Citat:
Ursprungligen postat av Stekel
Nej samma sak är det såklart inte. Men för mig är det jobbigare att åka på ett målfoto och nästan kamma noll än att ta en storvinst som egentligen "borde" varit en ännu större storvinst. Vi är visst alla olika när det kommer till sånt här och vad som känns mer som en "bad beat" än annat.
|
Målfoton har jag åkt på många. Halverad utdelning bara en gång vad jag minns på rak arm. Och jo, jag är glad för pengarna. Men de "borde" varit mer... Men någon "bad beat" känner jag det nog inte som ändå.
Att vara "nära" är ju ganska relativt i den här branschen. Många tycker ju sig vara nära de gånger då man får sex rätt och utdelningen för full pott stannar på femsiffrigt trots deras supermegajättelampa till spik förlorar mot omgångens enda singelprocentare... Visst kan man se det som "nära" men inte i min bok.
I ditt exempel ovan tror jag , om jag känner dig rätt, att det var högst troligt tvärt om dvs singelprocentaren som åkte mot megalampan med en nos... och DET håller jag med dig om, är verkligen en "bad beat"