Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-04-17, 13:07   #31
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 395
Sharp$: 1352
Standard

[QUOTE=Stekel;683437]Doxey är ju faktiskt inte riktigt ägnad åt distansen. Kan springa fort länge men inte jättefort och är inte heller jättestartsnabb. Har 7 starter på sprint och bara vunnit 1 av dem. Och det var tidigt i karriären alltihopa. Fattar inte riktigt anmälningen måste jag säga. Men han har framspår och de andra vet att han manglar på. Är hästen på gång igen kan han ju vinna om de välvilligt släpper den till ledningen. Men den kan lika gärna vända uppochner på hela loppet med tokpress i dödens.

Sen går Troels Andersen och blir favorit? Hästen är bra i ordning visst men blir uppskruten för mycket på segern sist. Var inte mycket bättre än varken Minnestad eller Hill Street, kom före dem helt enkelt. 29ggr har han gått upp i lopp med 100k eller mer. En vinst (2013 i klass 2 från ledningen före 6 felfria hästar). Troels själv har väl en statistik där nånstans också när det kommer till V75 skulle jag tippa på.[/QUOTE




Med all respekt för ditt travkunnande så håller jag inte med dig här;
Picasso lämnar, med lätthet, både Hill Street och Minnestad över upploppet senast. Den såg, i mina ögon fullständigt lysande ut! Tycker den snarare är understreckad till 26%.
Schaas på Minnestad! Hur ska den kunna sätta nosen först denna gång då den kommer hamna ännu längre bak än förra gången de möttes??
Hill Street kan givetvis prestera bättre nu med ett lopp innanför västen, men som streckad till andrahandare känns den ointressant.

En som däremot är intressant är Weekend Fun som såg otroligt formstark ut senast då den gick snabbare sista biten än Shocking Superman. Med ett lopp på rulle (släpp till Doxey) eller i ledning är den klar.

Låser troligtvis på dessa två. Kanske också streckar Doxey om bra värmning.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+3)

Senast redigerad av monimaker1 den 2020-04-17 klockan 13:09. Anledning: ...
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 13:10   #32
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Jag är ju inne på spik på 4 Shocking Superman, men vad tror ni om Redéns upplägg för sina hästar i V75-5 ?

Kör han för bästa möjliga placering för 7 Son of God, eller vill han försöka bädda för 12 Perfect Spirit ?
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Bluesmith66 den 2020-04-17 klockan 13:14.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 13:54   #33
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

[QUOTE=monimaker1;683475]
Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Doxey är ju faktiskt inte riktigt ägnad åt distansen. Kan springa fort länge men inte jättefort och är inte heller jättestartsnabb. Har 7 starter på sprint och bara vunnit 1 av dem. Och det var tidigt i karriären alltihopa. Fattar inte riktigt anmälningen måste jag säga. Men han har framspår och de andra vet att han manglar på. Är hästen på gång igen kan han ju vinna om de välvilligt släpper den till ledningen. Men den kan lika gärna vända uppochner på hela loppet med tokpress i dödens.

Sen går Troels Andersen och blir favorit? Hästen är bra i ordning visst men blir uppskruten för mycket på segern sist. Var inte mycket bättre än varken Minnestad eller Hill Street, kom före dem helt enkelt. 29ggr har han gått upp i lopp med 100k eller mer. En vinst (2013 i klass 2 från ledningen före 6 felfria hästar). Troels själv har väl en statistik där nånstans också när det kommer till V75 skulle jag tippa på.[/QUOTE




Med all respekt för ditt travkunnande så håller jag inte med dig här;
Picasso lämnar, med lätthet, både Hill Street och Minnestad över upploppet senast. Den såg, i mina ögon fullständigt lysande ut! Tycker den snarare är understreckad till 26%.
Schaas på Minnestad! Hur ska den kunna sätta nosen först denna gång då den kommer hamna ännu längre bak än förra gången de möttes??
Hill Street kan givetvis prestera bättre nu med ett lopp innanför västen, men som streckad till andrahandare känns den ointressant.

En som däremot är intressant är Weekend Fun som såg otroligt formstark ut senast då den gick snabbare sista biten än Shocking Superman. Med ett lopp på rulle (släpp till Doxey) eller i ledning är den klar.

Låser troligtvis på dessa två. Kanske också streckar Doxey om bra värmning.
Jag tänker som så att det var fysikens lagar mer än något annat som gjorde att Picasso var så långt före i mål. Han gjorde rycket först och var snabbare en bit. Sen finns det en gräns för hur fort hästarna kan springa en lång bit i spåren till slut. De varvade det där loppet på 10,7 och Picasso kom i mål på 10,1. Så det gick nog precis max för alla tre hästarna, och den som fick försprånget i rycket vann.

Klart han har chans Picasso, men tycker inte han ska vara favorit. Det skiter sig alltid för Troels när det drar ihop sig. Han vann V75 med Highspirit för ett par år sedan (och höll på att göra om det förra månaden). Från ledningen eller dödens kan nästan vem som helst vinna, till och med pokerspelaren i det här loppet. Tror inte den får någon av de positionerna här, och kommer Örjan före så är det game over mot den direkt ändå. Spolar man tillbaka bara en start till med Picasso också så kunde han inte ens vinna ett lunchlopp på Romme. Tillfällig formtopp eller lika bra igen?

Schas på Minnestad håller jag lite med om på det läget och den streckningen.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+2)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 14:26   #34
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 674
Sharp$: 50119
Standard

Daniel Berglund V75 Umåker lördag på Service Plays
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Cleon_9 (+5)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 14:32   #35
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 395
Sharp$: 1352
Standard

[QUOTE=Stekel;683481]
Citat:
Ursprungligen postat av monimaker1 Visa inlägg

Jag tänker som så att det var fysikens lagar mer än något annat som gjorde att Picasso var så långt före i mål. Han gjorde rycket först och var snabbare en bit. Sen finns det en gräns för hur fort hästarna kan springa en lång bit i spåren till slut. De varvade det där loppet på 10,7 och Picasso kom i mål på 10,1. Så det gick nog precis max för alla tre hästarna, och den som fick försprånget i rycket vann.

Klart han har chans Picasso, men tycker inte han ska vara favorit. Det skiter sig alltid för Troels när det drar ihop sig. Han vann V75 med Highspirit för ett par år sedan (och höll på att göra om det förra månaden). Från ledningen eller dödens kan nästan vem som helst vinna, till och med pokerspelaren i det här loppet. Tror inte den får någon av de positionerna här, och kommer Örjan före så är det game over mot den direkt ändå. Spolar man tillbaka bara en start till med Picasso också så kunde han inte ens vinna ett lunchlopp på Romme. Tillfällig formtopp eller lika bra igen?

Schas på Minnestad håller jag lite med om på det läget och den streckningen.
Visst kan det vara så att fysikens lagar påverkade...

Enda scenario jag är orolig för är om Örjan trycker av rejält (visade startsnabbhet 190905) och att hästen är förbättrad. Isf tar jag den smällen då jag behöver många streck i avd 2 och 4.

Lycka till!
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 15:19   #36
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

SO Norrland tänker göra ett lite annorlunda system denna gång. Funderat länge på den här varianten och känner att nu är det dags att det blir verkstad. Med 2 spikar blir det inte lika roligt, men med TRE så öppnas dörren till många lågprocentare. I FYRA LOPP DESSUTOM..

I fortsättningen har jag INTE tänkt att spika dom TRE största, utan alltid försöka hitta någon liten rensare, som råkar hålla från spets. Finns ju alltid alternativ till detta.

Vitsen med att HÅLLA den här stilen är att man ANNARS lätt hamnar i "fällan" och det blir ett svenssonsystem - och möjligen 5 rätt...."Man måste gå utanför boxen" om det ska bli pengar är en slogan som håller. Och med tre spikar blir favoriterna i dom 4 resterande lopp riktigt garderade - alltid!

Hitta den roliga spiken i fortsättning blir mest spännande. Det dyker alltid upp någon av mina nästagångare, kanske typ Lets Go Earnie, som gör det hela lite roligare.

Här är grundtankarna inför lördagens race

avd 1 spik 1 Attraversiamo
avd 2 3-4-5-7-9-11-12
avd 3 2-4-6-7-8-9-11-12
avd 4 1-2-3-5-6-8-9-10
avd 5 spik 4 Shocking Superman
avd 6 1-2-3-5-8-10-11
avd 7 apik 11 Månprinsen AM

det blir 3136 rader

Just nu är det 16 andelar sålda, någon andel till och systemet är i land.
sedan börjar 0-1-2 procentarnas marschera in i systemet
Nästan så jag funderar på att sänka maxsiffran för sålda andelar från 50 till t ex 30
Men det kan ju utvärderas senare. Känner du att det här inte var nån bra idé låt gärna bli att köpa en andel !!
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 15:36   #37
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
SO Norrland tänker göra ett lite annorlunda system denna gång. Funderat länge på den här varianten och känner att nu är det dags att det blir verkstad. Med 2 spikar blir det inte lika roligt, men med TRE så öppnas dörren till många lågprocentare. I FYRA LOPP DESSUTOM..

I fortsättningen har jag INTE tänkt att spika dom TRE största, utan alltid försöka hitta någon liten rensare, som råkar hålla från spets. Finns ju alltid alternativ till detta.

Vitsen med att HÅLLA den här stilen är att man ANNARS lätt hamnar i "fällan" och det blir ett svenssonsystem - och möjligen 5 rätt...."Man måste gå utanför boxen" om det ska bli pengar är en slogan som håller. Och med tre spikar blir favoriterna i dom 4 resterande lopp riktigt garderade - alltid!

Hitta den roliga spiken i fortsättning blir mest spännande. Det dyker alltid upp någon av mina nästagångare, kanske typ Lets Go Earnie, som gör det hela lite roligare.

Här är grundtankarna inför lördagens race

avd 1 spik 1 Attraversiamo
avd 2 3-4-5-7-9-11-12
avd 3 2-4-6-7-8-9-11-12
avd 4 1-2-3-5-6-8-9-10
avd 5 spik 4 Shocking Superman
avd 6 1-2-3-5-8-10-11
avd 7 apik 11 Månprinsen AM

det blir 3136 rader

Just nu är det 16 andelar sålda, någon andel till och systemet är i land.
sedan börjar 0-1-2 procentarnas marschera in i systemet
Nästan så jag funderar på att sänka maxsiffran för sålda andelar från 50 till t ex 30
Men det kan ju utvärderas senare. Känner du att det här inte var nån bra idé låt gärna bli att köpa en andel !!
Kul! Nu brukar inte jag köpa andelar, men jag tycker att det där är helt rätt väg att gå om man vill gå för stor utdelning.

Bara rätt trist ifall någon lågprocentare du skippat att strecka, typ 1 Cobourg Hanover i avdelning 3, skulle gå och vinna – och så sätter du samtliga spikar. Svider.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 15:40   #38
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 846
Sharp$: 37832
Standard

Mina spikar blir nog Attraversiamo som är en favorit och så de två spetshästarna Next Direction och Lome Brage. Kan ge bra betalt i morgon.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 15:40   #39
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

För övrigt. För er som är intresserade så rekommenderar jag er att gå tillbaka och kolla på det här loppet https://www.atg.se/spel/2019-07-18/v...lopp6/resultat från Bergsåker förra sommaren. Attraversiamo vinner från spår 2, men Even's Cool Boy från spår 7 kommer bakifrån och är sånär på att spurta ned ledaren på upploppet. 10 meter till och vi hade haft en annan vinnare.

Värt att tänka på när den förstnämnda är streckad till 70% och den sistnämnda enbart streckad till 9%.

Edit: Even's Cool Boy verkar vara en jävel på att spurta på upploppet. Här gick han och vann – https://www.atg.se/spel/2019-09-06/v...lopp8/resultat – förvisso med väldigt små marginaler, men han är en rackare som avslutar otroligt rappt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+2), bosseguldheden (+10)

Senast redigerad av fweewea den 2020-04-17 klockan 15:43.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 16:22   #40
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fweewea Visa inlägg
Kul! Nu brukar inte jag köpa andelar, men jag tycker att det där är helt rätt väg att gå om man vill gå för stor utdelning.

Bara rätt trist ifall någon lågprocentare du skippat att strecka, typ 1 Cobourg Hanover i avdelning 3, skulle gå och vinna – och så sätter du samtliga spikar. Svider.
Ingen fara att den "ettan" hamnar utanför, det blev snabbt 3 nya andelar och ettor ska man alltid ha med och tror säkert att det säljs minst 10-12 andelar till. Fällan är att man då plötsligt får råd att gardera en spik och dubbla systemet. Då har man tappat tjusningen med systemet och jag ska inte ramla i den fällan. Är bättre att helgardera några lopp. Det är bara att titta på resultaten sista månaderna. Ganska många "fåprpcentare" har segrat
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 16:23   #41
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Har suttit och kollat hästarna i avdelning 2. Efter strykningarna på 1 Perfect King och 8 Zap Di Girifalco, så rankar jag hästarna såhär.

A: 3, 7, 9, 11
B: 4, 10, 12
C: 2, 5, 6

3 Hunkydory Degato är inte särskilt snabb ut, men är däremot många gånger bättre i sina avslutningar. Spurtar bra och kan vara ett vinstbud här.

7 Corroded är nog trots allt min favorit att ta hem det här loppet. Blev slagen på upploppet senast, där han fick lite vingel och tappade fart. Näst senast så satt han fast invändigt och kom aldrig ut ordentligt. Nu nedskriven till spår 6, vilket underlättar monumentalt mycket.

9 Better Boss kan vara bästa hästen i loppet, men är otroligt svårbedömd. Har det sämsta spåret och frågan är om han kommer loss eller inte. Känslan är att han går bäst i ledningen – och dit kommer han knappast komma här. Kanske kan visa fina farter mot slutet och spurta ned sina motståndare?

11 Mr Clayton J.F har fina farter i sig, men lottades på bakspåret. Spår 11 är väl inte helt värdelöst, men det är en bit fram. Avslutade otroligt vasst näst senast, där han på bara några steg klev fram från innerspåret och satte dit nosen som etta. Av A-hästarna så rankas nog denna som tvåa.

B-hästarna 4 Findus M, 10 Wasa Thunder och 12 Lexington Tooma kan vinna om det klaffar ordentligt. Alla tre har sett fina ut på slutet, men inte riktigt nått hela vägen fram.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+2)

Senast redigerad av fweewea den 2020-04-17 klockan 16:25.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 17:02   #42
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Började kolla hästarna i avdelning 3. Totalt omöjligt att hitta vinnaren här. Jag kommer sannolikt att måla samtliga hästar här. Finns många startsnabba i denna avdelning. Känns som att samtliga på framspår, bortsett från favoriten 2 Picasso, kan ta sig till ledningen.

Om jag ska varna för någon, så vill jag lyfta fram 3 Zorro Swing. Just nu streckad till 0.9%. Ruskigt snabb ut – och lyckades hålla hyfsat jämna steg i starten med Disco Volante för ett tag sedan. För tre starter sedan på 1640 auto så blev han enbart slagen i starten av den erkänt explosive Dom Perignon.

Jag tror att 1 Cobourg Hanover, 3 Zorro Swing och 5 Hagentoy är snabbast ut. Lär gå ruskigt fort, så jag skulle gissa att 12 Minnestads El Paso kan komma att få chansen från bakspår inför sista kurvan.

Men som sagt. Totalt omöjligt att hitta vinnaren här.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 17:38   #43
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Helt tänk att gå utanför boxen. Men att spika två stora favoriter, varav ingen kommer till ledning, och en tredje favorit kommer inte ge pengar imorgon. Det finns inte potential nog i övriga lopp, allt utom ett är autostart och det är som vanligt vid norrlandsomgångarna lite skiktat i många lopp. Med de där tre spikarna räcker inte en häst en bit under 5% för pengar, det måste bli minst två. Och alla de där tre favoriterna ska infria. Det ska enormt mycket till helt enkelt.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 18:21   #44
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Helt tänk att gå utanför boxen. Men att spika två stora favoriter, varav ingen kommer till ledning, och en tredje favorit kommer inte ge pengar imorgon. Det finns inte potential nog i övriga lopp, allt utom ett är autostart och det är som vanligt vid norrlandsomgångarna lite skiktat i många lopp. Med de där tre spikarna räcker inte en häst en bit under 5% för pengar, det måste bli minst två. Och alla de där tre favoriterna ska infria. Det ska enormt mycket till helt enkelt.
Visst är det så. Men som du säger loppen är skiktade och det är många som ställer upp mer eller mindre utan chans. Månprinsen släpper jag inte och har aldrig sett Gunnar så nöjd som senast. Det är fler än du som spricker om Gunnar sopar hem sista loppet gissar jag. Ang Shock hästen var jag på Solänget vid segern och OB har sagt att hästen är BÄTTRE nu, nuvvaligen. Kanske ingen bra omgång att börja med dom här tankarna men nån gång ska bli den första. Givetvis kan det aldrig bli miljoner men går det plus är vi nöjda.

Men tänk att reducera alla timmar som man har lagt ner varje vecka till att "bara" leta spikar. Vilken fritid man kommer att få.....
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 18:29   #45
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Läste på ATG:s loppkommentarer att 1 Payet var startsnabb. Kollade arkivet och tyckte mig inte se någon större snabbhet. Medel skulle jag säga. Har jag missat något?
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td