Citat:
Ursprungligen postat av Stekel
Ja men det kostar pengar. Och hur bra har det blivit med VAR egentligen? Jag tyckte då fotbollen t ex var roligare när de inte blåste sönder matcherna för att kolla video hela tiden. Om man ska minimera riskerna för en feldömning i travet till riktigt nära noll skulle man knappt kunna ropa ut resultatet förrän det är dags för nästa lopp.
|
Hehe! Ja, men det skulle inte vara samma sak - håller HELT med om VAR inom fotbollen - det dödar mer än berikar och gör det rättvist. Inom travet så tas såklart alla beslut efter loppen och då behöver det inte ta mer tid då det ändå är mellan 15-20 minuter mellan loppen. Då kan man verkligen få ner felbesluten.
Ja, det skulle troligtvis kosta för mycket, det är helt klart, men om man får drömma, så tror jag en slik lösning skulle vara suverän. kanske till och med att pöbeln får vara med i realtid och lyssna på hur man kommer fram till varje bedömning - tala om spänning och att det inte från domarhåll bara är att slänga fram ett skitnödigt och många gånger felaktiga bestraffningar.
Att det skulle behöva at så mycket mer tid i anspråk, mellan loppen, tror jag inte på då det, som sagts, är lång tid mellan två löp och att man enkom skulle behöva se på de de tre första placeringarna innan nästa lopp körs. Resten av placeringarna kanske inte behöver komma direkt, vad vet jag? Så länge inte ATG har egna H2H-spel så kan ju de skita i att ha hela resultatlistan klar direkt, eller stör detta kanske på något annat sätt som jag nu inte kommer på?
Att det går att få till bättre än vad det nu är är helt klart!