Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-02-13, 21:44   #151
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det går hur bra som helst. Det går ju ut på att vara först i mål och ett förlorat målfoto svider ett tag såklart, men går över.

( Nu påminde du mig om Kalmars midsommaromgång 2005! Då gick två målfoton emot mig och gjorde flermiljonvinst till mer mänskliga 50k i vinst. Den tog ett tag att smälta! )

Målfototorskar går alltså bra. Åtminstone fram tills att jag får veta att det på något sätt manipulerats till min nackdel.



Flervarvningskraschad utdelning är något helt annat. Det är ju något som jag skulle försöka undvika om jag fick chansen på ett hyfsat hanterbart sätt. Att få det i ansiktet i efterhand däremot.....= god natt.

En annan situation som skulle kunna sänka min motivation till "sluta helt"-nivå är ett horribelt och uppenbart feldomslut för miljonbelopp.
spelar mindre roll...du tillhör en gammal stofil karaktär....(liksom jag)….
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-13, 22:10   #152
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 748
Sharp$: 9148
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Hur fixar du ett tight målfoto som går emot dig för stora pengar, lägger du av då också? Det kan ju också slå åt vilket håll som helst.
Fast det är väl inte riktigt samma sak? Att bli utnosad på ett foto gör ju att man inte får alla rätt. Oavsett utdelning. Det är jobbigt i sig men något som händer de flesta av oss lite då och då. Att man är där och hugger men inte når ända riktigt fram.

Att däremot få rejält "underbetalt" pga man råkat gå rakt in i en multivarvad lapp när man väl är rätt ute känns (åtminstone för mig) som en rätt mycket jobbigare situation.

Jag hade exempelvis inte velat vara en av de fem andra som satte full pott den kvällen som Travronden-Linus hängde in sin maxvarvade V86-lapp för några år sedan. Eller jo, de fick ju ändå drygt 600K vilket också är pengar. Men det "borde" varit rätt mycket mer...

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Gotland den 2020-02-13 klockan 22:12. Anledning: ordval
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-13, 22:43   #153
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 43
Sharp$: 264
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Jag hade exempelvis inte velat vara en av de fem andra som satte full pott den kvällen som Travronden-Linus hängde in sin maxvarvade V86-lapp för några år sedan. Eller jo, de fick ju ändå drygt 600K vilket också är pengar. Men det "borde" varit rätt mycket mer...

Jag håller med, men så länge det pågår, det här med de multivarvade på det här dolda viset, utan konsumentinformation så att säga, (ett minimum borde ju vara att spelarna får veta hur många andelar som säljs) så går de helt säkert med förlust totalt sett, och ger då bidrag till potten. Och då får man nog ta att de träffar rätt ibland. Nej, anledningen till att det är fel är att de som köper andelarna oftast inte vet om vad det är de köper. De borde upplysas om det, och vill de sedan ändå köpa så...
Henkes är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-14, 10:24   #154
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3338
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Henkes Visa inlägg
Jag håller med, men så länge det pågår, det här med de multivarvade på det här dolda viset, utan konsumentinformation så att säga, (ett minimum borde ju vara att spelarna får veta hur många andelar som säljs) så går de helt säkert med förlust totalt sett, och ger då bidrag till potten. Och då får man nog ta att de träffar rätt ibland. Nej, anledningen till att det är fel är att de som köper andelarna oftast inte vet om vad det är de köper. De borde upplysas om det, och vill de sedan ändå köpa så...

Hur kan du vara så säker på att dom bidrar till potten?
Går dom med en förlust på 25 % så bidrar dom ju ingenting utan tvärtom ständigt dränerar potten.
Problemet är om en bra och förståndig ” vanlig” spelare går i förlust i längden med 25% så lägger han troligtvis ner sitt spelande eller åtminstone drar ner till en hobbynivå, medans dessa experter kan fortsätta att omsätta stora pengar år ut och år in och ständigt dränera potten till nackdel för oss andra trots att dom går med förlust.
Vi gillar ju inte rakebackspelare av denna anledning, därför bör vi inte acceptera dessa avarter med ombudslag med avgift heller.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-14, 10:58   #155
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Fast det är väl inte riktigt samma sak? Att bli utnosad på ett foto gör ju att man inte får alla rätt. Oavsett utdelning. Det är jobbigt i sig men något som händer de flesta av oss lite då och då. Att man är där och hugger men inte når ända riktigt fram.

Att däremot få rejält "underbetalt" pga man råkat gå rakt in i en multivarvad lapp när man väl är rätt ute känns (åtminstone för mig) som en rätt mycket jobbigare situation.

Jag hade exempelvis inte velat vara en av de fem andra som satte full pott den kvällen som Travronden-Linus hängde in sin maxvarvade V86-lapp för några år sedan. Eller jo, de fick ju ändå drygt 600K vilket också är pengar. Men det "borde" varit rätt mycket mer...

Nej samma sak är det såklart inte. Men för mig är det jobbigare att åka på ett målfoto och nästan kamma noll än att ta en storvinst som egentligen "borde" varit en ännu större storvinst. Vi är visst alla olika när det kommer till sånt här och vad som känns mer som en "bad beat" än annat.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-14, 11:18   #156
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 748
Sharp$: 9148
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Nej samma sak är det såklart inte. Men för mig är det jobbigare att åka på ett målfoto och nästan kamma noll än att ta en storvinst som egentligen "borde" varit en ännu större storvinst. Vi är visst alla olika när det kommer till sånt här och vad som känns mer som en "bad beat" än annat.
Målfoton har jag åkt på många. Halverad utdelning bara en gång vad jag minns på rak arm. Och jo, jag är glad för pengarna. Men de "borde" varit mer... Men någon "bad beat" känner jag det nog inte som ändå.

Att vara "nära" är ju ganska relativt i den här branschen. Många tycker ju sig vara nära de gånger då man får sex rätt och utdelningen för full pott stannar på femsiffrigt trots deras supermegajättelampa till spik förlorar mot omgångens enda singelprocentare... Visst kan man se det som "nära" men inte i min bok.

I ditt exempel ovan tror jag , om jag känner dig rätt, att det var högst troligt tvärt om dvs singelprocentaren som åkte mot megalampan med en nos... och DET håller jag med dig om, är verkligen en "bad beat"


__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-14, 13:59   #157
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2396
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Nej samma sak är det såklart inte. Men för mig är det jobbigare att åka på ett målfoto och nästan kamma noll än att ta en storvinst som egentligen "borde" varit en ännu större storvinst. Vi är visst alla olika när det kommer till sånt här och vad som känns mer som en "bad beat" än annat.
När man har "sin omgång" och får några 100k ( som såklart är en jättestor nominell summa ) istället för miljoner så är det ju en netto-badbeat på nästan hela beloppet.

För mig är en "vanlig" målfoto-torsk en del av spelet. "Min häst" var ju inte först i mål....det är sånt man får svälja anser jag.

I den där midsommaromgången 2005 var det precis som du beskriver för mig.

I V75-4 hade jag två hästar. Andrahandaren+30-oddsare. Andrahandaren vann på målfoto ( nos ).

I V75-5 sprack jag på 5 hästar där mina hästar var 2-3-4-5-6a i mål. Slagen med nos av en som var spelad ungefär lika mycket.

Mitt tröstpris den gången var knappa 50k istället för ca 5M ( om jag får med mig båda utnosningarna istället ) . Det kändes ändå som "vinst" för mig eftersom 6+5 gav betydligt mer än jag kunde drömma om.

Bara att gneta på vidare i travspels-livet alltså...


Alla har vi olika syn på vad som känns värst att drabbas av.

Jag vet vad min "skräck" är iaf
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-14, 14:40   #158
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
När man har "sin omgång" och får några 100k ( som såklart är en jättestor nominell summa ) istället för miljoner så är det ju en netto-badbeat på nästan hela beloppet.

För mig är en "vanlig" målfoto-torsk en del av spelet. "Min häst" var ju inte först i mål....det är sånt man får svälja anser jag.

I den där midsommaromgången 2005 var det precis som du beskriver för mig.

I V75-4 hade jag två hästar. Andrahandaren+30-oddsare. Andrahandaren vann på målfoto ( nos ).

I V75-5 sprack jag på 5 hästar där mina hästar var 2-3-4-5-6a i mål. Slagen med nos av en som var spelad ungefär lika mycket.

Mitt tröstpris den gången var knappa 50k istället för ca 5M ( om jag får med mig båda utnosningarna istället ) . Det kändes ändå som "vinst" för mig eftersom 6+5 gav betydligt mer än jag kunde drömma om.

Bara att gneta på vidare i travspels-livet alltså...


Alla har vi olika syn på vad som känns värst att drabbas av.

Jag vet vad min "skräck" är iaf
Sorry att jag grävde fram det begravda minnet hos dig, sånt svider en del. Det jag väl far efter är att det här med varvade tillsammans-system nu är lika mycket en del av spelet som ett tajt målfoto. De finns där och kommer att göra det även framöver. Och båda kan slå åt både det positiva och negativa hållet. Därför jag jämför dem som paralleller på samma tema.

Sen kan man ju hoppas att de begränsar varvningen till en sansad nivå framöver när det här uppmärksammas allt mer. 5 varvningar till exempel som kanske kunde vara en lagom nivå. Då blir det mycket tydligare vad man köper in sig på, man vet att det är varvat max 5ggr. För frågan är ju hur spelhämmande det skulle vara med en sån begränsning. När det ligger hundra spel på vissa butiker. Då väljer man väl en annan andel av samma spelare, eller hänger på någon annan man tror på. Sen finns det såklart sätt att ta sig runt en sån begränsning. Öppna ett nytt system och varva 5ggr till om man vill vara oärlig på det viset. Men att strunta i att sätta regler för att det finns kryphål att kringgå dem är inget jag är en fan av (jag vet redan att vi tycker olika där).
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-14, 15:05   #159
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2396
Standard

Nåväl, nu ska jag göra något som jag borde ha gjort för länge sedan.

De här marknadsföringsmetoderna bör åtminstone anmälas till och prövas av KO.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+50)
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-14, 15:21   #160
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Nåväl, nu ska jag göra något som jag borde ha gjort för länge sedan.

De här marknadsföringsmetoderna bör åtminstone anmälas till och prövas av KO.
Go get'em tiger!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-14, 15:41   #161
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 748
Sharp$: 9148
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Sen kan man ju hoppas att de begränsar varvningen till en sansad nivå framöver när det här uppmärksammas allt mer. 5 varvningar till exempel som kanske kunde vara en lagom nivå. Då blir det mycket tydligare vad man köper in sig på, man vet att det är varvat max 5ggr. För frågan är ju hur spelhämmande det skulle vara med en sån begränsning. När det ligger hundra spel på vissa butiker. Då väljer man väl en annan andel av samma spelare, eller hänger på någon annan man tror på. Sen finns det såklart sätt att ta sig runt en sån begränsning. Öppna ett nytt system och varva 5ggr till om man vill vara oärlig på det viset. Men att strunta i att sätta regler för att det finns kryphål att kringgå dem är inget jag är en fan av (jag vet redan att vi tycker olika där).
Max fem låter faktiskt rätt rimligt. Det skulle ju göra det mer tydligt för köparen åtminstone. Men tänk på stackars Widén & co som då måste tiofaldiga sina antal lappar för att dra in lika mycket deg i provis... Är nog rätt stor risk att det blir "Widéns lilla 2" osv.

Det var ju någon på Kungsfrukt som öppnade 3-4 versioner av samma maxvarvade lapp några omgångar efter att han haft en bra period...

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td