Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-04-08, 16:16   #2416
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Ett av Frankrikes bästa ston de senaste åren, Tessy d’Ete, har anlänt till Riordan. Kan bli ett trevligt tillskott till den äldre eliten här i Sverige. Tänk ett Sto-Em med henne, Double Exposure, Une Etoile Gar, Mellby Free, Activated, Rödluvan, med flera!
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 08:33   #2417
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Generell fråga. Var hittar ni de flesta kommentarerna/nyheterna kring hur en tränare/kusk tänker köra ett lopp? Vilken sida/tjänst är bäst för detta?

Det gör ju monumental skillnad ifall inställningen är att någon tänker köra för ledningen eller inte.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 09:24   #2418
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2379
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fweewea Visa inlägg
Generell fråga. Var hittar ni de flesta kommentarerna/nyheterna kring hur en tränare/kusk tänker köra ett lopp? Vilken sida/tjänst är bäst för detta?

Det gör ju monumental skillnad ifall inställningen är att någon tänker köra för ledningen eller inte.
Generellt är jag motståndare till uttalanden om taktik i lopp. Att det har stor betydelse går såklart inte att säga emot. Men just att loppupplägg inte blir som kusken/tränaren sagt på förhand är en av de största källorna till irritation och sågningar i efterhand.

Problemet är snarare att vi har massor av lopp på de stora steckspelen som inte gäller så mycket för en del av deltagarna. Om vi slapp det skulle det vara givet att startsnabba hästar laddas från start. De som inte går i ledningen laddas ej eller släpper välvilligt.

Just att lista ut hur loppen kommer att bli körda med hänsyn till kuskars och hästars egenskaper är en stor del av det som jag anser ligger på den enskilda spelaren.

Från tränarna förväntar jag mig korrekt info om balans/utrustning samt avvikelser i träningsform eller andra yttre förutsättningar.

Svar på din fråga: Intervjuerna med de bäst ställda frågorna hittar jag oftast på Spelvärde.se .
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 17:16   #2419
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Nu sänker ATG taket på provision på tillsammans till 6% från 18/5! Bra drag tycker jag, mer pengar till både spelarna och ATG. 6% är skäligt ändå. Sen tycker en del att inget mer än 0% är skäligt, men man kan tycka olika om det där.

Helst skulle man se att varvningarna av lapparna reduceras till säg max 5ggr också. Men det kommer de tyvärr aldrig att införa, då de skulle tappa omsättning på det.

https://www.travronden.se/nyheter/sp...-18-maj-159142
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 17:28   #2420
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4942
Standard

Borde 70+ kuskarna köra trav med tanke på Corona? De tillhör ju riskgruppen.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 19:16   #2421
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 881
Sharp$: 5142
Standard

Jag har en excelfil med data på
V64
V86
V75
GS75
Och V65 fredag ( den kom med för Solvalla körde mkt fredag o det är min hemmabana)

April förra året omsatte man 681 miljoner
I år kom man med dagens V7a upp i 713 miljoner
Vilken omsättning redan passerat förra årets april, då återstår 1 v75a och 2 V86 och ett antal v64
Borde bli typ omsättningsökning ökning med minst 25 %, jackpot nästa lördag borde väl vara 150 oj då borde det bli minst + 30% mot förra året
PS
tänkte inte på jackpot då stannar väl atg.se, odds på det

Senast redigerad av incitatus den 2020-04-18 klockan 19:24.
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 19:24   #2422
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Jag har en excelfil med data på
V64
V86
V75
GS75
Och V65 fredag ( den kom med för Solvalla körde mkt fredag o det är min hemmabana)

April förra året omsatte man 681 miljoner
I år kom man med dagens V7a upp i 713 miljoner
Vilken omsättning redan passerat förra årets april, då återstår 1 v75a och 2 V86 och ett antal v64
Borde bli typ omsättningsökning ökning med minst 25 %, jackpot nästa lördag borde väl vara 150 oj då borde det bli minst + 30% mot förra året
Tyvärr tjänar ATG inte lika mycket pengar på spel från utlandet som inhemskt spel, men visst borde det väl kunna bli några extra kronor kan man tycka.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 19:34   #2423
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 881
Sharp$: 5142
Standard

Nä vinsten överskottet kan vara svårt räkna ut med okänd utlandsandel

men de extra kostnaderna måste vara marginella, +30 procent i omsättningsökning utan extra kostnader är ändå ganska häpnadsväckande , ja lägre marginal blir det ju eftersom det är utlandet som spelar hit, så "provisionen" ökar men imarknadsföringskostnader mm borde vara på budget.

Kan man behålla 10% av dessa nya spelares omsättning när världen blir normal igen betyder det också en hel del långsiktigt
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 19:55   #2424
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Nä vinsten överskottet kan vara svårt räkna ut med okänd utlandsandel

men de extra kostnaderna måste vara marginella, +30 procent i omsättningsökning utan extra kostnader är ändå ganska häpnadsväckande , ja lägre marginal blir det ju eftersom det är utlandet som spelar hit, så "provisionen" ökar men imarknadsföringskostnader mm borde vara på budget.

Kan man behålla 10% av dessa nya spelares omsättning när världen blir normal igen betyder det också en hel del långsiktigt
Vet inte detta såklart, men min gissning är att de satsat hårdare på marknadsföring denna månad. Man hoppas de gjort det iallafall, passat på nu när andra sporter är nere så att så många nya spelare som möjligt hittar till travet. Gäller att smida medans järnet är varmt, en sån här chans får de troligtvis aldrig igen!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-19, 18:48   #2425
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2379
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Nä vinsten överskottet kan vara svårt räkna ut med okänd utlandsandel

men de extra kostnaderna måste vara marginella, +30 procent i omsättningsökning utan extra kostnader är ändå ganska häpnadsväckande , ja lägre marginal blir det ju eftersom det är utlandet som spelar hit, så "provisionen" ökar men imarknadsföringskostnader mm borde vara på budget.

Kan man behålla 10% av dessa nya spelares omsättning när världen blir normal igen betyder det också en hel del långsiktigt
Någonstans mellan 50-65% av ökningen är ren "rikstoto.no"-ökning. Hur mycket av den som blir kvar på längre sikt när Norge börjar tävla igen har störst effekt på omsättningsökningen ( Men betydligt lägre inverkan på nettot för ATG&ST. )

Jättesvårt att bedöma var övriga tillskottet kommer ifrån exakt. Men jag tvivlar på att mer än MAX 20%....mer troligt 10-15% av ökningen kommer från "riktig inhemsk" omsättning med fullständig intjäningspotential.

Hur mycket av dessa 20% man kan behålla? Om man behåller mer än 10% när övriga sporter fått full snurr så tycker jag man har gjort det väldigt bra.

Mycket mer än 2% högre "riktig omsättning" ( högt räknat ) är en supersuccé. Dvs någonstans mellan 0.5-1% förbättrat långsiktigt netto.

Vad detta räcker till för att täcka upp alla de sekundära och tertiära negativa effekter som världsläget har orsakat är för tidigt för att säga.

Gissningsvis är det ganska många företagare inom drabbade branscher som kommer att få se över sitt hästägande.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-19, 18:50   #2426
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2379
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Vet inte detta såklart, men min gissning är att de satsat hårdare på marknadsföring denna månad. Man hoppas de gjort det iallafall, passat på nu när andra sporter är nere så att så många nya spelare som möjligt hittar till travet. Gäller att smida medans järnet är varmt, en sån här chans får de troligtvis aldrig igen!
Det är bara att hoppas att de ( ändå relativt begränsade ) positiva effekterna räcker för att täcka åtminstone delar av det negativa. ( För det finns massor av nersidor på den här situationen som helhet. )
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-25, 14:21   #2427
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hur skall jag på bästa sätt redovisa ett förlorat platsspel i mitt spreadsheet när det är intervall. På ex. lunchtravet är det inga problem då det bara är ett odds. Är det void som gäller, eller? Eller, inte göra något? Det är väl iofs enkom snittoddset som blir felvisande, eller?
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-27, 16:38   #2428
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 456
Sharp$: 17398
Standard

https://sulkysport.se/laura-myllymaa-avliden/

37 år är ju ingen ålder...Nu framkommer det inte vad som hänt med det spelar väl mindre roll...37 år...Hade häst till start så sent som i Lördags vilket är helt oväsentlig i sammanhanget egentligen. Hon & Fiore fick väl dessutom ett barn i somras...?

Senast redigerad av viking90 den 2020-04-27 klockan 16:56.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-27, 16:52   #2429
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 629
Sharp$: 12704
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
https://sulkysport.se/laura-myllymaa-avliden/

37 år är ju ingen ålder...Nu framkommer det inte vad som hänt med det spelar väl mindre roll...37 år...Hade häst till start så sent som i Lördags vilket är helt oväsentlig i sammanhanget egentligen.
Fy vad tråkigt ! Myllymaa var en mycket trevlig person och uppskattad yrkeskvinna. Undrar vad som har hänt ?
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-27, 19:02   #2430
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag har en fråga och den är rätt viktig eftersom jag vill underlätta arbetet med att samla in data med vissa lopp med vissa förutsättningar.
Kan jag använda Betangle eller något annat program för att samla in rörliga odds -och prisrörelser under loppets gång - levande in-play stats - från Betfair.

T.ex. när ett lopp är avslutat kan man kolla pris-rörelserna och odds-rörelserna hos en häst.
Manuellt skulle man kunna köra ett inspelnings program och klicka på varje häst för att få fram grafen över odds -och prisrörelserna av samtliga hästar under det specifika loppet.
Men en i taget principen, samt 100 lopp, varav kolla 100 inspelningar, samt skriva upp en lista över all data är väldigt tidskrävande och vill underlätta processen.

MVH

EDIT

Hitta svaret själv och Geeks Toy verkar vara det bästa och mest anpassade verktyget som kan användas på tre Spelbörser, utmärkt.
Nu kvarstår det bara om man kan spara in-play data som en fil eller dokument.
Ska klura och undersöka.


Senast redigerad av Sputnik2012 den 2020-04-27 klockan 20:47.
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td