Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-03-27, 15:31   #31
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 690
Sharp$: 37597
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Vi har nog ungefär samma tankar Shooter.

Spik på Princess ”friskt vågat .....” spår 5 i volt på tillägg känns lite chansartat. Men hästen är stenhård och spurtar vasst med rätt resa.
Men troligen tappstart och (för) många att runda.
Favoriten har ju oxå lite voltminus men strykningen känns ju ++.
Hm Tvåhästarslås är min fredagslösning.

Baronen brukar jag komma snett på men lillsvanen är en lurig rackare och vinner när man minst anar. Måste nog bevakas om lädret pallar.

Glöm inte Niky Flax. Lillunter är på hugget och hästen är bättre än raden.

Guillaume känns oxå lite spännande.

God tur Shooter.
De du nämner i femte och sjunde loppet har jag med. Ska försöka få med fem hästar i första trots allt. Senaste vinsten för Baronen så var han favorit i ett rätt formlöst gäng. Vinsten före var på sprinterdistans och det var inga gulddivisionare han mötte. Vinsten dessförinnan så var han favorit i silver. Nja, jag tror inte hästen räcker här.

Tack och lycka till du med!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5)

Senast redigerad av Shooter den 2020-03-27 klockan 15:37.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-27, 15:39   #32
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V75-6

1 körs bfro, snabbstartare, travsäker och tar ledningen. Ulf släpper inte till storfavoriten 3. Det blir en tuff dödens för denne lovande fyraåring. Loppets andra fyraåring är 10, som direkt i starten tar rygg på 3 och får ett perfekt andrapar ytter. Här har vi en bra vinnare till 15 %.

På ett mindre system spikas 10. På ett större låses med 1,3 och 10.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-27, 18:00   #33
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V75-1

1) GOLDEN TRICKS är en 4-årig amerikanska som hos Åke Svanstedt tjänade 2,5 miljoner. Stoet kom hit i slutet av förra året och har hos Redén fått en gedigen sandbaneträning, musklat till sig och skall nu startas igång mot äldre ston. Hon är knapp favorit, skall streckas men absolut inte spikas.
2) DONATELLA CENTER rankas sist
3) KEVIN BOKO har pausat efter att senast varit dunderfavorit i Stoeliten, där hon fick stryk av Ultra Bright. Tidigt streck.
4) ULTRA BRIGHT blev störd senas, slog Kevin Boko gången före och kan mycket väl vinna här.
5) UMATICAYA är ett fint sto, som hoppar och vägrarl tävla med Adrian i jollen
6) UNIQUE JUNI har gjort det bra i Frankrike och skrällvann senast. Stark och fin i jobben. Har bra chans att vinna här och streckas till 14 %.
7) I LOVE PARIS är 10 år, har tjänat 3,7 miljoner och borde få gått till avel för två år sedan. På sex starter i Frankrike förra året blev hon tvåa en gång. De senaste fyra starterna i Frankrike har hon varit oplacerad och diskad. Senast startade hon på Axevalla i ett 35000 kronorslopp med fem startande och blev trea i mål. För mig är det en pina att se denna fina hedersmärr plågas med en ny start i morgon. Men kusk/tränare har en annan uppfattning.
8) WILD LOVE är urstark och passar inte på sprinterdistans från sämsta spåret.

Jag kommer att strecka 1,3,4 och 6. Om jag behöver avstå från någon blir det 1.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-27, 19:08   #34
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
V75-1

1) GOLDEN TRICKS är en 4-årig amerikanska som hos Åke Svanstedt tjänade 2,5 miljoner. Stoet kom hit i slutet av förra året och har hos Redén fått en gedigen sandbaneträning, musklat till sig och skall nu startas igång mot äldre ston. Hon är knapp favorit, skall streckas men absolut inte spikas.
Vet inte om det är ett stavfel, men knäpp favorit skriver jag under på. Helt sjukt om den blir favorit eller ens nära vill jag till och med påstå. 0 rader får den av mig.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-27, 19:20   #35
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Kollade igenom H2H på bet365 nu och det är sällan jag är så övertygad om att det är överodds som jag är på alla dessa:

Ultra Bright/Golden Tricks 2,00
Super Nice/Snowstorm Hanover 2,00
Ofelia O.E./Shutter Island 2,20
Dom Perignon/Highspirit 1,72
Adde S.H./Guillaume Boko 1,95
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-27, 19:28   #36
 
Trazans avatar
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 63
Sharp$: 2550
Standard

Finalomgångarna på Valla är alltid trevliga och så även denna gång. Lite tråkiga strykningar såklart men visst har vi en härlig travdag framför oss imorgon.

Avd 1: Inte helt enkelt att klura ut. Har egentligen bara ett råd: Ta ställning! Rundspel i nuläget och lär inte ändras alltför mycket imorgon. Ska man skapa ett slagkraftigt system imorgon är det här det verkligen ett bra lopp att spika. Positivt snack från såväl Redén som Westholm och Hevin Boko var grym näst senast. Jag fastnar ändå för Ultra Bright som är den troliga ledaren, får en riktig jänkarvagn på sig för blott andra gången och dessutom rycker man skorna vilket är ett stort plus. Bara 22 % just nu. Kommer ingen anmärkningsvärd info fram imorgon spikar jag direkt och försöker koppla grepp på kollektivet.

Rank: 4 - 3 - 1 - 8 - 6

Avd 2: Toppchans för King of Everything såklart. 74 % är dock väl mycket i Klass 2 på en häst som dessutom bara gjort 8 starter i karriären. Hur procenten utvecklar sig fram till spelstopp avgör hur jag gör. Öppet bakom men 0 och 1 % är tilltalande på tänkbara skrällar som GRJ’S Wolverine, Ace To Play, Cayucos och Royal TN.

Rank: 5 - 2 - 7 - 12 - 4

Avd 3: Discos statistik är tråkig både vad gäller distans och bana. Han tävlar i mångt och mycket mot sig själv och sitt eget psyke här. Om Disco tar ledningen och inte peppar upp sig blir han nog omöjlig att plocka ner. Risken är ju dock uppenbar att han som i de två senaste loppen är allt för gåvillig och i så fall tror jag inte han står ända hem. Om så blir fallet skulle en skräll kunna ligga på lut då det finns en överhängande risk att Gareth Boko får göra mycket jobb i dödens. Det finns gott om tänkbara storskrällar här.

Rank: 4 - 2 - 5 - 3 - 11

Avd 4: Fram tills strykningen av Rexine var min plan att spika American Hill. Nu är jag mer tveksam då procenten såklart kommer bli en helt annan och innerspåret ökar risken för strul. 30 % just nu och skulle det stanna under 40 % spikar jag utan att blinka men jag räknar med att det kommer dra iväg ordentligt. Whitsun Madonna har tidigare nämnts i tråden och den är en av flera roliga skrällar här.

Rank: 2 - 12 - 7 - 6 - 13

Avd 5: Trevligt spellopp då jag tycker att både Reverend Wine och Grainfield Aiden dragit på sig för mycket streck. Dessa kommer jag säkerligen rata imorgon och istället betala för 1, 2, 5 och 7. Intrycket på Niky Flax var verkligen tilltalande senast och jag hoppas att inte Johan lägger allt för mycket krut första 300 metrarna imorgon.

Rank: 7 - 2 - 5 - 1 - 8

Avd 6: Strong Heartbeat rätt favorit men väl stor då det verkar vankas svar invändigt, åtminstone enligt tränare Broberg. Jag sticker ut hakan och säger att Betting Rebel är totalt chanslös att leda detta runt om under förutsättning att Strong Heartbeat inte kommer bort tidigt i loppet. Däremot hoppas jag verkligen att man kör i spets med Betting Rebel då det öppnar upp loppet för flera tänkbara skrällar. Mest varnar jag för Solkattens Chiron som gjort det bra på slutet och som har ett bra läge här.

Rank: 3 - 4 - 10 - 5 - 6

Avd 7: Burning Man är rätt favorit tycker jag och 30 % känns väldigt rimligt. Tror också det kommer sjunka en aning då många nog kommer lyssna på att han varit sjuk för ett par veckor sedan. Han är ju inte heller någon riktig glänsare men vinner ändå och kanske är lite underskattad av många fortfarande. Håller han Thriller NP utanför sig är det ganska troligt att han kan köra sig till ledningen ut på första långsidan och då förlorar han knappast om han är vid sunda vätskor. För mig finns det två motbud i första hand och det är nämnda Thriller NP som nu ska gå barfota och Guillame Boko som härdats nere i Frankrike och avslutade positivt senast.

Rank: 6 - 7 - 11 - 10 - 2
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+5)
Trazan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-27, 19:39   #37
 
Nicklass avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Linköping
Inlägg: 654
Sharp$: 1497
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av orroz Visa inlägg
hmm drömde redan i måndags att jag fick 7 rätt på lördag.
Vaknade dock efter 6:e avdelningen och kunde inte somna om för att veta utdelningen, men hade heltäckt i 7:e avd.
Spikade 2* Marc Elias med American Hill samt Garath Boko.

Det blir mina spikar och heltäckt i sista
Vilka vann de andra loppen då?
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-27, 19:58   #38
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Precis som sist gör jag en genomgång på Disco, den här gången på längre distanser. Facit ser ju uselt ut om man tittar på placeringarna. Men han har ju bara fått favoritpositionen ledningen en gång, och då var han av allt att döma inte riktigt kry. Det har även varit värre motstånd överlag än den här gången om man ser till fälten. Bara 2 hästar emot i det här loppet. Imorrn borde det väl vara minst 90% spetschans och det känns långsökt att Uffe släpper även om Gareth skulle komma iväg såpass bra att han ställer frågan tidigt. Hästen har ju aldrig varit bättre! Gör 500 meter till så mycket skillnad då? Speciellt som han troligtvis får spetsen enkelt och får bestämma en bit. Jag tror inte det, känns som en bra spik till under 50% som han har och lär landa på! Troligtvis under 45% till och med.

0: Framspår, dödens i halvtufft tempo (Elian Web innanför) sen andra ytter.
0: Bakspår, fjärde inner med fritt först 200 kvar. Bra avslutning men kunde inte ta något i mycket snabbt sista halvvarv.
3: Framspår, ledningen och släpp till favoriten. Fast med sparat.
0: Framspår, ledningen och släpp till favoriten. Godkänd i snabb avslutning (7 hästar nästan på linje över mål, Åby). SM-loppet.
6: Framspår, dödens (favoriten Global Trustworthy snabb från innern), andra ytter, tredje ytter. Godkänd avslutning upp i rygg till slut (4 annars). Kanonhästar emot.
0: Framspår, ledningen. Lugnt tempo men helt slut på upploppet, sist av de felfria. Kan inte ha varit frisk.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-27, 20:36   #39
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Har faktiskt inte tänkt på att guld är uttagningslopp imorrn. I och med det skriver jag ner risken för att Uffe släpper till exakt 0%! Vi säger 90% spetschans då och ca 70% att han fixar det därifrån. 63% chans alltså! Tror man inte på mer än 60% chans från ledningen till har man då fortfarande hela 54% vinstchans. Inte ofta man kan göra så enkla kalkyler i travlopp, men här tycker jag man undantagsvis kan koka ner det till något såpass hårt och någorlunda pricksäkert.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-27, 20:52   #40
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Den stora frågan i fjärde är hur stor vinstchans American Hill har...utan Goop på springen med en bra häst hade jag sagt att det kanske ligger norr om 50%. Men nu är ju Goop där, och det är ingen liten faktor. Tidsmässigt och med tanke på att de bästa hästarna på start har spår 1 och 6 sitter tilläggen lite grisigt på det. Men det är också två strukna nu så inte lika många kusar i vägen. Och 1-3% på några intressanta skrällar där.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-27, 21:23   #41
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 635
Sharp$: 12712
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Trazan Visa inlägg
Finalomgångarna på Valla är alltid trevliga och så även denna gång. Lite tråkiga strykningar såklart men visst har vi en härlig travdag framför oss imorgon.

Avd 1: Inte helt enkelt att klura ut. Har egentligen bara ett råd: Ta ställning! Rundspel i nuläget och lär inte ändras alltför mycket imorgon. Ska man skapa ett slagkraftigt system imorgon är det här det verkligen ett bra lopp att spika. Positivt snack från såväl Redén som Westholm och Hevin Boko var grym näst senast. Jag fastnar ändå för Ultra Bright som är den troliga ledaren, får en riktig jänkarvagn på sig för blott andra gången och dessutom rycker man skorna vilket är ett stort plus. Bara 22 % just nu. Kommer ingen anmärkningsvärd info fram imorgon spikar jag direkt och försöker koppla grepp på kollektivet.

Rank: 4 - 3 - 1 - 8 - 6

Avd 2: Toppchans för King of Everything såklart. 74 % är dock väl mycket i Klass 2 på en häst som dessutom bara gjort 8 starter i karriären. Hur procenten utvecklar sig fram till spelstopp avgör hur jag gör. Öppet bakom men 0 och 1 % är tilltalande på tänkbara skrällar som GRJ’S Wolverine, Ace To Play, Cayucos och Royal TN.

Rank: 5 - 2 - 7 - 12 - 4

Avd 3: Discos statistik är tråkig både vad gäller distans och bana. Han tävlar i mångt och mycket mot sig själv och sitt eget psyke här. Om Disco tar ledningen och inte peppar upp sig blir han nog omöjlig att plocka ner. Risken är ju dock uppenbar att han som i de två senaste loppen är allt för gåvillig och i så fall tror jag inte han står ända hem. Om så blir fallet skulle en skräll kunna ligga på lut då det finns en överhängande risk att Gareth Boko får göra mycket jobb i dödens. Det finns gott om tänkbara storskrällar här.

Rank: 4 - 2 - 5 - 3 - 11

Avd 4: Fram tills strykningen av Rexine var min plan att spika American Hill. Nu är jag mer tveksam då procenten såklart kommer bli en helt annan och innerspåret ökar risken för strul. 30 % just nu och skulle det stanna under 40 % spikar jag utan att blinka men jag räknar med att det kommer dra iväg ordentligt. Whitsun Madonna har tidigare nämnts i tråden och den är en av flera roliga skrällar här.

Rank: 2 - 12 - 7 - 6 - 13

Avd 5: Trevligt spellopp då jag tycker att både Reverend Wine och Grainfield Aiden dragit på sig för mycket streck. Dessa kommer jag säkerligen rata imorgon och istället betala för 1, 2, 5 och 7. Intrycket på Niky Flax var verkligen tilltalande senast och jag hoppas att inte Johan lägger allt för mycket krut första 300 metrarna imorgon.

Rank: 7 - 2 - 5 - 1 - 8

Avd 6: Strong Heartbeat rätt favorit men väl stor då det verkar vankas svar invändigt, åtminstone enligt tränare Broberg. Jag sticker ut hakan och säger att Betting Rebel är totalt chanslös att leda detta runt om under förutsättning att Strong Heartbeat inte kommer bort tidigt i loppet. Däremot hoppas jag verkligen att man kör i spets med Betting Rebel då det öppnar upp loppet för flera tänkbara skrällar. Mest varnar jag för Solkattens Chiron som gjort det bra på slutet och som har ett bra läge här.

Rank: 3 - 4 - 10 - 5 - 6

Avd 7: Burning Man är rätt favorit tycker jag och 30 % känns väldigt rimligt. Tror också det kommer sjunka en aning då många nog kommer lyssna på att han varit sjuk för ett par veckor sedan. Han är ju inte heller någon riktig glänsare men vinner ändå och kanske är lite underskattad av många fortfarande. Håller han Thriller NP utanför sig är det ganska troligt att han kan köra sig till ledningen ut på första långsidan och då förlorar han knappast om han är vid sunda vätskor. För mig finns det två motbud i första hand och det är nämnda Thriller NP som nu ska gå barfota och Guillame Boko som härdats nere i Frankrike och avslutade positivt senast.

Rank: 6 - 7 - 11 - 10 - 2
Avd 4: ”innerspåret ökar risken för strul” ? Menar du att spår 2 i volt hade varit mindre risk för strul än spår 1 ? I min värld är ju ofta spår ett överskattat i både auto och volt men i detta fall är det väl en positivt förändring. Ok American blir kanske överflyglad från start men volten känns ju mer bekväm och bättre plats med spår ett och Elias flyttar nog ut hästen direkt och tar piken så småningom. Endast princessan emot.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-03-27 klockan 21:41.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-27, 21:57   #42
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Avd 4: ”innerspåret ökar risken för strul” ? Menar du att spår 2 i volt hade varit mindre risk för strul än spår 1 ? I min värld är ju ofta spår ett överskattat i både auto och volt men i detta fall är det väl en positivt förändring. Ok American blir kanske överflyglad från start men volten känns ju mer bekväm och bättre plats med spår ett och Elias flyttar nog ut hästen direkt och tar piken så småningom. Endast princessan emot.
Jag är jättetråkig...men tror att Disco glider till ledning och är kapitalt överlägsen...bara 97% säker...så ni kan fortfarande önskedrömma...kan vi få 2,43?...knappast va?...

Senast redigerad av mikaels den 2020-03-27 klockan 21:59.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-27, 22:07   #43
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Jag är jättetråkig...men tror att Disco glider till ledning och är kapitalt överlägsen...bara 97% säker...så ni kan fortfarande önskedrömma...kan vi få 2,43?...knappast va?...
Morgondagens bästa spel, tror jag är 1-10000 på utdelningen, till 4,50...finns på atg...vet att ni hatar mig, men det skiter jag i...

Senast redigerad av mikaels den 2020-03-27 klockan 22:08.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-27, 22:22   #44
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Många av er är lite tunna...tror ni kan höjja er lite https://www.youtube.com/watch?v=FP80...MiJUcM&index=1 ...hoppas det i vart fall...som vanligt är jag snäll och omtänksam...

Senast redigerad av mikaels den 2020-03-27 klockan 22:24.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-27, 22:32   #45
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Fatta vad jag skulle kunna lära er gossar...….inte bara om spel...

Senast redigerad av mikaels den 2020-03-27 klockan 22:33.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td