Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-04-27, 21:18   #2431
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 673
Sharp$: 2388
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sputnik2012 Visa inlägg
Jag har en fråga och den är rätt viktig eftersom jag vill underlätta arbetet med att samla in data med vissa lopp med vissa förutsättningar.
Kan jag använda Betangle eller något annat program för att samla in rörliga odds -och prisrörelser under loppets gång - levande in-play stats - från Betfair.

T.ex. när ett lopp är avslutat kan man kolla pris-rörelserna och odds-rörelserna hos en häst.
Manuellt skulle man kunna köra ett inspelnings program och klicka på varje häst för att få fram grafen över odds -och prisrörelserna av samtliga hästar under det specifika loppet.
Men en i taget principen, samt 100 lopp, varav kolla 100 inspelningar, samt skriva upp en lista över all data är väldigt tidskrävande och vill underlätta processen.

MVH

EDIT

Hitta svaret själv och Geeks Toy verkar vara det bästa och mest anpassade verktyget som kan användas på tre Spelbörser, utmärkt.
Nu kvarstår det bara om man kan spara in-play data som en fil eller dokument.
Ska klura och undersöka.

Mitt allra bästa tips är Betting Assistant eller något annat betfair-kopplat program som går att koppla till Excel.

Jag kan ha fel. Men jag tror att det krävs en särskild ( och särskilt dyr! ) licens från Betfair för att ens programvara ska få samla in data ( till skillnad mot att visa live-data som är till för betting.

Men genom att använda BA's möjlighet att skriva data till Excel skulle du kunna skriva något VB-skript som samplar den data du vill spara.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-27, 23:31   #2432
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Trista nyheter

https://sulkysport.se/laura-myllymaa-avliden/
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-28, 12:05   #2433
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tack Strappa71, toppen ska kolla upp det ...

:-)
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-30, 20:29   #2434
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 661
Sharp$: 50018
Standard

Stall Zet-grundaren Bengt Ågerup får inte sitt tvistemål prövat i Högsta förvaltningsdomstolen.
Det betyder att kammarrättens dom står fast – han är skyldig att betala 1,5 miljarder kronor.

https://www.travronden.se/nyheter/sp...PX1bSamA%3D%3D
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-01, 12:01   #2435
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5149
Standard

Jag har en excelfil med data atg omsättning ** på nu har jag summerat april
V64
V86
V75
GS75
Och V65 fredag ( kom med för att det var mkt solvalla ett tag )

April förra året omsatte man 681 miljoner
I år blev det 977 miljoner på spelformerna ovan, vilket ju är de stora spelen
Plus 43 %
** ja jag har ju utdelning odds streckprocent vinnarnummer också, sedan snart 10 år tillbaka
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-01, 15:04   #2436
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 673
Sharp$: 2388
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Jag har en excelfil med data atg omsättning ** på nu har jag summerat april
V64
V86
V75
GS75
Och V65 fredag ( kom med för att det var mkt solvalla ett tag )

April förra året omsatte man 681 miljoner
I år blev det 977 miljoner på spelformerna ovan, vilket ju är de stora spelen
Plus 43 %
** ja jag har ju utdelning odds streckprocent vinnarnummer också, sedan snart 10 år tillbaka
Betyder det även att ATGs intäkter ökat med 43% för de här spelen?
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-01, 15:50   #2437
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Betyder det även att ATGs intäkter ökat med 43% för de här spelen?
nej det är klart att en betydande del är utländsk omsättning med liten vinstmarginal föraATG

Men den del som går till Norsk/Dansk/Finsk travsport är nog mycket betydelsefull där för att ge lite intäkter då deras travsport är helt nedstängd, våra grannländers travsport har det kämpigt sedan länge.

det är en begränsad mängd företag som ökar sin omsättning och får nya kunder i kaoset vi har nu. Många kommer nog återgå till sportspel när det kommer igång igen, men får ATG lite nya kunder långsiktigt är det positivt för travsporten långsiktigt.

tänk om man stängt ner allt som i våra grannländer
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-02, 09:50   #2438
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 673
Sharp$: 2388
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
nej det är klart att en betydande del är utländsk omsättning med liten vinstmarginal föraATG

Men den del som går till Norsk/Dansk/Finsk travsport är nog mycket betydelsefull där för att ge lite intäkter då deras travsport är helt nedstängd, våra grannländers travsport har det kämpigt sedan länge.

det är en begränsad mängd företag som ökar sin omsättning och får nya kunder i kaoset vi har nu. Många kommer nog återgå till sportspel när det kommer igång igen, men får ATG lite nya kunder långsiktigt är det positivt för travsporten långsiktigt.

tänk om man stängt ner allt som i våra grannländer
Ok. Så en ökning på 43% i oms på de här spelformera kan i själva verket vara en total minskning för alla inblandade ( inkl t ex Nor/Dan/Fin ) vad gäller den totala intäkten?

Eller en liten ökning? Eller lite vad som helst?

Klart det är bättre att det tävlas än att det inte tävlas. Men då så väldigt många parametrar är så långt ifrån allt annat lika skulle jag vilja säga att nyttan av omsättningstittning är mindre än vanligt ( och då är det mestadels meningslöst och ibland skadligt ändå ).

Obs. Inget personligt alls i detta. Jag svarar alla som gör såna här upptäckter likadant.

Om travsporten hade fått välja mellan att hästägarnas ekonomiska situation utanför travvärlden fått vara intakt eller kaos och en möjlig liten ökning av kundstocken på sikt är jag helt bombsäker på vad de skulle välja.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-08, 13:58   #2439
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hej ...

Finns det någon gammal bok eller webbsida som beskriver hur man gjorde förr i tiden.
Tiden innan simulationer, datorer och internet.

Hur gjorde man reducerade system, måste finnas färdiga mallar att följa.
Samt hur fördela man olika kategorier, favoriter, medel, skrällar.

Lite nyfiken och vill ha lite att utforska i Corona tider ...

MVH
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-08, 16:17   #2440
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sputnik2012 Visa inlägg
Hej ...

Finns det någon gammal bok eller webbsida som beskriver hur man gjorde förr i tiden.
Tiden innan simulationer, datorer och internet.

Hur gjorde man reducerade system, måste finnas färdiga mallar att följa.
Samt hur fördela man olika kategorier, favoriter, medel, skrällar.

Lite nyfiken och vill ha lite att utforska i Corona tider ...

MVH
Ibland kan man hitta böcker på loppis från 1970/80-talet om reducerade system. De var ganska enkla, ofta handlade det om ABC-system med inte alltför avancerade villkor eller så spelade man utgång 1 av 2, 1 av 3 eller liknande.

Man använde sig av ett annat sätt att redovisa streckfördelningen på den tiden men min känsla är att favoriterna generellt var mindre spelade än idag eftersom folk satt mer på sin egen kammare och funderade istället för att ta del av kollektiva tips. Det fanns så klart tidningar, men de hade ju sällan särskilt många rätt så där fick man försöka läsa motiveringarna till ett tips och sedan avgöra om de var rätt ute eller inte. Stockholmstidningarna hade verkligen usel koll på hästarna ute i landet, så visst kunde man som spelare ha ett övertag om man åkte runt i sin region och såg mycket trav.

Man fick också ta med sig att det var generellt sett sämre banunderlag, sämre utrustning och ingen utrustningsinfo. Det var lite mer slump än idag, även om man suttit på biblioteket och läst lokaltidningarnas info och gjort sin läxa.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-08, 17:14   #2441
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7925
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Ibland kan man hitta böcker på loppis från 1970/80-talet om reducerade system. De var ganska enkla, ofta handlade det om ABC-system med inte alltför avancerade villkor eller så spelade man utgång 1 av 2, 1 av 3 eller liknande.

Man använde sig av ett annat sätt att redovisa streckfördelningen på den tiden men min känsla är att favoriterna generellt var mindre spelade än idag eftersom folk satt mer på sin egen kammare och funderade istället för att ta del av kollektiva tips. Det fanns så klart tidningar, men de hade ju sällan särskilt många rätt så där fick man försöka läsa motiveringarna till ett tips och sedan avgöra om de var rätt ute eller inte. Stockholmstidningarna hade verkligen usel koll på hästarna ute i landet, så visst kunde man som spelare ha ett övertag om man åkte runt i sin region och såg mycket trav.

Man fick också ta med sig att det var generellt sett sämre banunderlag, sämre utrustning och ingen utrustningsinfo. Det var lite mer slump än idag, även om man suttit på biblioteket och läst lokaltidningarnas info och gjort sin läxa.
Carl Axel Ericson var en guru på den tiden. Skrev flera böcker som heter Spela, Tippa, Vinn. Dyker ibland upp på Tradera. Eller på loppisar som Viroid skriver. En del större biblioteket har dom också.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-08, 17:37   #2442
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3331
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Ibland kan man hitta böcker på loppis från 1970/80-talet om reducerade system. De var ganska enkla, ofta handlade det om ABC-system med inte alltför avancerade villkor eller så spelade man utgång 1 av 2, 1 av 3 eller liknande.

Man använde sig av ett annat sätt att redovisa streckfördelningen på den tiden men min känsla är att favoriterna generellt var mindre spelade än idag eftersom folk satt mer på sin egen kammare och funderade istället för att ta del av kollektiva tips. Det fanns så klart tidningar, men de hade ju sällan särskilt många rätt så där fick man försöka läsa motiveringarna till ett tips och sedan avgöra om de var rätt ute eller inte. Stockholmstidningarna hade verkligen usel koll på hästarna ute i landet, så visst kunde man som spelare ha ett övertag om man åkte runt i sin region och såg mycket trav.

Man fick också ta med sig att det var generellt sett sämre banunderlag, sämre utrustning och ingen utrustningsinfo. Det var lite mer slump än idag, även om man suttit på biblioteket och läst lokaltidningarnas info och gjort sin läxa.
Det fina med att göra sina reducerade system för hand på gammalt vis är att man får en helt annan förståelse vad reducerat är. Men visst idag när det ofta handlar om flera tusen småsystem så går det ju inte. Men jag minns tider på Solvalla då man var tvungen att skriva ut ett V5-system på 30 kuponger ”ABC” minst två A max en C på ca 10 minuter, då gällde det att förstå vad man håller på med.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+1)
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-08, 18:59   #2443
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Det fina med att göra sina reducerade system för hand på gammalt vis är att man får en helt annan förståelse vad reducerat är. Men visst idag när det ofta handlar om flera tusen småsystem så går det ju inte. Men jag minns tider på Solvalla då man var tvungen att skriva ut ett V5-system på 30 kuponger ”ABC” minst två A max en C på ca 10 minuter, då gällde det att förstå vad man håller på med.
Oh ja, reducering behöver inte göras så krånglig. Jag tycker alla som vill börja lära sig skall börja i den där änden med en utgång och ABC-villkor. Det är ju ofta grunden i reduceringen. Det andra som slår sönder kupongerna till massor är ju mest "lull-lull".
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-09, 12:42   #2444
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17411
Standard

"Överdomstolen beslutar att verkställigheten av det av ST beslutade körförbudet och
anmälningsförbudet tills vidare skall avbrytas.
Överdomstolen beslut gäller omedelbart och går inte att överklaga".


Beslut om Gocciadoros överklagan på beslutet tidigare i veckan...

Av Gocciadoros överklagandeskrift framgår att han anser att ST:s utredning inte är
fullständig. Detta kan inte tolkas på annat sätt än att han har för avsikt att inkomma med
kompletteringar till den av ST gjorda utredningen.
Han hemställer även att överdomstolen håller muntlig förhandling i ärendet.
Det kan för närvarande inte anges tidsåtgång för dessa kompletteringar och
utredningsåtgärder och det är oklart när en muntlig förhandling kan äga rum.
Det finns risk för att åtminstone anmälningsförbudet kommer att vara verkställt innan
överdomstolen kan pröva överklagandet i sak.
På grund härav finns särskilda skäl att förordna att verkställigheten tills vidare skall
avbrytas
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-09, 13:56   #2445
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tack för bra information/inlägg ...

Viroid
Altoc
GGS

Ska kolla efter den där boken ...

MVH
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td