Citat:
Ursprungligen postat av Viroid
Jag anar att man haft problem med lönsamhet tidigare, och så kom det här viruset och man inser att putta in mer pengar i den kedjan är lönlöst. Det finns andra saker att använda pengarna för att försöka försvara och rädda.
|
Tror du har helt rätt, är ändå ett företag som omsätter +400miljoner, men att bli av med nästan 100% av alla intäkter från en månad till en annan när kostnaderna är dom samma är ju en omöjlig ekvation.
Alla företag eller i alla fall dom mesta försöker och fondera pengar för sämre tider, men sådant avbräck som många får nu är ju helt omöjligt att klara.
Kan bara se på mig själv en del av min verksamhet är måltider med dryckespaket/dryckesprovningar ex vin eller whisky. Vi är normalt fullbokade varje arrangemang men har nu 80% avbokningar. Som tur är för mig att detta bara är en liten del av verksamheten och den andra ökar så är det ingen kris för mig. Men samarbetar med ett hotell och nu när dom får 80% avbokningar + 60/70% minskning av lunchgäster så är dom nu på gränsen att ge upp för utgifterna är bra mycket större än inkomsterna.
Det är därför jag funderar hur travsporten ska klara sig, för mår inte ekonomin bra är det svårt att hitta folk som har extra kapital över att lägga på hästar.