[QUOTE=Stekel;683481]
Citat:
Ursprungligen postat av monimaker1
Jag tänker som så att det var fysikens lagar mer än något annat som gjorde att Picasso var så långt före i mål. Han gjorde rycket först och var snabbare en bit. Sen finns det en gräns för hur fort hästarna kan springa en lång bit i spåren till slut. De varvade det där loppet på 10,7 och Picasso kom i mål på 10,1. Så det gick nog precis max för alla tre hästarna, och den som fick försprånget i rycket vann.
Klart han har chans Picasso, men tycker inte han ska vara favorit. Det skiter sig alltid för Troels när det drar ihop sig. Han vann V75 med Highspirit för ett par år sedan (och höll på att göra om det förra månaden). Från ledningen eller dödens kan nästan vem som helst vinna, till och med pokerspelaren i det här loppet. Tror inte den får någon av de positionerna här, och kommer Örjan före så är det game over mot den direkt ändå. Spolar man tillbaka bara en start till med Picasso också så kunde han inte ens vinna ett lunchlopp på Romme. Tillfällig formtopp eller lika bra igen?
Schas på Minnestad håller jag lite med om på det läget och den streckningen.
|
Visst kan det vara så att fysikens lagar påverkade...
Enda scenario jag är orolig för är om Örjan trycker av rejält (visade startsnabbhet 190905) och att hästen är förbättrad. Isf tar jag den smällen då jag behöver många streck i avd 2 och 4.
Lycka till!