Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-01-21, 21:56   #2356
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4935
Standard

Och varför i helvete har det tagits väck "a" för amatör i program och startlistor på ATG. Är det för att en amatör inte ska bli diskrimerad genom att han är amatör?

Jag tycker det är en nog så viktig information att tillhandahålla spelarna om vilken nivå tränare/kusk håller till på.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-25, 13:12   #2357
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 10
Sharp$: 2200
Standard

Hej, är det någon som kan hjälpa mig, jag har ett lag på ATG tillsammans men kan inte lämna in filspel, det står att jag ska godkänna filspel på omgången men hittar inte var?
thenisses är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-25, 13:32   #2358
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 740
Sharp$: 9126
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av thenisses Visa inlägg
Hej, är det någon som kan hjälpa mig, jag har ett lag på ATG tillsammans men kan inte lämna in filspel, det står att jag ska godkänna filspel på omgången men hittar inte var?
När du öppnar omgången ska du välja alternativet "lämna in fil".
Går även att ändra i efterhand!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-25, 15:55   #2359
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 10
Sharp$: 2200
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
När du öppnar omgången ska du välja alternativet "lämna in fil".
Går även att ändra i efterhand!

Tackar, löste det????
thenisses är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-30, 16:31   #2360
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7925
Standard

Försöket med gemensam pool för enloppsspelen på vardagsluncherna verkar fungera bra. Från och med lördag utökar ATG detta till att gälla alla tävlingsdagar förutom de där V86, V75 eller GS75 ingår.
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-30, 21:37   #2361
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Försöket med gemensam pool för enloppsspelen på vardagsluncherna verkar fungera bra. Från och med lördag utökar ATG detta till att gälla alla tävlingsdagar förutom de där V86, V75 eller GS75 ingår.
Och det är bra!
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-30, 21:51   #2362
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7925
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Och det är bra!
Absolut!
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-16, 12:18   #2363
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Det kom lite intressanta notiser från senaste bandomarkonferensen nu. Det mest intressanta för oss spelare som de förtydligat i sina instruktioner till domarna. Mycket bra att de tar lite tag i alla de här punkterna tycker jag!

Halvspårskörning – kusken har max cirka 50 meter på sig att bestämma om spårbyte ska ske eller ej. Väntar han/hon längre ska bestraffning utdömas.

Rätt till plats vid spårbyte – om ett ekipage går ut eller in i en lucka ska det vara en säkerhetsmarginal på cirka 50 cm både framför och bakom ekipaget, annars är det snäv körning.

Kört utanför bangränsen – den som kör på, eller utanför, fler än 3 pinnar ska bestraffas. Om ekipaget skaffar sig en resultatpåverkande fördel genom att passera ett ekipage där plats inte finns ska ekipaget diskvalificeras.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-16, 13:27   #2364
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 1 304
Sharp$: 4107
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det kom lite intressanta notiser från senaste bandomarkonferensen nu. Det mest intressanta för oss spelare som de förtydligat i sina instruktioner till domarna. Mycket bra att de tar lite tag i alla de här punkterna tycker jag!

Halvspårskörning – kusken har max cirka 50 meter på sig att bestämma om spårbyte ska ske eller ej. Väntar han/hon längre ska bestraffning utdömas.

Rätt till plats vid spårbyte – om ett ekipage går ut eller in i en lucka ska det vara en säkerhetsmarginal på cirka 50 cm både framför och bakom ekipaget, annars är det snäv körning.

Kört utanför bangränsen – den som kör på, eller utanför, fler än 3 pinnar ska bestraffas. Om ekipaget skaffar sig en resultatpåverkande fördel genom att passera ett ekipage där plats inte finns ska ekipaget diskvalificeras.
Ta i ordentligt o diska om du kör innanför tex 3 pinnar eller som i Frankrike där det gäller en endaste pinne. Hur många genar inte i ledningen 250 kvar. Kommer ihåg Joakim Lövgren där nere:
abborre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-16, 14:28   #2365
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det kom lite intressanta notiser från senaste bandomarkonferensen nu. Det mest intressanta för oss spelare som de förtydligat i sina instruktioner till domarna. Mycket bra att de tar lite tag i alla de här punkterna tycker jag!

Halvspårskörning – kusken har max cirka 50 meter på sig att bestämma om spårbyte ska ske eller ej. Väntar han/hon längre ska bestraffning utdömas.

Rätt till plats vid spårbyte – om ett ekipage går ut eller in i en lucka ska det vara en säkerhetsmarginal på cirka 50 cm både framför och bakom ekipaget, annars är det snäv körning.

Kört utanför bangränsen – den som kör på, eller utanför, fler än 3 pinnar ska bestraffas. Om ekipaget skaffar sig en resultatpåverkande fördel genom att passera ett ekipage där plats inte finns ska ekipaget diskvalificeras.
Måldomarkonferensen, om man ska vara noga...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-16, 16:08   #2366
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av abborre Visa inlägg
Ta i ordentligt o diska om du kör innanför tex 3 pinnar eller som i Frankrike där det gäller en endaste pinne. Hur många genar inte i ledningen 250 kvar. Kommer ihåg Joakim Lövgren där nere:
Ja men det är ju inga maskiner man kör och de kränger mer eller mindre kusarna. I förlängningen blir det ju då några meter längre för varje häst i andraspår om de på innerspår ska vara livrädda för att ta en enda pinne. Och det är väl jobbigt nog att gå i spåren som det är. 3 pinnar låter som en sund gräns tycker jag iallafall. Det får bort det medvetna fuskandet och genandet, men man kuskarna kan fortfarande rejsa ordentligt med hästarna och behöver inte ägna en massa fokus åt att vara rädda för pinnarna.

Men de kunde ju gärna plocka bort det här understrukna. Annars kan de väl aldrig diska för "vanligt" genande i ledningen t ex i sista kurvan.

Om ekipaget skaffar sig en resultatpåverkande fördel genom att passera ett ekipage där plats inte finns ska ekipaget diskvalificeras.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-16, 17:17   #2367
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det kom lite intressanta notiser från senaste bandomarkonferensen nu. Det mest intressanta för oss spelare som de förtydligat i sina instruktioner till domarna. Mycket bra att de tar lite tag i alla de här punkterna tycker jag!

Halvspårskörning – kusken har max cirka 50 meter på sig att bestämma om spårbyte ska ske eller ej. Väntar han/hon längre ska bestraffning utdömas.

Rätt till plats vid spårbyte – om ett ekipage går ut eller in i en lucka ska det vara en säkerhetsmarginal på cirka 50 cm både framför och bakom ekipaget, annars är det snäv körning.

Kört utanför bangränsen – den som kör på, eller utanför, fler än 3 pinnar ska bestraffas. Om ekipaget skaffar sig en resultatpåverkande fördel genom att passera ett ekipage där plats inte finns ska ekipaget diskvalificeras.
Eftersom de inte varken kan mäta med tumstock, eller med övertygelse helt komma överens när en "reultatpåverkande fördel" fås, så kommer det fortfarande vara subjektiva bedömningar som blir rådande... Tyvärr - varför inte vara otroligt klara med vad som gäller? De är så skitnödiga så att hälften räcker... I dagens teknikeffektiva samhälle - skulle det inte kunna gå ha någon form utav "hawkeye" som på millimetern kan avgöra ex. om luckan funnits?

Kul skulle också, vid varje tävling, använda sig utav ett måldomarteam, som sitter, skit samma var, men inte på banorna och likt VAR bedömer regelöverträdelser centralt. Skulle bli mycket mer proffsigt och rättvist om bara en liten grupp alltid bedömde ksukarnas framfart!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-16, 17:26   #2368
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
och likt VAR bedömer regelöverträdelser centralt. Skulle bli mycket mer proffsigt och rättvist om bara en liten grupp alltid bedömde
VAR är inte bra. Det är bättre att börja med regler som är bra.

Låt de aktiva ha mer del istället för att gamlingarna ska
bestämma. Tittar man på fotboll (VM2018) blir man som
vanligt gråtfärdig.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-16, 17:48   #2369
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Eftersom de inte varken kan mäta med tumstock, eller med övertygelse helt komma överens när en "reultatpåverkande fördel" fås, så kommer det fortfarande vara subjektiva bedömningar som blir rådande... Tyvärr - varför inte vara otroligt klara med vad som gäller? De är så skitnödiga så att hälften räcker... I dagens teknikeffektiva samhälle - skulle det inte kunna gå ha någon form utav "hawkeye" som på millimetern kan avgöra ex. om luckan funnits?

Kul skulle också, vid varje tävling, använda sig utav ett måldomarteam, som sitter, skit samma var, men inte på banorna och likt VAR bedömer regelöverträdelser centralt. Skulle bli mycket mer proffsigt och rättvist om bara en liten grupp alltid bedömde ksukarnas framfart!
Ja men det kostar pengar. Och hur bra har det blivit med VAR egentligen? Jag tyckte då fotbollen t ex var roligare när de inte blåste sönder matcherna för att kolla video hela tiden. Om man ska minimera riskerna för en feldömning i travet till riktigt nära noll skulle man knappt kunna ropa ut resultatet förrän det är dags för nästa lopp.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-16, 19:00   #2370
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ja men det kostar pengar. Och hur bra har det blivit med VAR egentligen? Jag tyckte då fotbollen t ex var roligare när de inte blåste sönder matcherna för att kolla video hela tiden. Om man ska minimera riskerna för en feldömning i travet till riktigt nära noll skulle man knappt kunna ropa ut resultatet förrän det är dags för nästa lopp.
Hehe! Ja, men det skulle inte vara samma sak - håller HELT med om VAR inom fotbollen - det dödar mer än berikar och gör det rättvist. Inom travet så tas såklart alla beslut efter loppen och då behöver det inte ta mer tid då det ändå är mellan 15-20 minuter mellan loppen. Då kan man verkligen få ner felbesluten.

Ja, det skulle troligtvis kosta för mycket, det är helt klart, men om man får drömma, så tror jag en slik lösning skulle vara suverän. kanske till och med att pöbeln får vara med i realtid och lyssna på hur man kommer fram till varje bedömning - tala om spänning och att det inte från domarhåll bara är att slänga fram ett skitnödigt och många gånger felaktiga bestraffningar.

Att det skulle behöva at så mycket mer tid i anspråk, mellan loppen, tror jag inte på då det, som sagts, är lång tid mellan två löp och att man enkom skulle behöva se på de de tre första placeringarna innan nästa lopp körs. Resten av placeringarna kanske inte behöver komma direkt, vad vet jag? Så länge inte ATG har egna H2H-spel så kan ju de skita i att ha hela resultatlistan klar direkt, eller stör detta kanske på något annat sätt som jag nu inte kommer på?

Att det går att få till bättre än vad det nu är är helt klart!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td