[QUOTE=monimaker1;683475]
Citat:
Ursprungligen postat av Stekel
Doxey är ju faktiskt inte riktigt ägnad åt distansen. Kan springa fort länge men inte jättefort och är inte heller jättestartsnabb. Har 7 starter på sprint och bara vunnit 1 av dem. Och det var tidigt i karriären alltihopa. Fattar inte riktigt anmälningen måste jag säga. Men han har framspår och de andra vet att han manglar på. Är hästen på gång igen kan han ju vinna om de välvilligt släpper den till ledningen. Men den kan lika gärna vända uppochner på hela loppet med tokpress i dödens.
Sen går Troels Andersen och blir favorit? Hästen är bra i ordning visst men blir uppskruten för mycket på segern sist. Var inte mycket bättre än varken Minnestad eller Hill Street, kom före dem helt enkelt. 29ggr har han gått upp i lopp med 100k eller mer. En vinst (2013 i klass 2 från ledningen före 6 felfria hästar). Troels själv har väl en statistik där nånstans också när det kommer till V75 skulle jag tippa på.[/QUOTE
Med all respekt för ditt travkunnande så håller jag inte med dig här;
Picasso lämnar, med lätthet, både Hill Street och Minnestad över upploppet senast. Den såg, i mina ögon fullständigt lysande ut! Tycker den snarare är understreckad till 26%.
Schaas på Minnestad! Hur ska den kunna sätta nosen först denna gång då den kommer hamna ännu längre bak än förra gången de möttes??
Hill Street kan givetvis prestera bättre nu med ett lopp innanför västen, men som streckad till andrahandare känns den ointressant.
En som däremot är intressant är Weekend Fun som såg otroligt formstark ut senast då den gick snabbare sista biten än Shocking Superman. Med ett lopp på rulle (släpp till Doxey) eller i ledning är den klar.
Låser troligtvis på dessa två. Kanske också streckar Doxey om bra värmning.
|
Jag tänker som så att det var fysikens lagar mer än något annat som gjorde att Picasso var så långt före i mål. Han gjorde rycket först och var snabbare en bit. Sen finns det en gräns för hur fort hästarna kan springa en lång bit i spåren till slut. De varvade det där loppet på 10,7 och Picasso kom i mål på 10,1. Så det gick nog precis max för alla tre hästarna, och den som fick försprånget i rycket vann.
Klart han har chans Picasso, men tycker inte han ska vara favorit. Det skiter sig alltid för Troels när det drar ihop sig. Han vann V75 med Highspirit för ett par år sedan (och höll på att göra om det förra månaden). Från ledningen eller dödens kan nästan vem som helst vinna, till och med pokerspelaren i det här loppet. Tror inte den får någon av de positionerna här, och kommer Örjan före så är det game over mot den direkt ändå. Spolar man tillbaka bara en start till med Picasso också så kunde han inte ens vinna ett lunchlopp på Romme. Tillfällig formtopp eller lika bra igen?
Schas på Minnestad håller jag lite med om på det läget och den streckningen.