Visa ett inlägg
Gammal 2020-03-20, 16:01   #64
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Det är sant och bäst kapacitet har den nog men spår 9 på kort är svårt även för dom bästa... ingen bra statistik men gå på din ide såklart ...
Litar mera på Berglund

Loppanalysen: Här finns min starkaste spik i omgången i 9 Merritt som måste ha bra chans att sänka det här motståndet trots bakspår över kort distans. Sexåringen har visat fin form en längre tid och var riktigt vass vid segern på Solvalla näst senast. Senast i ett tufft V75-lopp var han hårt betrodd mot mycket bättre hästar än detta, men hamnade djupt nere i kön och när kanonen Strong Heartbeat fick köra 1.16 första varvet i ledningen var det givetvis chanslöst att vinna. Merritt gick i alla fall ett mycket starkt slutvarv i tredjespår utan rygg innan han blev stum till slut och galopperade kort före mål.
Ingen fara med formen tror jag och att det troligen varken blir barfota eller jänkarvagn som det är anmält stör mig ingenting eftersom hästen gått så pass bra med skor och sulky. Motståndet den här gången är summor enklare än Strong Heartbeat och My Sweden som han mötte senast och det borde också bli ganska bra fart på loppet från start vilket gynnar Merritt.
Med en ganska bra startrygg tror jag att Merritt sitter vettigt på det direkt och sedan sänker han dessa via ett starkt slutvarv om han är lika bra som på slutet. Spik!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat