Citat:
Ursprungligen postat av fweewea
4. Träffar 6-7 på ramen – men förlorar p.g.a. reducering.
Jag träffar ibland 6-7 rätt på ramen på V75, men reducerar för mycket och förlorar således på att mina utgångar inte sitter ordentligt. Hur ska jag tänka här? Jag är långt ifrån en storspelare och lägger gärna inte mer än någon hundring per gång jag spelar.
För en småspelare som mig; vilket slags system för reducering kan ni rekommendera? På V64 skulle jag kunna spela 1x1x5x5x5x5 (2 spikar + 4x5 + reducering där 2 av 4 hästar måste sitta på utgång). 625 rader, reducerat 84% och summan blir 113 kronor. Ekonomiskt överkomligt, men detta kanske också är alldeles för mycket reducerat för att kunna vara vägvinnande över tid då reduceringen kanske är för stor.
Givetvis skiljer sig omgångarna åt. Ibland kanske man hittar många potentiella spikar och i andra omgångar kanske man har svårt att hitta något spikvänligt. Men generellt; vilka reduceringssystem kan ni rekommendera för de vanligaste spelformerna (V75, V64, V86)?
----
|
Du ska testa att se hur många rätt du får på din ram om du spelar lika många rader matematiskt.
Får du lika många eller fler vinstrader som du får på ditt reducerade system så reducerar du inte bra.
Omvänt gäller att det inte går att få alla rätt om man inte har alla rätt på ramen.
Skillnaden mellan att spricka på villkor på ett reducerat system eller att spricka på ett matematiskt system är.....väldigt liten. Man spricker och man spricker oftare än man inte spricker.
Det är svårt att vinna på trav. Spelar man ensam med rimliga insatser kommer man att inte att vinna särskilt ofta på de större streckspelen alldeles oavsett om man spelar reducerat eller inte.