Visa ett inlägg
Gammal 2020-03-30, 16:55   #2406
Efterhandaren
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 561
Sharp$: 12511
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fweewea Visa inlägg
Det här kanske är omöjligt att få reda på – men vilken slags statistik finns på favoriter/betrodda för respektive klass (guld, silver, brons, klass 1/2?) och hur ofta de infriar förväntningarna?

Jag är verkligen en nybörjare när det kommer till att spela på trav, men jag skulle själv gissa att det är mer sannolikt att en mycket stor favorit i klass 1/2 inte lever upp till förväntningarna än vad en guld/silver-favorit generellt sett gör.

Finns det statistik på detta? Kan man dessutom koppla detta till bana/längd/volt&auto – då känns det som att man har mycket data och statistik att gå på i det initiala skedet av ens rekning inför en tävling.

Vore intressant ifall det finns någonting litet att gå på iallafall.
Du vet väl att det finns tre sorters lögn. Nämligen Lögn Förbannad Lögn och Statistik. Visst kan det vara intressant med statistik i olika former men när det gäller travspel är det i min värld så många andra specifika och dagsaktuella faktorer som spelar in så statistiken är i min värld underordnad i betydelse. Men det är väl lite av personliga strategi när man gör en utvärdering av spelvärde och upplägg.
Lycka till med utvärdering av Statistiken kontra Verkligheten och personliga intryck.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat