Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-01-17, 18:49   #31
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Anmärkningsvärt att Cactus igen blir mer betrodd än Lyx Håleryd, det visade sig ganska tydligt senast de möttes vem som är bäst av de här. Eller man kan ju alltid säga "en gång är ingen gång" men här är jag ganska säker på hur det ligger till häst mot häst.
Cactus var ju "felanmäld" senast, ska ju inte vara ute över långt, kort är klart bäst, men fixar även full distans men då går det inte att bomba på utan behövs lite på väntan...rätt resa imorgon och den är livsfarlig...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 19:06   #32
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Tar Secret Mission till 2,49 på svs, vinner väl detta både framlänges och baklänges, troligtvis framlänges...streckad på 45% nu, men tveksamt om den kommer betraktas som "överstreckad", en liten "chansning" förståss, blir den betraktad som överstreckad så kan den höjas lite till, men knappast troligt och då blir det nog snarare sänkningar...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 19:20   #33
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

IDB kan bli morgondagens roligaste vinnarspel om det dras emot, Atik DL kan vi nog bara "hoppas på", den lär väl inte ens dras emot...vi får si...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 19:43   #34
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Tog IDB till 2,51 på svs, tror alltså inte att den kommer högre...motståndarna har respekt och den lär sitta i spets senast efter första sväng...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 22:31   #35
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4265
Standard

Lite "tomt i tanken" efter kvällens missade V6. Nöjd med mina spikval, mindre nöjd med att jag så lätt hamnar i sökandet efter det omöjliga. Jag försöker alltid hitta sätt att fälla favoriter på och kommer med all säkerhet fortsätta med just det...

Så denna omgång ser jag några dåliga, sämre och kanske rentav usla favoriter (får säkert äta upp det). I tur och ordning:

Avd 1: 4 Cactus] (22%) - ingen större favorit och bör inte vara mer än ett 4-5 streck. Lämnar jag kanske rentav utanför och tar med 14 Apple Rose(3%) istället.

Avd 6: 2 Atik D.L(69%) - har visserligen en hel del som talar för med prestationen senast färsk i minnet, men min personliga aversion gentemot Dahlen-tränade hästar och deras ibland utomjordiska prestationer gör att jag nästan lutar åt att hellre spricka än vinna. Å andra sidan kanske det rätta vore att spika så att Dahlen inte får kvittera ut segerchecken när jag spricker? Oavsett så vill jag gärna strecka såväl 6 Dallas, som jag missade helt förra onsdagen samt 1 Ingo. Procenten är alldeles för bra för att inte ha med de två spetsaspiranterna.

Avd 7: 3 Man at Work(39%) vinner inte ihjäl sig och 5 Önas Nougat(13%) biter ifrån sig bra i spets över distansen. Lutar åt att jag singlar den senare.

Noterar att Joakim Elfving från min hemmabana fortsatt har riktigt bra snurr på hästarna och ska försöka få med samtliga från stallet.

I guld startar tre hästar med seger% 30 eller mer, varav 4 VästerboOnTheNews definitivt har sina bästa lopp bakom sig. Lutar åt lås på 5 Gareth Boko och 9 StoleTheShow som båda har god segeraptit och lite mer framtid kvar. 3 och 6 får gärna köra musten ur varandra så kan det räcka med mina två.

Så, då har jag lyckats smälta dagens missade V6 och ser framemot morgondagens V75!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5)

Senast redigerad av eveton den 2020-01-17 klockan 22:34.
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 22:34   #36
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Lite "tomt i tanken" efter kvällens missade V6. Nöjd med mina spikval, mindre nöjd med att jag så lätt hamnar i sökandet efter det omöjliga. Jag försöker alltid hitta sätt att fälla favoriter på och kommer med alla säkerhet fortsätta med just det...

Så denna omgång ser jag några dåliga, sämre och kanske rentav usla favoriter (får säkert äta upp det). I tur och ordning:

Avd 1: 4 Cactus] (22%) - ingen större favorit och bör inte vara mer än ett 4-5 streck. Lämnar jag kanske rentav utanför och tar med 14 Apple Rose(3%) istället.

Avd 6: 2 Atik D.L(69%) - har visserligen en hel del som talar för med prestationen senast färsk i minnet, men min personliga aversion gentemot Dahlen-tränade hästar och deras ibland utomjordiska prestationer gör att jag nästan lutar åt att hellre spricka än vinna. Å andra sidan kanske det rätta vore att spika så att Dahlen inte får kvittera ut segerchecken när jag spricker? Oavsett så vill jag gärna strecka såväl 6 Dallas, som jag missade helt förra onsdagen samt 1 Ingo. Procenten är alldeles för bra för att inte ha med de två spetsaspiranterna.

Avd 7: 3 Man at Work(39%) vinner inte ihjäl sig och 5 Önas Nougat(13%) biter ifrån sig bra i spets över distansen. Lutar åt att jag singlar den senare.

Noterar att Joakim Elfving från min hemmabana fortsatt har riktigt bra snurr på hästarna och ska försöka få med samtliga från stallet.

I guld startar tre hästar med seger% 30 eller mer, varav 4 VästerboOnTheNews definitivt har sina bästa lopp bakom sig. Lutar åt lås på 5 Gareth Boko och 9 StoleTheShow som båda har god segeraptit och lite mer framtid kvar. 3 och 6 får gärna köra musten ur varandra så kan det räcka med mina två.

Så, då har jag lyckats smälta dagens missade V6 och ser framemot morgondagens V75!
Tjura inte bort kaktusen, kommer inte att bli mer än 20% och kan mycket väl få sitt lopp och speeda ifrån dom sista hundra...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 22:48   #37
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Lite "tomt i tanken" efter kvällens missade V6. Nöjd med mina spikval, mindre nöjd med att jag så lätt hamnar i sökandet efter det omöjliga. Jag försöker alltid hitta sätt att fälla favoriter på och kommer med all säkerhet fortsätta med just det...

Så denna omgång ser jag några dåliga, sämre och kanske rentav usla favoriter (får säkert äta upp det). I tur och ordning:

Avd 1: 4 Cactus] (22%) - ingen större favorit och bör inte vara mer än ett 4-5 streck. Lämnar jag kanske rentav utanför och tar med 14 Apple Rose(3%) istället.

Avd 6: 2 Atik D.L(69%) - har visserligen en hel del som talar för med prestationen senast färsk i minnet, men min personliga aversion gentemot Dahlen-tränade hästar och deras ibland utomjordiska prestationer gör att jag nästan lutar åt att hellre spricka än vinna. Å andra sidan kanske det rätta vore att spika så att Dahlen inte får kvittera ut segerchecken när jag spricker? Oavsett så vill jag gärna strecka såväl 6 Dallas, som jag missade helt förra onsdagen samt 1 Ingo. Procenten är alldeles för bra för att inte ha med de två spetsaspiranterna.

Avd 7: 3 Man at Work(39%) vinner inte ihjäl sig och 5 Önas Nougat(13%) biter ifrån sig bra i spets över distansen. Lutar åt att jag singlar den senare.

Noterar att Joakim Elfving från min hemmabana fortsatt har riktigt bra snurr på hästarna och ska försöka få med samtliga från stallet.

I guld startar tre hästar med seger% 30 eller mer, varav 4 VästerboOnTheNews definitivt har sina bästa lopp bakom sig. Lutar åt lås på 5 Gareth Boko och 9 StoleTheShow som båda har god segeraptit och lite mer framtid kvar. 3 och 6 får gärna köra musten ur varandra så kan det räcka med mina två.

Så, då har jag lyckats smälta dagens missade V6 och ser framemot morgondagens V75!

I guld kanske du ändå borde ha med 3 och 6,krävs helt galen körning dem mellan (de 2 kuskarna brukar inte köra galet heller, tränaren till 6an trodde den kunde vinna från dödens med då lär den lägga sig lugn där om inte den kommer förbi 3an direkt... Sen är loppet helt låst.


Att det ska gå utanför de 2 är minimal chans, 5an har ett lopp efter vila,inte full form och Lugauer har virus i stallet verkar det som.. 9an har gjort 1 start i guld,inte lätt att plocka ner de 2 favoriterna från bakspår då...

6an höll ju undan för Elian Web sist enkelt och Baron Gift är härdad från usla lägen och går bra i spets... Tror nog 3 6 här är årets säkraste lås till ok procent. De har sammanlagt58 % på sig, dem borde ha 85 % enligt mig iaf..

(Försökte för övrigt själv i många år fälla alla favoriter in i absurdum, slutade med det för ca 1 årsedan,och tippandet har gått mycket bättre sen dess. Man ska tänka att det trots allt inte behöver skrälla i alla loppen för att det ska ge bra betalt, och att det i stort sett alltid vinner 1-3 favoriter på v75 iaf.. att då försöka fälla alla är onödigt,bättre hitta VILKA du ska fälla och ta bort dem helt)
Lycka till!=)
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 22:49   #38
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Divine 7,75 på Unibet, har ju mött helt andra hästar och Erik A istället för Kaj P, nerstruken ett hack och skulle ju t.o.m kunna bli något till...står ju dessutom väldigt bra inne på pengarna...skulle inte förvåna om det blir rejält snack på den imorgon...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mr_stylez (+5)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 23:08   #39
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Har läst på sen v64 an slutat nu och såhär låter mina slutsater i nuläget om omgången :

1: Jämnt svårt lopp, gardera på här lär det smälla! Cactus usel favorit, kanske 8erankad för mig, schas! Dancin in the Rain och Vaery Many legs hårt betrodda, men kom etta och tvåa i ett dåligt försök senast tycker jag.. finns 4-5 st som visat mer i detta loppet.
Min top 5 rank: 9,7,5,10,14

2: Typiskt lopp med tydlig utgångshäst i nr 7 med många bakom.

På plussidan:
Bra startspår (om den numera är så snabb ut som Conny lovar)
Bästa hästen
Respekt med sig, lär bli släppt till spets av samtliga som startar innanför
Värsta konkurenterna har alla 3 bakspår.

På minussidan:
Virus i stallet
Har ej gått bra i lopp med högre prissumma
Ojämn häst.

Bakom är 9,10,12 första utmanarna. 1 och 6 är kanskestreck från de 2 bästa spåren på voltstart, helt ok hästar med bra kuskar dessutom, men ska inte räcka till tidsmässigt här.... Streckas nog ändå för säkerhets skull.

3: Årets bästa lås i 3 6. Bara vansinneskörning i 500m kan fälla dem båda, och Richard+Richard brukar inte syssla med sådant. Dessutom har båda tränarna varit väldigt försiktiga med sina hästar i matchning och upplägg, särskilt med 3an, så dem kommer verkligen inte vilja se ngn vansinneskörning heller.

Nej troligt loppscenario är 3 spets 6 lugn dödens, alternativt att 5 styr på tidigt och tar dödens och 6an andra yttter. Sen står det helt mellan 3-6. Bra procent på båda och givet lås.

4: Viola Grif blir ju lite skrikhäst här på på bra spår och optimistisk tränare. Bara gjort 1 start här dock så jag köper inte den rakt av. Bra utgånshäst dock!
Bakom gäller som vanligt spår 6 7 8 på spårtrappa, alla de kan vinna här, speciellt 7 är bra. Bakom lurar även nr 10 som man inte vet hur bra den är (ska ej överskattas på förra loppet då många underpreserade där) och nr 14 som troligen är bästa hästen men lär få gå först i tredjespår sista varvet...
usel favorit här som tas bort direkt från looserspåret 9.

5: Ett till fint potentiellt lås i spetshästen 3 och formhästen nr 11. De 2 är givna att ranka först. Men bakom lurar Untersteinerarmadan med sina 4 hästar som alla kan vinna, speciellt om 1an skulle häxa i spetsstriden... (idiotiskt om Johan INTE skulle göra allt för o svara ut 3an, då dels värsta konkurenten får dödens och dels gynnas övriga Unterhästarna av hårt öppningstempo... ger han bort spets gratis här är det tjänstefel deluxe! (Sen kanske han inte kan svara 3an, då är det en helt annan sak).

6: Nästa lås i form av nr 2 (bästa hästen dock hög procent)och 9 (superform, rygg på favoriten,måste få vinna snart,löjligt låg pocent)

Bakom kan 1,6,10 vinna om båda mina utgångshästar kommer bort.

7: Skrällopp igen med usel favorit. 13 raka enligt statistikjens, 17 raka enligt sandra på vass o kass utan seger på v75.. alltid hårt streckad, presterar bara i skräplopp,krånglar oftast tll det... nej obegriplig favorit faktiskt. (Ska tilläggas att jag kollade precis upp att den startat 17 ggr i lopp med 100 000 lr mer i förstapris,vunnit 1 gång!) Dubbelschas!

Den av 4 lr 5 som tar spets har bäst vinstchans, båda streckas givetvis. Blir det långdragen körning gynnas formtoppade 1 och 8 (båda med byngliga lägen dock) och hemmahästen nr 10 som har rygg på 4an från start.


Sammantaget en omgång man absolut ska kunna sätta medbra utgångshästar/lås.
Sen ska bara de rätta skrällarna vinna, gärna i avd 1 6 och 7.....
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eveton (+75)

Senast redigerad av mr_stylez den 2020-01-17 klockan 23:12.
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 23:21   #40
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Smaskiga deg att vänta imorgon så va försiktig med favoritspelen mikaels
lira tunga platsspel
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 23:25   #41
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Monark Newman kan spetsa med Erik kanske?

Menar absolut inte att den vinner...

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-01-17 klockan 23:44.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 23:52   #42
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 091
Sharp$: 6121
Standard

Kul och lurig omgång tycker jag. Fick bli tidig inlämning idag och en offensiv inledning på kupongen. Så kan jag fokusera att hänga med sonen i morgon medan miljonerna regnar in i det tysta.
1: Dancin in the Rain
2: 2,9,12 - Chansar bort Lugauers favorit. Vilket torde innebära att den är stenklar.
3: Stepping Spaceboy - Lite favorithäst som jag tror tar spets men även kan vinna från dödens.
4: Vikens Fingerprint - Klart bästa hästen tror jag
5: 3,11 - Örjan på Lexington, lär dra upp i procent i morgon.
6: 2-alla - Är favoriten som senast så lär den väl vinna. Men klart tuffare nu och väldigt jämnt bakom. Vagabond Bi är mitt drag bakom, till 15 ggr på SvS.
7: 2,5,4-3,10,1,8 - Jag får väl äta upp det men det finns ju egentligen inget som talar för favoriten utom ÖK. Dags för Velasques Gar nu?

Lycka till alla!
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-17, 23:53   #43
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Det är rätt lustigt att dom höjer upp Man at Work som har gjort det bra ... gick i dödens näst senast mot Night Brodde och kopplade greppet men hakade fast i vagnen och sen menar på att han inte kan vinna. Eller har svårt för det. Kollar man senaste loppen så har det ju bara varit otur och dåliga spår.
Ingen Night Brodde med här. Spår 12 sist och gjorde det bra. Nu från Perfekt läge tror jag till och med han kanske kan hålla ut övriga ... 3 håller ut 4.. 4 håller ut 5.. ni fattar. Är det någon som är en nästagångare så är det 3 Man at Work ... och 2 Velasques Gar om man letar lite kantbollar.

Hade ju helst velat att han skulle bli bortglömd. Hade han inte hakat i vagnen på Brodde näst senast hade han varit 70% här eftersom han tog ner han från dödens och det är inte lätt.

Jag ger han en chans till och spikar. Då överlever man säkert inför sista så har man fått lite spänning i alla fall.

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-01-18 klockan 00:06.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 00:00   #44
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Monark Newman kan spetsa med Erik kanske?

Menar absolut inte att den vinner...
Håller aldrig ut 3 och 6 (vill inte heller göra det) men kan säkert få rygg ledaren lr sämst 3e inner. Har ju alltid en trudelutt till slut så kan vara bra platspel! =)
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-18, 00:01   #45
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Monark Newman kan spetsa med Erik kanske?

Menar absolut inte att den vinner...
Släpper direkt till 3 eller 6...Unibet har 3,65 på plats, är nog det intressantaste oddset på MN, men finns ju tvilling och trio också...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)

Senast redigerad av mikaels den 2020-01-18 klockan 00:06.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td