Visa ett inlägg
Gammal 2020-01-17, 23:31   #35
eveton

evetons avatar

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 4510
Standard

Lite "tomt i tanken" efter kvällens missade V6. Nöjd med mina spikval, mindre nöjd med att jag så lätt hamnar i sökandet efter det omöjliga. Jag försöker alltid hitta sätt att fälla favoriter på och kommer med all säkerhet fortsätta med just det...

Så denna omgång ser jag några dåliga, sämre och kanske rentav usla favoriter (får säkert äta upp det). I tur och ordning:

Avd 1: 4 Cactus] (22%) - ingen större favorit och bör inte vara mer än ett 4-5 streck. Lämnar jag kanske rentav utanför och tar med 14 Apple Rose(3%) istället.

Avd 6: 2 Atik D.L(69%) - har visserligen en hel del som talar för med prestationen senast färsk i minnet, men min personliga aversion gentemot Dahlen-tränade hästar och deras ibland utomjordiska prestationer gör att jag nästan lutar åt att hellre spricka än vinna. Å andra sidan kanske det rätta vore att spika så att Dahlen inte får kvittera ut segerchecken när jag spricker? Oavsett så vill jag gärna strecka såväl 6 Dallas, som jag missade helt förra onsdagen samt 1 Ingo. Procenten är alldeles för bra för att inte ha med de två spetsaspiranterna.

Avd 7: 3 Man at Work(39%) vinner inte ihjäl sig och 5 Önas Nougat(13%) biter ifrån sig bra i spets över distansen. Lutar åt att jag singlar den senare.

Noterar att Joakim Elfving från min hemmabana fortsatt har riktigt bra snurr på hästarna och ska försöka få med samtliga från stallet.

I guld startar tre hästar med seger% 30 eller mer, varav 4 VästerboOnTheNews definitivt har sina bästa lopp bakom sig. Lutar åt lås på 5 Gareth Boko och 9 StoleTheShow som båda har god segeraptit och lite mer framtid kvar. 3 och 6 får gärna köra musten ur varandra så kan det räcka med mina två.

Så, då har jag lyckats smälta dagens missade V6 och ser framemot morgondagens V75!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5)

Senast redigerad av eveton den 2020-01-17 klockan 23:34.
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat