Ja, jag tänkte faktiskt komma till det.
Det har ryktats lite lätt om att det skulle vara en läggmatch på G, något som ändå känns helt otroligt.
Att Terek skulle lägga sig frivilligt när ett lag från Moskva, och speciellt arméns lag, CSKA kommer till stan, det finns bara inte.
Det hat som finns mellan Tjetjenien och Moskva är helt enormt, och de supportrar som vågar sig ner till Grozny skyddas av en hel vaktstyrka.
Det här är de största matcherna på säsongen för Terek och jag kan bara inte tro att man säljer sig här.
Det som talar för att det skulle vara en läggmatch är att Terek var inblandat i en misstänkt sådan förra året. (Faktum är att rysk tv valde att visa om matchen "prime time" som underhållning)
Om man ska utgå från att matchen spelas på normala villkor så skulle jag säga att 1X-spelet på Terek är riktigt bra.
CSKA är förvisso i ruskigt bra form, men att komma till Grozny är ingen lek. Speciellt inte när du är från Moskva.
Zenit, Spartak, Rubin, Lokomotiv och Dinamo har alla tappat poäng här under säsongen. Och om Terek spelar för fullt så tar de en pinne här också, det är jag rätt säker på.
Men som sagt, med tanke på det rykte som flyter omkring så får vi se vad jag gör.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|