Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-01-15, 05:36   #16
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Drphilsner Visa inlägg
Han var jättebra senast och vann med alla krafter kvar. Hästen har aldrig vunnit så lätt som förra gången och han var nästan lite arg efter loppet att han inte fick springa hårdare. Han kändes jättebra i fredagsjobbet och har verkligen fin form för dagen. Jag ska försöka köra några lopp med honom i Sverige under vintern innan jag ska testa honom i lite bättre lopp i Finland. Sedan har jag förhoppningar om att han ska kunna få en inbjudan till något större lopp i Finland då jag tror han är en av Finlands mest kapabla hästar för dagen. Läget blev bra här, han är startsnabb och borde ha en bra chans. Det blir inga ändringar, helstängt huvudlag med hål och samma vagn som förra gången, säger Nina Pettersson-Perklén

lät.ganska självsäkert på religious.

känns som att loppet avgörs i start, give me ten kan öppna väldigt snabbt.

så här säger dom om give me ten:

Han var riktigt fin senast och känns mycket bra efteråt. Han har kanonform och ska vara bättre än senast. Han är snabb ut och det känns som han är bäst i ledningen. Kanske körs han i ledning, men Erik Adielsson får bestämma hur han vill göra. Jag är inte rädd för motståndet. Det blir trekvartsstängt huvudlag och jänkarvagn som senast, säger Klaus Kern.


4 Give Me Ten kan öppna riktigt bra.
Tar han spets och väljer att köra där så kan han blir svår att rå på med kuskplus deluxe. Den höll riktigt bra efter en 1,09 öppning över 3140am och gick hela vägen in i mål då på Valla mot helt ok hästar som Findus M, Tzatziki, Vine Vision. Att hålla så bra efter en sån öppning och en sluttid på 15,3 över tre varv är rätt hyfsat. Nu får vi en av landets bästa kuskar på han dessutom.
Jag skulle inte släppa med den hästen över 2140am för då förlorar han loppet.
Dra till spets som sist i hårt tempo så blir den kalassvår att plocka ner.

Att Religious kan torska det såg vi på Gävle när den va så uppsnackad ... skulle ju bara spetsa men det gjorde den inte men då körde Classe och Miss Silver var före i mål. Mika som överdriven favorit .... ?
Det som kan hända dock är att "Den andra finnen" trycker upp ett galet tempo i dödens på Give Me Ten och Mika sitter i rygg på Erik. Skulle nog våga påstå att Björn och Örjan kan profitera på en körning mellan dessa tre. Man blir ju inte direkt förvånad om Björn eller Örjan står i vinnarcirkeln efter loppet även om dom inte känns så heta direkt. Menar att börjar man gardera så åker dom stora namnen in före gasglada finnar men man tar ju alla som kan vinna och sätter utgång på Religious eller nåt kanske?

Jag har väldigt stor lust att spika Give Me Ten här. Tror han tar sig förbi och bara vinner... Tycker ju 8an går ner i klass och med biken på så kanske den vinner från dödens men den kunde inte rå på Rocky Tilly från spets men det va med vanlig vagn... kanske inte spelar någon roll?

Tror Religious är bäst i spets och missar han spets är han väldigt sårbar och nu börjar han gå över 50% och då måste han garderas när det är jämnare än så. 11 Ti Punch Broline är den jag är mest orolig för från bakspår och man måste nog ha nån med form från bakspår som kan gynnas av hård körning mellan dom tre betrodda. Börjar man gardera så åker nån från bakspår med när massa betrodda startar från framspår som på v75 sist då Inshallah vann från spår 12 tex. TPB har ju ändå låga 12 tider i kroppen.

Är det inte rätt märkligt att Bo C kunde inte slå Grainfeild Aiden men den kunde slå guldhästar sist på GS75. Hur bra är Grainfeild A egentligen? Visst det va ju lite strul för Bo C då men jag vette tusen om den hade vunnit ändå .. sist mötte den ju rätt trötta guldhästar oxå. Klurigt lopp.

Mvh
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Drphilsner (+10)

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-01-15 klockan 06:22.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-15, 06:27   #17
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 98
Sharp$: 967
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
4 Give Me Ten kan öppna riktigt bra.
Tar han spets och väljer att köra där så kan han blir svår att rå på med kuskplus deluxe. Den höll riktigt bra efter en 1,09 öppning över 3140am och gick hela vägen in i mål då på Valla mot helt ok hästar som Findus M, Tzatziki, Vine Vision. Att hålla så bra efter en sån öppning och en sluttid på 15,3 över tre varv är rätt hyfsat. Nu får vi en av landets bästa kuskar på han dessutom.
Jag skulle inte släppa med den hästen över 2140am för då förlorar han loppet.
Dra till spets som sist i hårt tempo så blir den kalassvår att plocka ner.

Att Religious kan torska det såg vi på Gävle när den va så uppsnackad ... skulle ju bara spetsa men det gjorde den inte men då körde Classe och Miss Silver var före i mål. Mika som överdriven favorit .... ?
Det som kan hända dock är att "Den andra finnen" trycker upp ett galet tempo i dödens på Give Me Ten och Mika sitter i rygg på Erik. Skulle nog våga påstå att Björn och Örjan kan profitera på en körning mellan dessa tre. Man blir ju inte direkt förvånad om Björn eller Örjan står i vinnarcirkeln efter loppet även om dom inte känns så heta direkt. Menar att börjar man gardera så åker dom stora namnen in före gasglada finnar men man tar ju alla som kan vinna och sätter utgång på Religious eller nåt kanske?

Jag har väldigt stor lust att spika Give Me Ten här. Tror han tar sig förbi och bara vinner... Tycker ju 8an går ner i klass och med biken på så kanske den vinner från dödens men den kunde inte rå på Rocky Tilly från spets men det va med vanlig vagn... kanske inte spelar någon roll?

Tror Religious är bäst i spets och missar han spets är han väldigt sårbar och nu börjar han gå över 50% och då måste han garderas när det är jämnare än så. 11 Ti Punch Broline är den jag är mest orolig för från bakspår och man måste nog ha nån med form från bakspår som kan gynnas av hård körning mellan dom tre betrodda. Börjar man gardera så åker nån från bakspår med när massa betrodda startar från framspår som på v75 sist då Inshallah vann från spår 12 tex. TPB har ju ändå låga 12 tider i kroppen.

Är det inte rätt märkligt att Bo C kunde inte slå Grainfeild Aiden men den kunde slå guldhästar sist på GS75. Hur bra är Grainfeild A egentligen? Visst det va ju lite strul för Bo C då men jag vette tusen om den hade vunnit ändå .. sist mötte den ju rätt trötta guldhästar oxå. Klurigt lopp.

Mvh
Det är säkert som du säger, tar sig give me ten till ledningen kan loppet öppna sig rejält. Men kommer religious till ledning tror jag loppet är klart.
Vi får se hur det ser ut närmare start men 50% känns som sagt mycket.
Drphilsner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-15, 06:35   #18
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Ett klart plus är ju att Mika Forss kör som känner hästen väl till skillnad från Classe som körde den på Gävle. Man vet ju inte och dom som kör reducerat borde nog ha honom som utgång med resten som kan vinna. En superskräll i det loppet är 5 Liam Dana som fått två lopp i kroppen. Har ju ändå 10,9 på kort visserligen men det är rätt bra ändå. Ser ju inte kul ut i programraden direkt men att den har kapacitet vet vi. Dessutom bästa spåret.

Mvh
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-15, 06:45   #19
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Tänkte på det här med Boulder Luke. Pirate Broline kunde den inte slå tex med en smörresa och Pirate Broline hade nog knappats haft en stor segerchans i detta lopp.

Jag kommer spika 6 Eicas och chansa på att det är den 6an Örjan kör som han vinner med.

Vi säger att 5 Betting Rebell tar spets och ställer Örjan en allvarlig fråga viker nog Oscar ner sig för det är en bra rygg att ha över 2140am. Eicas är väldigt startsnabb och i spets inte så lätt att plocka ner. Kolla vilka hästar Eicas mött även om det har varit mot 4-åringar ... Global Winner, Trust Control, Evaluate, Tae Kwon Deo, Betting Gangster... Breeders Crown semifinal. Även om den inte va betrodd så går det inte att undgå att den möter betydligt lättare motstånd. När jag ser sånt här så måste jag tycka att den har bra chans. Hemmaplan med Örre och Stefan Melander. Alla dagar i veckan tar jag den före Mamba. Spelar ingen roll om Mamba råkar vinna... inte RNS på ett sto till över 40% även om jag tycker RNS är en mycket duktig kusk.

Jag har en lustig känsla att jag kommer få äta upp det här men det bjussar jag på

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-01-15 klockan 06:59.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-15, 06:59   #20
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 98
Sharp$: 967
Standard

Ska göra ett mindre andelssystem så jag måste ha 3 spikar.
Som tidigare nämd pols crazy diamond springspår och snabb från start, kan mycket väl sitta i ledning. Borde kunna räcka hela vägen, kan bli en fin miljonspik det.

Spik i första blir Gizmo.

Sen kommer jag välja mellan religious och sevilla.

Sevilla lär få göra allt själv, Breidabliks och just wait and see kommer bli framdragna. Men sevilla kanske är så mycket bättre?
På framvolt tänker jag setauket och zelante c.r. någon av dom bör få rygg ledare och lucka på open stretch.

Brukar tycka om att spika bästa hästen, men 40m tillägg på 2140 känns osäkert. och till 70%??
Drphilsner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-15, 07:17   #21
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Drphilsner Visa inlägg
Ska göra ett mindre andelssystem så jag måste ha 3 spikar.
Som tidigare nämd pols crazy diamond springspår och snabb från start, kan mycket väl sitta i ledning. Borde kunna räcka hela vägen, kan bli en fin miljonspik det.

Spik i första blir Gizmo.

Sen kommer jag välja mellan religious och sevilla.

Sevilla lär få göra allt själv, Breidabliks och just wait and see kommer bli framdragna. Men sevilla kanske är så mycket bättre?
På framvolt tänker jag setauket och zelante c.r. någon av dom bör få rygg ledare och lucka på open stretch.

Brukar tycka om att spika bästa hästen, men 40m tillägg på 2140 känns osäkert. och till 70%??

Jag håller med. 70% är alltid surt och verkligen nån man vill fälla men Proppen vann till 80% och det blev 800.000 kr på 7 rätt den dagen. Med jackpot och några skrällar i övriga lopp kan det bli riktigt bra ändå med 8 lopp.

Kan Adi Galia vinna från dubbla tillägg med 15 startande hästar så borde Sevilla kunna vinna med 8 startande hästar.


40m är bara 1/5 dels upplopp. 20 steg för Sevilla att ta in hehe

Mvh

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-01-15 klockan 07:21.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-15, 07:35   #22
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 735
Sharp$: 37609
Standard

Sevilla ska bara vinna ett sånt här lopp om han inte är sjuk. 40 m förvisso, men dåligt motstånd och bara sju hästar att runda. Admirer är jag intresserad av som spik och Gizmo de Veluwe. Som oftast så bestämmer jag det inte så här tidigt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-15, 08:05   #23
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Man ska veta att Green Mamba blev slagen av 1 Arctic Agent sist dom möttes.
Nu har den varit struken så formen en aning svårbedömd kanske men dom säger att dom ska ladda och köra i spets.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-15, 09:25   #24
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 660
Sharp$: 12772
Standard

Gashaw Boko 4% är mitt drag avd. 4. Korpi låter oförskämt optimistisk och tror på chans.
Distansen är nog en fördel. Hästen har styrkan som vapen och det lär behövas. Är seg från start och får tuffa på i spåren. Gjorde hela 28 starter i fjol och vann tre raka i höstas. Står bra inne i klassen på sina finska pengar. Jag tror på skrällchans i lurigt lopp.
Indy är en favorit i fara i min värld.
`
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-15, 09:51   #25
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 660
Sharp$: 12772
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Men jag håller inte med om "slädhästen", den är riktigt fin och väl värd en vinst faktiskt!
Ja visst är hästen fin och kanske lite fult att kalla den för slädhäst. Men lite upp till bevis ikväll. Tar Mikko piken kanske det går bättre och hästen tänder till. Men jag tycker det fattas lite vinnar gnista. Hästen har ju trots allt en perfekt vägvinnande slädlunk.
Hm det här kanske jag får äta upp när Mikko seger defilerar med eller utan släde.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-15, 10:04   #26
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Man ska veta att Green Mamba blev slagen av 1 Arctic Agent sist dom möttes.
Nu har den varit struken så formen en aning svårbedömd kanske men dom säger att dom ska ladda och köra i spets.
Du ska akta dig för det där, att läsa program och se vem som varit före vem i mål. Det är livsfarligt att läsa in ett lopp så utan att ha hela bilden. Ta och titta på det där loppet när Mamba och Arctic möttes så kommer du förstå min poäng. I det här fallet behöver du inte ens göra det, står utskrivet ganska väl i loppkommentarerna hur det gick till i det loppet.

Ledn, bestämde i jämn fart, knappt undan.

Gal e 150, ifatt 7-utv e 500, med i ryggar 900 kv, mkt långt ut 300, bra.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-15, 10:14   #27
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Du ska akta dig för det där, att läsa program och se vem som varit före vem i mål. Det är livsfarligt att läsa in ett lopp så utan att ha hela bilden. Ta och titta på det där loppet när Mamba och Arctic möttes så kommer du förstå min poäng. I det här fallet behöver du inte ens göra det, står utskrivet ganska väl i loppkommentarerna hur det gick till i det loppet.

Ledn, bestämde i jämn fart, knappt undan.

Gal e 150, ifatt 7-utv e 500, med i ryggar 900 kv, mkt långt ut 300, bra.
Ja den hade ju spår 4 i volt och det är ju inte kul. Nu va den inte bara före utan den vann från spets och dom säger att dom tänker köra där om den kommer dit ... men jag tror inte speciellt mycket på den.

Mvh
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-15, 10:16   #28
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Drphilsner Visa inlägg
Ska göra ett mindre andelssystem så jag måste ha 3 spikar.
Som tidigare nämd pols crazy diamond springspår och snabb från start, kan mycket väl sitta i ledning. Borde kunna räcka hela vägen, kan bli en fin miljonspik det.

Spik i första blir Gizmo.

Sen kommer jag välja mellan religious och sevilla.

Sevilla lär få göra allt själv, Breidabliks och just wait and see kommer bli framdragna. Men sevilla kanske är så mycket bättre?
På framvolt tänker jag setauket och zelante c.r. någon av dom bör få rygg ledare och lucka på open stretch.

Brukar tycka om att spika bästa hästen, men 40m tillägg på 2140 känns osäkert. och till 70%??
Den där kusken kör 40 lopp per år (utan vinst) varav merparten monté. Lyckas han nypa spets från 7 i ett sprintlopp med Erik, Björn och Örjan på spår 1,3,6. Då ska jag göra middag på mina använda kallingar. Lägger upp video på youtube som bevis och allt.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+7), Storkillen (+10)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-15, 10:20   #29
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Ett klart plus är ju att Mika Forss kör som känner hästen väl till skillnad från Classe som körde den på Gävle. Man vet ju inte och dom som kör reducerat borde nog ha honom som utgång med resten som kan vinna. En superskräll i det loppet är 5 Liam Dana som fått två lopp i kroppen. Har ju ändå 10,9 på kort visserligen men det är rätt bra ändå. Ser ju inte kul ut i programraden direkt men att den har kapacitet vet vi. Dessutom bästa spåret.

Mvh
Har också kikat lite på Liam Dana, brukar ofta kika lite extra när den hästen finns med i startlistorna. Nog finns det fart i ljusa stunder och läget är bra. Men det känns väl som att hästen är avsevärt bättre barfota bak och därför känns han inte lika het.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-15, 10:30   #30
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Den där kusken kör 40 lopp per år (utan vinst) varav merparten monté. Lyckas han nypa spets från 7 i ett sprintlopp med Erik, Björn och Örjan på spår 1,3,6. Då ska jag göra middag på mina använda kallingar. Lägger upp video på youtube som bevis och allt.
Jobbigt om det blir så hehe... det vill jag se
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td