Citat:
Ursprungligen postat av hejz
Du verkar inte veta hur man använder uttrycket "ute och cyklar" på rätt sätt, då hemmaplan spelar en stor roll även om det finns många turkar i Tyskland. Dessutom känner jag till att det finns många turkar i Tyskland, över 4 miljoner faktiskt. Men du kanske har glömt att det finns över 80 miljoner invånare i Tyskland?
Så du kan förvänta ett ett ordentligt tryck från tyska fansen. Dessutom spelas matchen fortfarande på hemmamark för tyskarna, och bara det betyder mycket! Spela hur du vill, men jag tror att turkarna kommer ha stora svårigheter, risk för att de blir utspelade.
EDIT: Någon nämnde att Schweinsteiger är skadad, jag tycker att turkarna har ett större avbräck i Arda, som också är skadad. Tyskland har bredare trupp och kan ersättare Schweinsteiger lättare än Turkiet kan ersätta Arda.
|
Jag tycker bara det är konstigt att du nämner hemmaplan som om det vore en riktigt stor fördel i denna match, det är väl det minsta man kan säga om tysklands chanser idag. Trupp,rutin och kvalite är en annan sak :>