Visa ett inlägg
Gammal 2020-04-10, 13:51   #10
Timotimo

Timotimos avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2802
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det är många som det "låser sig för" när de gör andelsspel. Man dubblar kanske i ett lopp istället för att spika andrahandaren som man vet är det rätta. Man lämnar inga hål i strecklistan utan tar med varenda häst som är betrodd där man garderar. Tricket är att inte tänka på att det är ett andelsspel. Lättare sagt än gjort, speciellt när man börjat dåligt eller har en sämre period. Men det är det enda raka! Allt annat blir suboptimering.

Och självklart är ett av problemen att man kanske målat in sig i ett hörn genom att deklarera en eller flera spikar på förhand. Jag lägger nästan alltid ut det preliminära andelssystemet på förhand. Men jag lovar aldrig att det kommer se likadant ut i något av loppen. Om jag är nästan säker på att det kommer bli spik på ett eller annat brukar jag skriva ut det. Men lovar aldrig 100%. Om något framkommer som gör att det blir uppenbart att man bör lägga om systemet så är man ju skyldig de som köpt in sig att göra det också. De litar ju på att du gör det bästa systemet du kan. Inte att du spelar som första tankarna då du inte hade all info.

Sen kan det alltid komma någon som kanske muttrar om att man "borde inte ha ändrat" om ändringen inte föll väl ut. Men har man deklarerat innan att det kan bli ändringar varsomhelst så är det inte mycket att säga om.
Tänkte på HUBBA
Timotimo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat