Tycker det ser skoj ut imorn!
Flera lopp där jag tror det är överskattade dunderfavoriter och sen en del som borde vara dubbelt så hårt streckade...
Bästa spiken sett till Procent tycker jag Grainfield Aiden är i avd 7.
Som Mikaels skrev innan, den kommer till spets enkelt (2an tar spets, men svarar till 100% INTE då Mika Forss kommer forsande (see what I did there?) med 7an, och vem ska sen sätta upp tempot?
10an har inte alltför bra startryggar, hamnar väl 4e lr 5e utvändigt efter 500 m, och då ska den plocka massa längder på 7an som fått bestämma i spets? Tilåt mig vara tveksam till detta!
Ytterligare faktorer för att spika Grainfield är att 10an blir omgångens skrikhäst deluxe, och alldeles för hårt streckad på detta.
Lägg därtill att den är favorit i avd 7, där många spikar bara för att de tömt strecken i loppen innan ..favoriten i sista får alltid onödigt många streck (liksom den i avd 1 brukar få för få streck av omvänt skäl)..
Det enda jag kan hitta som talar mot är om det blir tung bana imorgon samt att (8an körs offensivt.. (kolla de 4 senaste loppen i loppkomentarer på atg: 3e spår, fram till dödens, alla loppen, helt galet vad hårt de kör med den hästen... kan dem verkligen göra det igen?) Det kan såklart sänka Grainfield så 10 lr 9 spurtar ner den...
Men till 22% är jag villig att ta chansen!
Givetvis med förbehåll för väderleksrapporten kl 16 imorgon...