Visa ett inlägg
Gammal 2020-01-18, 09:20   #51
tvablaa

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7295
Standard

Bra hästar med ÖK brukar ju inte precis bli bortglömda
Du kan mkt väl ha rätt i att den bara är bäst. Men fakta är ju ändå att siffrorna talar mot och spåret likaså, Sjödén återkommer ofta till att spår 3 är klart sämre än 2,4,5.
I vissa fall tycker jag hans statistik är mer intressant än annars och det är när han håller sig till statistiken. Andra exempel är att spår 9 aldrig vunnit på kort i Kalmar på V75, spårtrappestatistiken etc.
Med det sagt så tar ju statistiken inte hänsyn till vilka hästar MaW mött och kanske står både den och Linus Boy som segrare i morgon, mot all statistik:-)

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Det är rätt lustigt att dom höjer upp Man at Work som har gjort det bra ... gick i dödens näst senast mot Night Brodde och kopplade greppet men hakade fast i vagnen och sen menar på att han inte kan vinna. Eller har svårt för det. Kollar man senaste loppen så har det ju bara varit otur och dåliga spår.
Ingen Night Brodde med här. Spår 12 sist och gjorde det bra. Nu från Perfekt läge tror jag till och med han kanske kan hålla ut övriga ... 3 håller ut 4.. 4 håller ut 5.. ni fattar. Är det någon som är en nästagångare så är det 3 Man at Work ... och 2 Velasques Gar om man letar lite kantbollar.

Hade ju helst velat att han skulle bli bortglömd. Hade han inte hakat i vagnen på Brodde näst senast hade han varit 70% här eftersom han tog ner han från dödens och det är inte lätt.

Jag ger han en chans till och spikar. Då överlever man säkert inför sista så har man fått lite spänning i alla fall.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
tvablaa är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat