Visa ett inlägg
Gammal 2020-05-02, 10:50   #2438
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1404
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
nej det är klart att en betydande del är utländsk omsättning med liten vinstmarginal föraATG

Men den del som går till Norsk/Dansk/Finsk travsport är nog mycket betydelsefull där för att ge lite intäkter då deras travsport är helt nedstängd, våra grannländers travsport har det kämpigt sedan länge.

det är en begränsad mängd företag som ökar sin omsättning och får nya kunder i kaoset vi har nu. Många kommer nog återgå till sportspel när det kommer igång igen, men får ATG lite nya kunder långsiktigt är det positivt för travsporten långsiktigt.

tänk om man stängt ner allt som i våra grannländer
Ok. Så en ökning på 43% i oms på de här spelformera kan i själva verket vara en total minskning för alla inblandade ( inkl t ex Nor/Dan/Fin ) vad gäller den totala intäkten?

Eller en liten ökning? Eller lite vad som helst?

Klart det är bättre att det tävlas än att det inte tävlas. Men då så väldigt många parametrar är så långt ifrån allt annat lika skulle jag vilja säga att nyttan av omsättningstittning är mindre än vanligt ( och då är det mestadels meningslöst och ibland skadligt ändå ).

Obs. Inget personligt alls i detta. Jag svarar alla som gör såna här upptäckter likadant.

Om travsporten hade fått välja mellan att hästägarnas ekonomiska situation utanför travvärlden fått vara intakt eller kaos och en möjlig liten ökning av kundstocken på sikt är jag helt bombsäker på vad de skulle välja.