Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-10-12, 14:14   #16
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Munchies Visa inlägg
Ja, jag vet. Det är för att jag i vissa ligor alltid spelar 5 minuter innan spelstopp då jag vill se hur oddsen rör sig och det är på matcher som inte droppar. Det gäller en del av fotbollen i Sydamerika, Portugal, Spanien och Italien medan den engelska fotbollen alltid läggs in dagen innan match som senast.
Blir svårt att kunna rygga då, eftersom det blivit att jag spelar ett spel 18:58, lägger in i spread 19:00 samtidigt som matchstart.
Har blivit så för att jag främst har det för egen bokföring och inte hade en tanke på att folk skulle vara intresserade av att rygga när jag satte igång, antar dock att jag skulle kunna gör det lättare.

Ändra inte ditt sätt att spela pga om det gör att du förlorar edge. England brukar jag hinna matcha med någon % tapp Max. Det är gott nog.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-12, 14:42   #17
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 28
Sharp$: 991
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av deGeneration Visa inlägg
Vad är de största fallgroparna inom betting? I pokern är det ju den berömda tilten.
En del fallgropar och tänkvärda saker att ha i åtanke finns ju även i den mkt trevliga "Spelskolan" här på Sharps, uppe i menyn.
Pavey är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-12, 15:20   #18
 
comprendes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 013
Sharp$: 1245

comprende
Stats: 943 - 958 - 42
ROI: 106.09%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av deGeneration Visa inlägg
Hej,

Jag är ny här på forumet och har lite funderingar om hur jag ska kunna skaffa mig en stabil inkomst på betting. Jag har sedan 5 år varit en vinnande pokerspelare (inga astronomiska summor men jag har sparat ihop ett litet kapital) men har nu tröttnat på den sega grinden. Det som lockar med betting är att svårighetsgraden inte ökar i takt med insatsen ökar som fallet är i poker. Jag spelar enbordsturneringar i 10-50 dollarsklassen och gör en skaplig slant om jag spelar ett par tusen i månaden men som sagt är detta mycket segt.

Så min tanke är följande. Jag öppnar konto på Pinnacle och sätter in 200K. Jag sätter max 2Kr per match tills jag nått uppsatt mål, tex 300K. Då ökar jag insatsen.

Nå, jag kan ju inget om betting, hur ska detta gå? Jo, jag ser till att rygga spelare som bevisligen håller en ROI på minst 10% över lång tid (eller som ni skriver 110%). Anta att jag köper konto på 5 olika rekar-sajter, det borde ge mig tillräckligt med olika objekt att spela på så att jag kan omsätta åtminstone 500K i månaden. Om allt går som det ska bör jag då snitta på 50K i månaden.

Nu gott folk vill jag att ni ska läxa upp mig, förklara för mig vart jag tänker fel och varför detta inte kan funka.

Mvh,

Jonas
känns viktigt att alltid eller så ofta det går spela till marknadshögsta. vill man rygga nån som hänvisar till ett bolag man inte har och de man själv sitter på erbjuder 10punkter mindre så kanske värdet är uppätet. självklart nåt man måste se från gång till gång men tveksamt att det i längden ska gå att få ihop. samma sak med linor i ö/u i basket o handboll tex. rekar nån över och linan justeras 2-3 mål så gäller samma frågeställning där.

ang brm:
ett ganska pinsamt nybörjar fel jag höll på med förrut va ju att i de fall man spelat ett spel och sedan justeras oddset uppåt så va man dum att gå in med mer. jag hade då inte vett att förstå att drop o justeringar ofta har en bakomliggande orsak och oftare än att de gick in så förlorade mina spel på dessa, självklart... har sen dess försökt att lära mig läsa droppodds och känner mig numer som en riktig dropoddshunter även om boored är "his royal highness" i den kategorin.

BOL
__________________



To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
comprende är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-15, 20:40   #19
Banned
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 181
Sharp$: 759
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av deGeneration Visa inlägg
...
Nå, jag kan ju inget om betting, hur ska detta gå? Jo, jag ser till att rygga spelare som bevisligen håller en ROI på minst 10% över lång tid (eller som ni skriver 110%). Anta att jag köper konto på 5 olika rekar-sajter, det borde ge mig tillräckligt med olika objekt att spela på så att jag kan omsätta åtminstone 500K i månaden. Om allt går som det ska bör jag då snitta på 50K i månaden.

Nu gott folk vill jag att ni ska läxa upp mig, förklara för mig vart jag tänker fel och varför detta inte kan funka.
Munchies m.fl. har beskrivit de vanligaste problemen ganska väl. Ytterligare en sak att tänka på är att utdelningar från Pinnacle med stor sannolikhet är skattebelagda. Om du satsar 500k och får 550k i utdelning under en månad måste 165k betalas i skatt.

--

Ingen reklam tack. /mod
MultiSharp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-15, 20:53   #20
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4935
Standard

Till er som har tröttnat på pokergrinden.

Det är SVÅRARE att livnära sig på sportbetting än på poker!

Jag är rätt övertygad själv om att det är lättare för en sportbettare att börja med poker än tvärtom.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-15, 21:07   #21
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Rent tekniskt är det definitivt svårare att tjäna pengar på sportsbetting, men poker är sånt grind att man tröttnar och därmed spelare sämre och då inte får det så lönsamt som det skulle kunna vara. Jag hade gärna fortsatt med poker om jag haft lust, det var väldigt lönsamt.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-15, 21:36   #22
 
Munchiess avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Ort: Sliema, Malta
Inlägg: 109
Sharp$: 706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Till er som har tröttnat på pokergrinden.

Det är SVÅRARE att livnära sig på sportbetting än på poker!

Jag är rätt övertygad själv om att det är lättare för en sportbettare att börja med poker än tvärtom.
Stämmer, jag har gjort båda med bra resultat, och även fast poker kändes som mer stabilt att livnära sig så är det inte 'living the dream' att sitta och grinda mid stakes direkt. Bettingen kan vara mentalt påfrestande men istället får jag ett mycket friare liv. Sen kan man givetvis sia om att det tar många timmar varje dag att hitta värdespel, men det finns många genvägar för att slippa det.
Munchies är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-15, 22:22   #23
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Munchies Visa inlägg
Stämmer, jag har gjort båda med bra resultat, och även fast poker kändes som mer stabilt att livnära sig så är det inte 'living the dream' att sitta och grinda mid stakes direkt. Bettingen kan vara mentalt påfrestande men istället får jag ett mycket friare liv. Sen kan man givetvis sia om att det tar många timmar varje dag att hitta värdespel, men det finns många genvägar för att slippa det.
Vad gav bäst timlön?
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-15, 22:47   #24
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Beror nog på hur man räknar. Själva satsandet i sportsbetting tar ju inte lång tid, däremot kan ju researchen göra det. För min del spenderade jag säkert bara en tredjedel av tiden med att spela och en tredjedel att analysera mitt och andras spel och sen kanske en tredjedel med att kolla på pokerfilmer/pokertv av olika slag. Jag tjänar nada för tillfället eftersom jag enbart kör experimentellt med mitt eget ranksystem för trav. När jag spelade poker spelade jag på låg nivå men grindade ändå mer än många har som lön (per timme räknat). Jag spelade dock bara runt 50 timmar i månaden, mer pallade jag inte. Så pokern gav mer för mig. Har ingen alls koll på hur spelen är nuförtiden dock.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-16, 05:29   #25
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Sportsbetting är ju något som ökar väldigt mycket ju mer man har i bankrulle. Visst kan man tjäna mycket på poker med i NL20-100 men fyfan vad man får spela mycket för att ligga rätt till om man inte har tur en dag. Dessutom så är slumpen hemskare i poker enligt mig och tiltsen tar hårdare mentalt.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-16, 06:11   #26
 
Munchiess avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Ort: Sliema, Malta
Inlägg: 109
Sharp$: 706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Vad gav bäst timlön?
För mig ser det ut som att betting kommer att ge bäst timlön, fast det är ju så personligt att det inte går att dra några slutsatser från. Det finns ju många som är både mycket bättre på poker än mig. När det kommer till betting så är ju fördelen att svårighetsgraden inte ökar med insatserna. Kan du som småspelare vara vinnande så kan du också tjäna en del genom att trycka in mycket pengar och spela på samma sätt, det funkar inte i pokervärlden.
Det finns sjukt många talanger i bettingvärlden som sitter och rekar spel med 110% ROI long term, själva lägger en hundring på spelen för att sedan gå och sätta sig och jobba i konsumkassan. Egentligen skulle de med de resultaten kunna sitta i en solstol och surpla drinkar om de hade en större bankrulle.
Munchies är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-16, 07:48   #27
 
Tickys avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 16
Sharp$: 2543
Standard

Hej deGeneration!

Vi är i ungefär samma situation då jag också spelar poker på heltid sen ca 5 år tillbaka. Jag har dock för avsikt att fortsätta grinden, men tycker som du att det blir väldigt segt emellanåt och har sista månaden lagt ner en hel del tid på att sätta mig in i betting-världen.

Jag har de sista veckorna rygghorat ganska hårt och har en del tankar om detta. Jag har använt mig utav den strategi du nämner, dock inte med dina summor. Vad som slår mig är att min roi inte kommer i närheten av de cappers som jag ryggar.
Jag tror problemet ligger i att de "bästa" spelen sänks mkt snabbt vilket gör att jag då passar. Dessa spel som har droppat bör ju givetvis vara de med mest värde i. Summan av kontentan är således att de spel man ryggar är de som bolagen inte finner någon större anledning till att justera. Det säger ju sig självt att man då inte uppnår samma roi när man passar på flera av de spel med bäst värde i, och ryggar nästan allt med marginellt/inget(?) värde i.

Kommentera gärna, ni som har lite mer kött på benen
Ticky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-16, 09:03   #28
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Om man ska rygghora så är det absolut bästa att sprida riskerna så mycket man kan...

Från 27 juli till 13 augusti dubblade jag min Bankrulle med egna spel från Allsvenskan och sedan från 7 spelare som jag tog ALLT ifrån och flatbettade 2 u. Cirka 500 spel blev det och det var en stigande trend hela tiden.

Som jag ser det när man ryggar så vill man ha så många man kan som lägger spel regelbundet och har en ROI på 105-115% över 200 spel oftast. Det var ganska enkelt att lägga dessa spel med en RSSreader eftersom spreadsheetsen här är så simpla. Jag jagade dessutom inte bästa odds utan tog allt på bet365.


Så mitt råd är att hoppa på människor som får ut en 10-50 spel i veckan och har en ok ROI och följa en 5-10 stycken sådana så kommer ni går bra + i längden utan något direkt arbete.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-16, 10:51   #29
Banned
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 181
Sharp$: 759
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ticky Visa inlägg
...
Jag har de sista veckorna rygghorat ganska hårt och har en del tankar om detta. Jag har använt mig utav den strategi du nämner, dock inte med dina summor. Vad som slår mig är att min roi inte kommer i närheten av de cappers som jag ryggar.
Jag tror problemet ligger i att de "bästa" spelen sänks mkt snabbt vilket gör att jag då passar. Dessa spel som har droppat bör ju givetvis vara de med mest värde i. Summan av kontentan är således att de spel man ryggar är de som bolagen inte finner någon större anledning till att justera. Det säger ju sig självt att man då inte uppnår samma roi när man passar på flera av de spel med bäst värde i, och ryggar nästan allt med marginellt/inget(?) värde i.
Kommentera gärna, ni som har lite mer kött på benen
Det är nog många som haft liknande ideer om att avsätta 5 min per dag till att rygga bra cappers med vänsterhanden samtidigt som man smuttar på en god whisky med högerhanden och sedan dra in 50k skattefritt per månad.
Som konstaterats märker man dock ganska snart att verkligheten är en annan. Vi har utvärderat ett antal spelförslagstjänster som påstår sig ha en TBP på kring 110%. Efter att checkat spelförslagen 1 eller 2ggr per dag och satsat på de spel där oddset sjunkit max 2 procentenheter skulle man kunna anta att TBP:n borde bli ca 108% men i praktiken har TBP:n ofta hamnat under 90%(!) efter >100 spel. Som du själv skriver så droppar de odds med mest värde snabbast och man hinner då inte få in spelet. Moderatorn tog bort en extern länk i ett tidigare inlägg som behandlar ämnet mer i detalj. Det finns dock en annan tråd här i forumet med mer info.
MultiSharp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-16, 10:53   #30
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MultiSharp Visa inlägg
Det är nog många som haft liknande ideer om att avsätta 5 min per dag till att rygga bra cappers med vänsterhanden samtidigt som man smuttar på en god whisky med högerhanden och sedan dra in 50k skattefritt per månad.
Som konstaterats märker man dock ganska snart att verkligheten är en annan. Vi har utvärderat ett antal spelförslagstjänster som påstår sig ha en TBP på kring 110%. Efter att checkat spelförslagen 1 eller 2ggr per dag och satsat på de spel där oddset sjunkit max 2 procentenheter skulle man kunna anta att TBP:n borde bli ca 108% men i praktiken har TBP:n ofta hamnat under 90%(!) efter >100 spel. Som du själv skriver så droppar de odds med mest värde snabbast och man hinner då inte få in spelet. Moderatorn tog bort en extern länk i ett tidigare inlägg som behandlar ämnet mer i detalj. Det finns dock en annan tråd här i forumet med mer info.
Då får man kanske ta och följa cappers som inte spelar så passa smala markander att du inte hinner få in spelen innan de sänks. Med en RSS-läsare av kvalitet och bra cappers är det inga problem att nå positiv ROI.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td