Visa ett inlägg
Gammal 2020-03-27, 22:23   #41
Efterhandaren

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18061
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Trazan Visa inlägg
Finalomgångarna på Valla är alltid trevliga och så även denna gång. Lite tråkiga strykningar såklart men visst har vi en härlig travdag framför oss imorgon.

Avd 1: Inte helt enkelt att klura ut. Har egentligen bara ett råd: Ta ställning! Rundspel i nuläget och lär inte ändras alltför mycket imorgon. Ska man skapa ett slagkraftigt system imorgon är det här det verkligen ett bra lopp att spika. Positivt snack från såväl Redén som Westholm och Hevin Boko var grym näst senast. Jag fastnar ändå för Ultra Bright som är den troliga ledaren, får en riktig jänkarvagn på sig för blott andra gången och dessutom rycker man skorna vilket är ett stort plus. Bara 22 % just nu. Kommer ingen anmärkningsvärd info fram imorgon spikar jag direkt och försöker koppla grepp på kollektivet.

Rank: 4 - 3 - 1 - 8 - 6

Avd 2: Toppchans för King of Everything såklart. 74 % är dock väl mycket i Klass 2 på en häst som dessutom bara gjort 8 starter i karriären. Hur procenten utvecklar sig fram till spelstopp avgör hur jag gör. Öppet bakom men 0 och 1 % är tilltalande på tänkbara skrällar som GRJ’S Wolverine, Ace To Play, Cayucos och Royal TN.

Rank: 5 - 2 - 7 - 12 - 4

Avd 3: Discos statistik är tråkig både vad gäller distans och bana. Han tävlar i mångt och mycket mot sig själv och sitt eget psyke här. Om Disco tar ledningen och inte peppar upp sig blir han nog omöjlig att plocka ner. Risken är ju dock uppenbar att han som i de två senaste loppen är allt för gåvillig och i så fall tror jag inte han står ända hem. Om så blir fallet skulle en skräll kunna ligga på lut då det finns en överhängande risk att Gareth Boko får göra mycket jobb i dödens. Det finns gott om tänkbara storskrällar här.

Rank: 4 - 2 - 5 - 3 - 11

Avd 4: Fram tills strykningen av Rexine var min plan att spika American Hill. Nu är jag mer tveksam då procenten såklart kommer bli en helt annan och innerspåret ökar risken för strul. 30 % just nu och skulle det stanna under 40 % spikar jag utan att blinka men jag räknar med att det kommer dra iväg ordentligt. Whitsun Madonna har tidigare nämnts i tråden och den är en av flera roliga skrällar här.

Rank: 2 - 12 - 7 - 6 - 13

Avd 5: Trevligt spellopp då jag tycker att både Reverend Wine och Grainfield Aiden dragit på sig för mycket streck. Dessa kommer jag säkerligen rata imorgon och istället betala för 1, 2, 5 och 7. Intrycket på Niky Flax var verkligen tilltalande senast och jag hoppas att inte Johan lägger allt för mycket krut första 300 metrarna imorgon.

Rank: 7 - 2 - 5 - 1 - 8

Avd 6: Strong Heartbeat rätt favorit men väl stor då det verkar vankas svar invändigt, åtminstone enligt tränare Broberg. Jag sticker ut hakan och säger att Betting Rebel är totalt chanslös att leda detta runt om under förutsättning att Strong Heartbeat inte kommer bort tidigt i loppet. Däremot hoppas jag verkligen att man kör i spets med Betting Rebel då det öppnar upp loppet för flera tänkbara skrällar. Mest varnar jag för Solkattens Chiron som gjort det bra på slutet och som har ett bra läge här.

Rank: 3 - 4 - 10 - 5 - 6

Avd 7: Burning Man är rätt favorit tycker jag och 30 % känns väldigt rimligt. Tror också det kommer sjunka en aning då många nog kommer lyssna på att han varit sjuk för ett par veckor sedan. Han är ju inte heller någon riktig glänsare men vinner ändå och kanske är lite underskattad av många fortfarande. Håller han Thriller NP utanför sig är det ganska troligt att han kan köra sig till ledningen ut på första långsidan och då förlorar han knappast om han är vid sunda vätskor. För mig finns det två motbud i första hand och det är nämnda Thriller NP som nu ska gå barfota och Guillame Boko som härdats nere i Frankrike och avslutade positivt senast.

Rank: 6 - 7 - 11 - 10 - 2
Avd 4: ”innerspåret ökar risken för strul” ? Menar du att spår 2 i volt hade varit mindre risk för strul än spår 1 ? I min värld är ju ofta spår ett överskattat i både auto och volt men i detta fall är det väl en positivt förändring. Ok American blir kanske överflyglad från start men volten känns ju mer bekväm och bättre plats med spår ett och Elias flyttar nog ut hästen direkt och tar piken så småningom. Endast princessan emot.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-03-27 klockan 22:41.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat