2020-03-17, 08:04
|
|
Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit
Detta är helt sant, men alla sporter söker att utveckla sig, så även travet, men i MYCKET trögare takt än andra, vilket egentligen är helt sjukt då travet verkligen sitter på ekonomiska muskler (läs: ATG). Vill man framstå som professionella eller styvmoderligt behandla sporten såsom varandes fortfarande på 70-talet, vilket är en reell sanning på många banor i nuläget.
Man skulle ta bort kostnaderna från måldomarna och annan startpersonal på banorna, och även underhåll för måldomartornen, hur charmiga dessa än är, och lägga dessa penningar centralt i en VAR-central - tror inte detta skulle kosta mer, snarare mindre... Man skulle även kunna ha en veterinäransvarig i VAR-rummet, som påkallar en annan veterinär på banan, så att djurskyddet hålls högre än idag. För nu är det bedrövligt, i mången fall och detta skulle även detta öka förtroendet för sporten... ALLA beslut skall behandlas och förklaras från domarnas sida och full öppenhet skall det vara - de bilder VAR-rummet har skall tittarna få se, inget skall döljas...
Vad med att också börja med att använda drönare för att följa loppen? Jag har hundratals med idéer som skulle få travet att blomstra - tyvärr är inte de ledande inte värda namnet och vet inte vad den spelande pöbeln, som dessa lever av, vill ha! Ganska tragiskt, faktiskt!

|
Ledsen om jag säger emot, men travet i sin helhet har mindre pengar att röra sig med än en Premier League-klubb. Att ha belysning som räcker till, kameror ur alla vinklar som är väderskyddade och med IR om de är lite disigt och dimmigt på alla banor kommer kosta enorma pengar. Den miljarden kan man med fördel använda till något annat. Däremot ser jag gärna en översyn av reglementet så att man kollar efter regelbrott istället för resultatpåverkan. Det gör heller inget om man bättrar på belysning och kanske rent av har fler kameror som inte försöker ta bilder i motljus. Men därifrån till att ha utrustning för centraliserade domare är det långt.
|
|