V75 Jägersro 2020-04-04
Fin omgång i V75 på Jägersro nu på lördag. En del riktigt fina hästar som ställer upp. Tycker att omgången ser någorlunda enkeltippad ut, men det är väl då som vi får de största skrällarna.
Spontan lapp:
Avdelning 1 – 2640 auto:
1 Upset Face och 2 Power är, och bör vara, de största favoriterna här. Den sistnämnda vann Svenskt Travkriterium förra året – ett lopp där Upset Face kom 4:a. De båda gör årsdebut och det ska bli mycket spännande att se vem av dem som drar det längsta strået i spetsstriden. Ett starkt lås. 7 Galantis, med 0-1-1 på 2 starter under 2020, är tidig där bakom. Fin form och kan ta sin första vinst för året här om det blir körning där framme.
Avdelning 2 – 2140 volt:
Svårlöst avdelning där jag vid en första anblick tittar på att strecka allt. De främsta fem i startvolten känns svaga – bortsett från eventuellt 5 Another Lucky Day som har fin form och avslutade bra senast. Om jag ska nämna några hästar på bakspår så slår jag ett slag för 8 Alpha K som skrällvann på V75 i sin årsdebut. Återigen anmäld barfota. Därbakom gillar jag 9 Rapide Cash, 11 Diamond Hall och 14 Zaira Del Ronco. Måla mycket.
Avdelning 3 – 1640 auto:
Favoritbetonat, men ändå svårlöst. 6 Van Gogh Z.S och 7 Four Guys Dream är klara favoriter på förhand. Och det bör de nog vara. Men det finns en del fint där bakom. 11 Bonny Boy är en av de starkaste hästarna i avdelningen, men lottades bort på spåret. Kan hinna ifatt, men får det tufft. 1 Pastorns Lady har ett snabbt innerspår. Rycker skorna nu och kan vara startsnabb. Kommer han till spets? Kanske. 4 Global Woodstock gick starkt från framspår senast där han spöade Vikens High Yield med nosen. Fin form. Jag avstår nog 3 Victory's Club som inte är jättesnabb ut, men gick i täten och galopperade i ledning med 500 kvar senast. Får han ett fint lopp så kan det gå, men kommer sannolikt inte till ledningen här.
Avdelning 4 – 2140 auto:
7 Knowledge'em är storfavorit och är för tillfället streckad på drygt 73%. Marc Elias i sulkyn är dessutom ett plus. Spikbud givetvis. Vill man gardera favoriten så är 3 Victorious Wine snabb ut och kan komma till spets. 4 Fredric Palema öppnar fort. Spetsbud. 5 Leading Tile har tre raka från spets i Danmark. Debuterar i Sverige nu. 10 Brandy Flame vann näst senast. Galopperade på upploppet i ledning på V75 senast. Rycker skorna och dessutom Björn Goop i sulkyn. Kan smyga farligt bakom.
Avdelning 5 – 2140 auto:
Ytterligare en Lugauer-häst som favorit i detta lopp. Denna gång 2 Night Brodde – och Marc Elias upp i sulkyn återigen. Senast höll Night Brodde jämna steg med Disco Volante i starten från spår 7 innan han galopperade efter 200 meter. Gången innan sprang han till ledningen och höll hela vägen från start till mål. Motbud är 1 Niky Flax som är otroligt snabb ut och som är i ganska fin form med många starter på kort tid. 8 Sevilla har inget superspår, men kan få ett fint lopp och smyga med bakifrån. 12 Prosperous med Björn Goop i sulkyn vann nere på Vincennes senast över 2850 meter. 700 meter kortare denna gång. Otrolig kapacitet och ett fint motbud som kan vinna med klaff.
Avdelning 6 – 2140 auto:
Deltävling till Paralympiatravet (Tidigare Olympiatravet) med en del fina hästar från start. 4 Norton Commander har bästa spåret och hög kapacitet. 7 Racing Mange är fin, men har inget optimalt spår. 10 Cyber Lane har nog högst kapacitet, men har heller inget vidare spår. Själv spikar jag 9 Velvet Gio. Barfota runt om – 8 av karriärens 10 vinster har kommit på denna balans. Spik.
Avdelning 7 – 2640 volt:
Bästa spåren i volt är som bekant 1, 6 och 7. Att 7 Giant Shadow lottats med spåret ger honom förstås större chanser att ta hem detta. Björn Goop i sulkyn vilket är ett plus. Årsdebut, så tvivelaktig form. Dessutom gör han sin första voltstart. Lär bli lugnt ut för att se till att starten klaffar. 6 Neelix vann senast över 3140 meter. Fint motbud och Adrian Kolgjini på hemmabanan lovar gott. 5 Nero Maximus har fin grundkapacitet och återigen Marc Elias upp bakom en Lugauer-häst. De tre är favoriter med rätta. Finns ett par andra hästar bakom såsom 2 Vikings Preacher, 3 Global Unspoked och 9 Whipped Eggs som har fin grundkapacitet – men har inte har optimala spår.
Hur lyder era tankar om lördagen?
Senast redigerad av fweewea den 2020-04-04 klockan 00:46.
|