Har läst på sen v64 an slutat nu och såhär låter mina slutsater i nuläget om omgången :
1: Jämnt svårt lopp, gardera på här lär det smälla! Cactus usel favorit, kanske 8erankad för mig, schas! Dancin in the Rain och Vaery Many legs hårt betrodda, men kom etta och tvåa i ett dåligt försök senast tycker jag.. finns 4-5 st som visat mer i detta loppet.
Min top 5 rank: 9,7,5,10,14
2: Typiskt lopp med tydlig utgångshäst i nr 7 med många bakom.
På plussidan:
Bra startspår (om den numera är så snabb ut som Conny lovar)
Bästa hästen
Respekt med sig, lär bli släppt till spets av samtliga som startar innanför
Värsta konkurenterna har alla 3 bakspår.
På minussidan:
Virus i stallet
Har ej gått bra i lopp med högre prissumma
Ojämn häst.
Bakom är 9,10,12 första utmanarna. 1 och 6 är kanskestreck från de 2 bästa spåren på voltstart, helt ok hästar med bra kuskar dessutom, men ska inte räcka till tidsmässigt här.... Streckas nog ändå för säkerhets skull.
3: Årets bästa lås i 3 6. Bara vansinneskörning i 500m kan fälla dem båda, och Richard+Richard brukar inte syssla med sådant. Dessutom har båda tränarna varit väldigt försiktiga med sina hästar i matchning och upplägg, särskilt med 3an, så dem kommer verkligen inte vilja se ngn vansinneskörning heller.
Nej troligt loppscenario är 3 spets 6 lugn dödens, alternativt att 5 styr på tidigt och tar dödens och 6an andra yttter. Sen står det helt mellan 3-6. Bra procent på båda och givet lås.
4: Viola Grif blir ju lite skrikhäst här på på bra spår och optimistisk tränare. Bara gjort 1 start här dock så jag köper inte den rakt av. Bra utgånshäst dock!
Bakom gäller som vanligt spår 6 7 8 på spårtrappa, alla de kan vinna här, speciellt 7 är bra. Bakom lurar även nr 10 som man inte vet hur bra den är (ska ej överskattas på förra loppet då många underpreserade där) och nr 14 som troligen är bästa hästen men lär få gå först i tredjespår sista varvet...
usel favorit här som tas bort direkt från looserspåret 9.
5: Ett till fint potentiellt lås i spetshästen 3 och formhästen nr 11. De 2 är givna att ranka först. Men bakom lurar Untersteinerarmadan med sina 4 hästar som alla kan vinna, speciellt om 1an skulle häxa i spetsstriden... (idiotiskt om Johan INTE skulle göra allt för o svara ut 3an, då dels värsta konkurenten får dödens och dels gynnas övriga Unterhästarna av hårt öppningstempo... ger han bort spets gratis här är det tjänstefel deluxe! (Sen kanske han inte kan svara 3an, då är det en helt annan sak).
6: Nästa lås i form av nr 2 (bästa hästen dock hög procent)och 9 (superform, rygg på favoriten,måste få vinna snart,löjligt låg pocent)
Bakom kan 1,6,10 vinna om båda mina utgångshästar kommer bort.
7: Skrällopp igen med usel favorit. 13 raka enligt statistikjens, 17 raka enligt sandra på vass o kass utan seger på v75.. alltid hårt streckad, presterar bara i skräplopp,krånglar oftast tll det... nej obegriplig favorit faktiskt. (Ska tilläggas att jag kollade precis upp att den startat 17 ggr i lopp med 100 000 lr mer i förstapris,vunnit 1 gång!) Dubbelschas!
Den av 4 lr 5 som tar spets har bäst vinstchans, båda streckas givetvis. Blir det långdragen körning gynnas formtoppade 1 och 8 (båda med byngliga lägen dock) och hemmahästen nr 10 som har rygg på 4an från start.
Sammantaget en omgång man absolut ska kunna sätta medbra utgångshästar/lås.
Sen ska bara de rätta skrällarna vinna, gärna i avd 1 6 och 7.....
Senast redigerad av mr_stylez den 2020-01-18 klockan 00:12.
|