Citat:
Ursprungligen postat av Kgrh
Japp, tillvägagångssättet som Strappa71 beskriver är väl det rationella. Det betyder inte att jag gillar upplägget som är dock. Visst är omstartsrisken ett slumpmoment, men det är å andra sidan lika för alla att hantera om det ligger senare på kupongen – något jag skulle föredra. Dessutom öppnar ju en omstart i första avdelningen möjligheten för andra smarta individer som Strappa71 och Stekel att "tävla" mot mina redan köpta rader med ytterligare mer information, oavsett om jag själv betalar för fler rader efter omstart #1.
|
Det bästa vore ju såklart att slopa voltstart helt, har jag längtat efter de senaste 20 åren... Rent trams att ha ett sådant startmoment där hästarna inte går iväg 1/3 av gångerna och stressar upp dem/får dem att galoppera/lägga kraft/ändrar utgången på loppet.
Helt sjukt att det finns kvar egentligen.
Finns bara ett argument för att ha kvar det och det är nostalgi för gamla travtippare. Det håller inte om man sätter det mot övriga argument, varav en del av dem ovan....
Nej BORT med skiten snarast, eliminera omstartsriskerna och trygga spelet, tack!
Dessutom kanske inte så skoj för en mindre tränare som åkt 80 mil för att starta med sin häst, så blir det 3 omstarter och hästern hoppar i det 4e försöket... (Ja jag vet att tränaren själv vet om att det är voltstart då han/hon anmäler, men ändå).
En ren skam att det finns kvar.
Hälsningar, en sur cyniker i Skåne