jättebra i fredagsjobbet och har verkligen fin form för dagen. Jag ska försöka köra några lopp med honom i Sverige under vintern innan jag ska testa honom i lite bättre lopp i Finland. Sedan har jag förhoppningar om att han ska kunna få en inbjudan till något större lopp i Finland då jag tror han är en av Finlands mest kapabla hästar för dagen. Läget blev bra här, han är startsnabb och borde ha en bra chans. Det blir inga ändringar, helstängt huvudlag med hål och samma vagn som förra gången, säger Nina Pettersson-Perklén

lät.ganska självsäkert på religious.

känns som att loppet avgörs i start, give me ten kan öppna väldigt snabbt.

så här säger dom om give me ten:

Han var riktigt fin senast och känns mycket bra efteråt. Han har kanonform och ska vara bättre än senast. Han är snabb ut och det känns som han är bäst i ledningen. Kanske körs han i ledning, men Erik Adielsson får bestämma hur han vill göra. Jag är inte rädd för motståndet. Det blir trekvartsstängt huvudlag och jänkarvagn som senast, säger Klaus Kern.

4 Give Me Ten kan öppna riktigt bra.
Tar han spets och väljer att köra där så kan han blir svår att rå på med kuskplus deluxe. Den höll riktigt bra efter en 1,09 öppning över 3140am och gick hela vägen in i mål då på Valla mot helt ok hästar som Findus M, Tzatziki, Vine Vision. Att hålla så bra efter en sån öppning och en sluttid på 15,3 över tre varv är rätt hyfsat. Nu får vi en av landets bästa kuskar på han dessutom.
Jag skulle inte släppa med den hästen över 2140am för då förlorar han loppet.
Dra till spets som sist i hårt tempo så blir den kalassvår att plocka ner.

Att Religious kan torska det såg vi på Gävle när den va så uppsnackad ... skulle ju bara spetsa men det gjorde den inte men då körde Classe och Miss Silver var före i mål. Mika som överdriven favorit .... ?
Det som kan hända dock är att "Den andra finnen" trycker upp ett galet tempo i dödens på Give Me Ten och Mika sitter i rygg på Erik. Skulle nog våga påstå att Björn och Örjan kan profitera på en körning mellan dessa tre. Man blir ju inte direkt förvånad om Björn eller Örjan står i vinnarcirkeln efter loppet även om dom inte känns så heta direkt. Menar att börjar man gardera så åker dom stora namnen in före gasglada finnar men man tar ju alla som kan vinna och sätter utgång på Religious eller nåt kanske?

Jag har väldigt stor lust att spika Give Me Ten här. Tror han tar sig förbi och bara vinner... Tycker ju 8an går ner i klass och med biken på så kanske den vinner från dödens men den kunde inte rå på Rocky Tilly från spets men det va med vanlig vagn... kanske inte spelar någon roll?

Tror Religious är bäst i spets och missar han spets är han väldigt sårbar och nu börjar han gå över 50% och då måste han garderas när det är jämnare än så. 11 Ti Punch Broline är den jag är mest orolig för från bakspår och man måste nog ha nån med form från bakspår som kan gynnas av hård körning mellan dom tre betrodda. Börjar man gardera så åker nån från bakspår med när massa betrodda startar från framspår som på v75 sist då Inshallah vann från spår 12 tex. TPB har ju ändå låga 12 tider i kroppen.

Är det inte rätt märkligt att Bo C kunde inte slå Grainfeild Aiden men den kunde slå guldhästar sist på GS75. Hur bra är Grainfeild A egentligen? Visst det va ju lite strul för Bo C då men jag vette tusen om den hade vunnit ändå .. sist mötte den ju rätt trötta guldhästar oxå. Klurigt lopp.

Mvh
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Drphilsner (+10)

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-01-15 klockan 07:22.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat