Citat:
Ursprungligen postat av Wenkatesch
Är så kul hur olika man kan se på saker
Kollade du vad den har mött och vilka fina spår den har haft med? 
Du har såklart en poäng i att han har "krånglat till det" men att den inte har vunnit på sistone beror 100% på startspåren (12,9,6,7,10,8 på de 6 senaste) och att den mött bättre motstånd än det här.
Jag tycker Man at Work borde vara omgångens största favorit, att den tex är mindre streckad än Secret Mission just nu är en av anledningarna till att man ser fram emot den här omgången!
|
Hehe ja visst är det! Det som gör travet spännande =)
Jag har sett vad han mött och spåren ja, sett alla starter med honom
I Loppen före de du nämner hade han spår 2 (diskad) och spår5 (oplacerad) så att säga det beror 100% på spåren är väl lite att ta i?
Jag tycker det är en fin och bra häst och egentligen sett till loppscenario så talar allt för honom idag:
4-5 kör om spets, 1an kan bi inlåst, 8an uselt läge och 10an bakspår... Medans Örjan kan ta de lugnt, köra tilldödens efter 500 och kontrollera fältet därifrån, alternativt styra på 700 kvar.. Givetvis kan det bli så att den bara krossar dem och vinner med 25 m på 1.10.8...
Det är bara det att man trott han ska göra det så många ggr innan...och det händer ju aldrig? Alltid "ngt" som är i vägen, galopp, dåligt spår, otur med positioner, dålig bana, kroka i vagn osv....
Han får bevisa för mig att han "bara vinner" 2-3 ggr i följd då han har bra spår som nu..
Gör han det idag är jag den förste att gratulera ni som spikat och tycka det är kul att hästen fått det att lossna på V75 med.
Men till dess... nej då fortsätter jag gå emot
(Dessutom är han favorit i avd 7, de flesta spelare vill inte åka ut direkt och sprider strecken hårt i början, alltid fler som "tvingas" spika sista avd än tex avd 1 lr 4 pga kostnadskäl... bara det är en bra anledning att ofta försöka fälla favoriten i sista avd om det finns minus på den. Och på MAW finns det som sagt flera minus)
Lycka till idag =)