Citat:
Ursprungligen postat av deGeneration
Hej,
Jag är ny här på forumet och har lite funderingar om hur jag ska kunna skaffa mig en stabil inkomst på betting. Jag har sedan 5 år varit en vinnande pokerspelare (inga astronomiska summor men jag har sparat ihop ett litet kapital) men har nu tröttnat på den sega grinden. Det som lockar med betting är att svårighetsgraden inte ökar i takt med insatsen ökar som fallet är i poker. Jag spelar enbordsturneringar i 10-50 dollarsklassen och gör en skaplig slant om jag spelar ett par tusen i månaden men som sagt är detta mycket segt.
Så min tanke är följande. Jag öppnar konto på Pinnacle och sätter in 200K. Jag sätter max 2Kr per match tills jag nått uppsatt mål, tex 300K. Då ökar jag insatsen.
Nå, jag kan ju inget om betting, hur ska detta gå? Jo, jag ser till att rygga spelare som bevisligen håller en ROI på minst 10% över lång tid (eller som ni skriver 110%). Anta att jag köper konto på 5 olika rekar-sajter, det borde ge mig tillräckligt med olika objekt att spela på så att jag kan omsätta åtminstone 500K i månaden. Om allt går som det ska bör jag då snitta på 50K i månaden.
Nu gott folk vill jag att ni ska läxa upp mig, förklara för mig vart jag tänker fel och varför detta inte kan funka.
Mvh,
Jonas
|
känns viktigt att alltid eller så ofta det går spela till marknadshögsta. vill man rygga nån som hänvisar till ett bolag man inte har och de man själv sitter på erbjuder 10punkter mindre så kanske värdet är uppätet. självklart nåt man måste se från gång till gång men tveksamt att det i längden ska gå att få ihop. samma sak med linor i ö/u i basket o handboll tex. rekar nån över och linan justeras 2-3 mål så gäller samma frågeställning där.
ang brm:
ett ganska pinsamt nybörjar fel jag höll på med förrut va ju att i de fall man spelat ett spel och sedan justeras oddset uppåt så va man dum att gå in med mer. jag hade då inte vett att förstå att drop o justeringar ofta har en bakomliggande orsak och oftare än att de gick in så förlorade mina spel på dessa, självklart... har sen dess försökt att lära mig läsa droppodds och känner mig numer som en riktig dropoddshunter även om boored är "his royal highness" i den kategorin.
BOL