Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-02-21, 21:27   #46
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Men alla spel jag redan lagt, är ju inte dom bästa...dom kommer imorgon och ni vet vilka?!?. Just det, dom som ni kommer att gardera och inge fel i att gardera dom, men man får ju fantastiska odds hos bolagen på dom, bara man har "is i magen"(vilket jag till viss del saknar)...nu är det sent pojkar(och eventuellt någon flicka), så ni som är vakna,-Gå och lägg er, en arbetsdag väntar imorgon!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 00:12   #47
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Tycker det ser skoj ut imorn!

Flera lopp där jag tror det är överskattade dunderfavoriter och sen en del som borde vara dubbelt så hårt streckade...

Bästa spiken
sett till Procent tycker jag Grainfield Aiden är i avd 7.
Som Mikaels skrev innan, den kommer till spets enkelt (2an tar spets, men svarar till 100% INTE då Mika Forss kommer forsande (see what I did there?) med 7an, och vem ska sen sätta upp tempot?
10an har inte alltför bra startryggar, hamnar väl 4e lr 5e utvändigt efter 500 m, och då ska den plocka massa längder på 7an som fått bestämma i spets? Tilåt mig vara tveksam till detta!

Ytterligare faktorer för att spika Grainfield är att 10an blir omgångens skrikhäst deluxe, och alldeles för hårt streckad på detta.
Lägg därtill att den är favorit i avd 7, där många spikar bara för att de tömt strecken i loppen innan ..favoriten i sista får alltid onödigt många streck (liksom den i avd 1 brukar få för få streck av omvänt skäl)..

Det enda jag kan hitta som talar mot är om det blir tung bana imorgon samt att (8an körs offensivt.. (kolla de 4 senaste loppen i loppkomentarer på atg: 3e spår, fram till dödens, alla loppen, helt galet vad hårt de kör med den hästen... kan dem verkligen göra det igen?) Det kan såklart sänka Grainfield så 10 lr 9 spurtar ner den...

Men till 22% är jag villig att ta chansen!
Givetvis med förbehåll för väderleksrapporten kl 16 imorgon...
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10)
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 00:17   #48
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

2 andra spikar är:

7 Burning Man
avd 1.
Möter egentligen ingenting, det är 1an som kanske håller spets, stort kanske! Samt 8an som har rygg på 1an från start, ska dels komma ut därifrån, dels spurta ner Burning Man...
7an borde ha iaf 55% av strecken tycker jag, så länge den är under 40% så får man vara tacksam!

12 Viola Grif
avd 4. Den hade jag spikat sist, sur förlust är det minsta man kan säga...
Nu vet kusken vad som gäller, avvakta till upploppet, lugnt i kurvan och sen kör sista 220 m, det räcker för att växla ner dessa! Sofia har dock fått stryka sin nr2 avd 1 från stallet, så man kan ju inte vara 100% på att Viola är helt frisk.. ska vara enda brasklappen som jag ser det.

Motbud är nr 4 Sideslip på start som avgjorde enkelt sist, nr 6 från spets och nr 10 som är näst bäst på tillägg och går bra efter uppehåll.Tor inte övriga göre sig besvär faktiskt.
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....

Senast redigerad av mr_stylez den 2020-02-22 klockan 00:37.
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 00:36   #49
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Överskattade favoriter är (och detta kan man få äta upp totalt):

Zenzero Jet nr 2 avd 3. Krävdes bara 5-16temposista kilometern sist för att vinna, flera som underpresterade och såg bättre ut än vad det var den insatsen. Klart det är en fin häst, men möter bättre hästar nu, trög ut, och både 4 5 6 har absolut toppform och är väl så bra som favoriten tycker iaf jag. Dem tre går före i min ranking.

4an får ta över spets från 3an, 5an ärspurtstark som tusan och 6an kan mycket väl parkera i dödens tidigt.. vad ska då 2an göra?
Blir det för hårt tempo så kommer även 10 och 12, kanske även 7 8 9 göra sig gällande i spurten... nej här ska garderas!

Velvet Gio nr 2 avd 6.
Väl medveten om att det är bästa hästen så är det väldigt tydligt att han blir mycket sämre med skor, och det måste man ta med i beräkningen då han är 46% just nu.
Bakom lurar många bra hästar som vanligen är en klass sämre än favoriten men som alla kan slå till om den bara är 10 m sämre än vanligt med skor..
Jag kommer strecka alla utom nr 1 som jag inte kan se vinna loppet.

Först bakom tycker jag 7,6,8 är, men alla andra kan med vinna med rätt lopp! Här kan skrällen komma som fixar miljonerna.

Bränner båda dessa och man drar in säg en 5e rankade i båda loppen.. då ligger man bra till =)
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 08:19   #50
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Morgonens regn ska upphöra vid 12-13 tiden, men det kommer att blåsa sydvästliga vindar runt 10 m/s, så ta på er långkalsongerna(och gärna täckbyxorna), ni som ska dit...själv hoppar jag upp på skotern och drar iväg till Saxnäs, hoppas vara tillbaka till "första nedsläpp" i travet(hade jag själv fått välja så skulle det blivit skidskyttestafetter och travförberedelser, men har man ett liv i symbios med någon annan, så får man "prioritera" och idag är jag nöjd med att vara tillbaka "i tid"), för övrigt är det kanonväder här i Borgafjäll, 2-3 grader kallt och strålande sol, kanske det bästa väder som finns tillsammans med 22-23 o sol...Tror inte att det blir så svårt idag, skulle gissa på 2-3 favoriter, 2-3 andra-tredjehandare, en tio-oddsare o en smäll...så "Gör rätt!" och lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1), abstruse (+1)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 09:20   #51
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

RADEN

För nästan exakt tre år sedan tog jag 7:an på Axevalla. Spikade då en 25-oddsare. Någon sådan blir det inte idag. Självklart är jag lite skrockfull ändå...förgäves skulle jag tro. Har kanske inte feelingen från den gången.

1: 8 Nero Maximus spik. Burning Man var i mitt tycke inte direkt överlägsen senast. Slog en 18-oddsare med en nos. Örjans verk. En strykning gynnar min lite.
2: 3, 12, 14. Framspår och bakspår är tanken här. Trean ska inte underskattas!
3: 2, 7, 8. Antingen spikar man favoriten som var väldigt bra senast eller också får man bra betalt för en bra häst som skräller. Jag väljer det senare. Men svårt lopp, öppet efter favoriten.
4: 3, 4, 5, 12. Täcker in Melanders med toppkuskar och tar med stora snackisen för säkerhets skull. Täckte in Westholm för två veckor sedan men åkte nesligt dit på Elian Web. Grovt tjänstefel!
5: 1 Ace To Play spik. Tycker det här är ett fynd. Både snabb och stark! Gillar också det jag sett av unge Lindberg. Lindbergarna har skrällt förr på V75 genom åren. Minns Lanson.
6: 3, 5, 10, 12. Svag gulddiv. Blir inte förvånad om Piraten vinner. Perfekt bana för honom och är det det minsta tungt är han den som kan gå in till slut på det långa upploppet. 7% på en häst som sprungit in 18 milj. och är bra på långt och med Erik! Startar väldigt ofta normalt men den här vilan kan ha gjort susen på gamla dar. Skulle vågat spika men det finns ett frågetecken just för vilan (och åldern). Rakethäst till bra odds.
7: 3, 10, 12. Skippar Grainfield, en häst som jag var på när den skrällde första gången. Tror det är lite trött nu. Örjan kan småskrälla här med häst som just nu går väldigt jämnt och bra. Och - den kanske roligaste. Hur fort har inte Nicky Flax gått i loppen! Vann ju
för några månader sedan från framspår mot tuffa konkurrenter. Senast fick den speeda för mycket i korta ryck. Hoppas Johan kan lotsa den fram i slagläge och trycka till Jag tror den kan vinna och rakethäst blir det också. Kan vänta länge och spela ut speeden. Kul drag!

Lycka till!

Senast redigerad av valo den 2020-02-22 klockan 10:01.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 09:22   #52
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 2673
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Överskattade favoriter är (och detta kan man få äta upp totalt):

Zenzero Jet nr 2 avd 3. Krävdes bara 5-16temposista kilometern sist för att vinna, flera som underpresterade och såg bättre ut än vad det var den insatsen. Klart det är en fin häst, men möter bättre hästar nu, trög ut, och både 4 5 6 har absolut toppform och är väl så bra som favoriten tycker iaf jag. Dem tre går före i min ranking.

4an får ta över spets från 3an, 5an ärspurtstark som tusan och 6an kan mycket väl parkera i dödens tidigt.. vad ska då 2an göra?
Blir det för hårt tempo så kommer även 10 och 12, kanske även 7 8 9 göra sig gällande i spurten... nej här ska garderas!

Velvet Gio nr 2 avd 6.
Väl medveten om att det är bästa hästen så är det väldigt tydligt att han blir mycket sämre med skor, och det måste man ta med i beräkningen då han är 46% just nu.
Bakom lurar många bra hästar som vanligen är en klass sämre än favoriten men som alla kan slå till om den bara är 10 m sämre än vanligt med skor..
Jag kommer strecka alla utom nr 1 som jag inte kan se vinna loppet.

Först bakom tycker jag 7,6,8 är, men alla andra kan med vinna med rätt lopp! Här kan skrällen komma som fixar miljonerna.

Bränner båda dessa och man drar in säg en 5e rankade i båda loppen.. då ligger man bra till =)
Tiderna för Zenzero Jet är kanske inte så imponerande men om man tittar på hur han vinner så blir man imponerad. Han gör loppen nästan helt och hållet själv, får inte smyga med och vila nånting utan bara maler på och går undan. Hur många gör det i den klassen? Jag kommer också att gardera pga procenten och något hårdare motstånd men jag blir inte förvånad om han bara är bäst. På tal om motstånd så är väl Armour As en ganska bra häst....
flaquelg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 09:48   #53
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Bolagssystemet

V75
Inlämnat: 2020-02-22, 10:33
Axevalla
Lördag 2020-02-22
Start: 16:20
Kostnad: 1 500,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 7, 8 (5, 11) favoriten 7 övertygade inte helt senast och garderas därför med de två, som står närmast i kapacitet bakom.

2: 7 Carlos Ken (4, 12) Stall P Untersteiners bästa vinstchans idag. 1 tar ledningen och släpper bara till stallkamraten 7. Henriette är en vaken kusk. Bra spik till 26 % i ett ungdomslopp, där "alla" garderar vilt.

3: 1, 2, 4, 5, 6 (9, 3) Måste nu ta hand om tvååriga barnet och återkommer senare med motiveringar i de fem senare avdelningarna.
4: 4, 12, 13, 14 (10, 6)
5: 1, 2, 3, 4, 5 (9, 8)
6: 3, 6, 7, 11, 12 (5, 10)
7: 7, 10 (3, 9)

3x1x5x4x5x5x2 = 3000 rader.
3000 x 1 x 0,50 kr = 1 500,00 kr.
Totalt: 1 500,00 kr.
Rättningskod: MMW LQC RRG
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 10:10   #54
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 725
Sharp$: 1518
Standard

Dagens V75. Som Hubba säger - - - har man Örjan i första loppet, så måste man ha honom i sista loppet också. Lopp 1 nr 1,7-ett bra lås. Lopp 2 nr 4,7,11,14.Lopp 3 nr 2,4,6(skulle vilja haft med 9 och 12).Lopp 4 spik nr 12 Viola Grif-bara galoppen emot. LOPP 5 nr 1,2,3,4,5,6,8,9(loppets rysare nr 6 Målarsven och nr 8 Martin Tooma-ger bra på plats Mikaels!). Lopp 6 nr 3,6-ett bra lås. Lopp 7 nr 3,6,10. Rättningskod BHZ LQG ZRH. Lycka till allihopa.
Santorini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 10:17   #55
 
Reg.datum: jul 2017
Inlägg: 5 021
Sharp$: 14790
Standard

15 Micro Vick är min miljonskräll i helgen. Ryggar favoriten i avdelning 4 så länge det går fram till upploppet sen säger det bara pang
zimonzzon85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 10:34   #56
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Mika Forss som hårt betrodd kommer aldrig med på min lapp. Kusk minus deluxe jämfört med Korpi helt klart. Sen tror jag mer på Pastor Power ... Global U och Southwind än favoriterna.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 10:43   #57
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Alla tror att 1 tar spets och släpper till HL .. vet ni hur snabb 4an är ut. Tar skithästen 1 på spets lätt sen får vi se om 4an släpper till 7. Tro inte på allt ni läser ... bara mig
Skrälllopp enligt regelbok.

Vi vet ju vad som händer med spår 1 i spårtrappor
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 10:47   #58
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Vi vet ju också vilka spår som brukar vinna spårtrappor

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Alla tror att 1 tar spets och släpper till HL .. vet ni hur snabb 4an är ut. Tar skithästen 1 på spets lätt sen får vi se om 4an släpper till 7. Tro inte på allt ni läser ... bara mig
Skrälllopp enligt regelbok.

Vi vet ju vad som händer med spår 1 i spårtrappor
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 10:48   #59
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 102
Sharp$: 3239
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
RADEN

För nästan exakt tre år sedan tog jag 7:an på Axevalla. Spikade då en 25-oddsare. Någon sådan blir det inte idag. Självklart är jag lite skrockfull ändå...förgäves skulle jag tro. Har kanske inte feelingen från den gången.

1: 8 Nero Maximus spik. Burning Man var i mitt tycke inte direkt överlägsen senast. Slog en 18-oddsare med en nos. Örjans verk. En strykning gynnar min lite.
2: 3, 12, 14. Framspår och bakspår är tanken här. Trean ska inte underskattas!
3: 2, 7, 8. Antingen spikar man favoriten som var väldigt bra senast eller också får man bra betalt för en bra häst som skräller. Jag väljer det senare. Men svårt lopp, öppet efter favoriten.
4: 3, 4, 5, 12. Täcker in Melanders med toppkuskar och tar med stora snackisen för säkerhets skull. Täckte in Westholm för två veckor sedan men åkte nesligt dit på Elian Web. Grovt tjänstefel!
5: 1 Ace To Play spik. Tycker det här är ett fynd. Både snabb och stark! Gillar också det jag sett av unge Lindberg. Lindbergarna har skrällt förr på V75 genom åren. Minns Lanson.
6: 3, 5, 10, 12. Svag gulddiv. Blir inte förvånad om Piraten vinner. Perfekt bana för honom och är det det minsta tungt är han den som kan gå in till slut på det långa upploppet. 7% på en häst som sprungit in 18 milj. och är bra på långt och med Erik! Startar väldigt ofta normalt men den här vilan kan ha gjort susen på gamla dar. Skulle vågat spika men det finns ett frågetecken just för vilan (och åldern). Rakethäst till bra odds.
7: 3, 10, 12. Skippar Grainfield, en häst som jag var på när den skrällde första gången. Tror det är lite trött nu. Örjan kan småskrälla här med häst som just nu går väldigt jämnt och bra. Och - den kanske roligaste. Hur fort har inte Nicky Flax gått i loppen! Vann ju
för några månader sedan från framspår mot tuffa konkurrenter. Senast fick den speeda för mycket i korta ryck. Hoppas Johan kan lotsa den fram i slagläge och trycka till Jag tror den kan vinna och rakethäst blir det också. Kan vänta länge och spela ut speeden. Kul drag!

Lycka till!
Kul, en dryg kvarting där, 2017, fina pengar blev det trots att megafavoriten
Nuncio vann
i guld. Nu vet jag varför du lirade Othala senast.
Minns bara att jag spikade Robban och Ballen, annars gick det som det brukade.

Hamnar Burning i dödens, tror jag det kan bli häx för Örjan?

Härlig potential i systemet Valo.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 10:49   #60
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Alla tror att 1 tar spets och släpper till HL .. vet ni hur snabb 4an är ut. Tar skithästen 1 på spets lätt sen får vi se om 4an släpper till 7. Tro inte på allt ni läser ... bara mig
Skrälllopp enligt regelbok.

Vi vet ju vad som händer med spår 1 i spårtrappor
Vilket lopp pratar du om? Andra?
Snälla sluta skriva i gåtor
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td