Visa ett inlägg
Gammal 2020-03-16, 18:17   #2367
Fulsprit
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det kom lite intressanta notiser från senaste bandomarkonferensen nu. Det mest intressanta för oss spelare som de förtydligat i sina instruktioner till domarna. Mycket bra att de tar lite tag i alla de här punkterna tycker jag!

Halvspårskörning – kusken har max cirka 50 meter på sig att bestämma om spårbyte ska ske eller ej. Väntar han/hon längre ska bestraffning utdömas.

Rätt till plats vid spårbyte – om ett ekipage går ut eller in i en lucka ska det vara en säkerhetsmarginal på cirka 50 cm både framför och bakom ekipaget, annars är det snäv körning.

Kört utanför bangränsen – den som kör på, eller utanför, fler än 3 pinnar ska bestraffas. Om ekipaget skaffar sig en resultatpåverkande fördel genom att passera ett ekipage där plats inte finns ska ekipaget diskvalificeras.
Eftersom de inte varken kan mäta med tumstock, eller med övertygelse helt komma överens när en "reultatpåverkande fördel" fås, så kommer det fortfarande vara subjektiva bedömningar som blir rådande... Tyvärr - varför inte vara otroligt klara med vad som gäller? De är så skitnödiga så att hälften räcker... I dagens teknikeffektiva samhälle - skulle det inte kunna gå ha någon form utav "hawkeye" som på millimetern kan avgöra ex. om luckan funnits?

Kul skulle också, vid varje tävling, använda sig utav ett måldomarteam, som sitter, skit samma var, men inte på banorna och likt VAR bedömer regelöverträdelser centralt. Skulle bli mycket mer proffsigt och rättvist om bara en liten grupp alltid bedömde ksukarnas framfart!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat