Nu är det väl ändå dags, att några här på forumet sätter sjuan. Jag har varit usel som speluppläggare - men privat klarat spelkassan med några raka DD. Veckans bolagssystem:
1) 1,2 r7-6 (2 vann kriteriet med 1 som fyra från liknande spår som idag. Tror Bergh tar en lugn dödens och provar på upploppet hur vältränat Kolgjini har. Inte så viktigt för 2 att vinna detta lopp trots att han bevisligen varit bättre än 1. Låser med båda)
2) 1,2,4,5,6,7,8,9,11,12,13,14,15 r7-6 (kan inte bena ut detta stolopp och helgarderar)
3) 6 r7-3 (tror blint på Bergh, som menar, att 6 är hans bästa vinstchans idag. SoS)
4) 7 r4-10 (dagens mest streckade 7 står för klassen här. Spikas)
5) 1,2,4,5,11,12 r8-10 (hoppas 1 och 2 envist kör mot varandra och bäddar för någon smygkörd. 5 var favorit senast hon mötte 1 i Kalmar, men var då chanslös att ta ledningen. Det blev dödens och soppatorsk 400 kvar till mål. Har vilat och laddat batterierna. 4 är skrällduglig liksom 11 efter fin årsdebut. 12 i ny regi återkommer till Sverige med ett staket av vinster varav den senaste på Vincennes)
6) 4,5,7,9,10 r1-6 (Lugauer skriker om ett snabbjobb i veckan med 4 på 12,5 i ensamt majestät. 10 är favorit på gamla meriter i sin årsdebut från bakspår. Kapable 7 har vingelrisk från spåret. 9 är en äkta hårding. 5 är härdad i världseliten i flera år. Han tar ledningen och kan rinna undan från ett norskt stall i högform. 1 är nu sex år och kommer att tjäna mycket pengar i år. Tar dock rygg på 5 och glider med till en plats)
7) 5,6,7,9 r2-3 (Goop är uppåt på favoriten 7 i Björnkollen. Stallen pekar tummarna upp för 5 och 6. Distansen passar 9 perferkt)
Kostar 1560:-. Känner det som min kompis, som undrade om han skulle komma till Helvetet eller Paradiset. På hans gravsten står "Nu vet jag". Vi får se ikväll!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|