Citat:
Ursprungligen postat av fweewea
Generell fråga. Var hittar ni de flesta kommentarerna/nyheterna kring hur en tränare/kusk tänker köra ett lopp? Vilken sida/tjänst är bäst för detta?
Det gör ju monumental skillnad ifall inställningen är att någon tänker köra för ledningen eller inte.
|
Generellt är jag motståndare till uttalanden om taktik i lopp. Att det har stor betydelse går såklart inte att säga emot. Men just att loppupplägg inte blir som kusken/tränaren sagt på förhand är en av de största källorna till irritation och sågningar i efterhand.
Problemet är snarare att vi har massor av lopp på de stora steckspelen som inte gäller så mycket för en del av deltagarna. Om vi slapp det skulle det vara givet att startsnabba hästar laddas från start. De som inte går i ledningen laddas ej eller släpper välvilligt.
Just att lista ut hur loppen kommer att bli körda med hänsyn till kuskars och hästars egenskaper är en stor del av det som jag anser ligger på den enskilda spelaren.
Från tränarna förväntar jag mig korrekt info om balans/utrustning samt avvikelser i träningsform eller andra yttre förutsättningar.
Svar på din fråga: Intervjuerna med de bäst ställda frågorna hittar jag oftast på Spelvärde.se .