Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-05-18, 18:27   #2461
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kgrh Visa inlägg
För fjärde veckan i rad inleds V75-omgången med ett voltstartslopp. Anser att det är oseriöst av ATG att medvetet minska spelarnas möjligheter att konkurrera på lika villkor. Vi vet att eventuella omstarter påverkar de enskilda hästarnas vinstsannolikheter i voltstartslopp och i samband med V75 på Åby den 9/5 innebar omstarterna att omsättningen ökade med en dryg miljon kronor mellan den första underkända starten och den faktiska starten av avdelning 1. Det motsvarar alltså fler än två miljoner rader som är inlämnade med kännedom om förändrade förutsättningar. Förlorarna var alla de som lämnat in sina rader före spelstopp 1620.
Eller så försöker man vara "sharp" och använda den anomalin till sin fördel.

Bara för att det är voltstart så betyder det ju inte att loppet ALDRIG går iväg i första försöket.

Det går ju att förbereda sig genom att reservera en del av sin spelbudget för en "omstartslapp".

Gör ditt vanliga system men låt bli att ta höjd för omstartsrisken.

Förbered en "omstarts-lapp" där du har avdelning 2-7 färdiga och på så sätt hinner med att bedöma vilka som gynnas av omstarten i V75-1.

Se till att vara en av dem med fördel helt enkelt.

Att alltid lägga alla voltstartslopp senare på kupongen är ju att medvetet införa ett extra slumpmoment i ett skicklighetsspel.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-18, 18:31   #2462
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Ja det är ju fritt val att lägga ytterligare system efter omstart i första eller inte.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-18, 20:57   #2463
 
Kgrhs avatar
 
Reg.datum: maj 2020
Inlägg: 198
Sharp$: 366
Standard

Japp, tillvägagångssättet som Strappa71 beskriver är väl det rationella. Det betyder inte att jag gillar upplägget som är dock. Visst är omstartsrisken ett slumpmoment, men det är å andra sidan lika för alla att hantera om det ligger senare på kupongen – något jag skulle föredra. Dessutom öppnar ju en omstart i första avdelningen möjligheten för andra smarta individer som Strappa71 och Stekel att "tävla" mot mina redan köpta rader med ytterligare mer information, oavsett om jag själv betalar för fler rader efter omstart #1.
Kgrh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-18, 22:13   #2464
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kgrh Visa inlägg
Japp, tillvägagångssättet som Strappa71 beskriver är väl det rationella. Det betyder inte att jag gillar upplägget som är dock. Visst är omstartsrisken ett slumpmoment, men det är å andra sidan lika för alla att hantera om det ligger senare på kupongen – något jag skulle föredra. Dessutom öppnar ju en omstart i första avdelningen möjligheten för andra smarta individer som Strappa71 och Stekel att "tävla" mot mina redan köpta rader med ytterligare mer information, oavsett om jag själv betalar för fler rader efter omstart #1.

I 9 fall av 10 har jag också redan köpta rader som är "satta ur spel" på samma sätt som dina.

Enda skillnaden är att jag i förväg delat upp min insats i en del som jag spelar precis som du och en annan som jag bara spelar om det blir omstart.

Det är lika för alla på exakt samma sätt som det är lika för alla om voltstartsloppet ligger senare på kupongen.

Skillnaden är att i det ena fallet går det att vara "sharp" och i det andra är det samma slump för alla.

Man skulle ju kunna tänka sig att lägga till en eller ett par "Jackpott"-avdelningar också.

Det blir också ett extra slumpmoment som är lika för alla. Men jag gissar vilt på att du inte gilla det trots att det är lika för alla.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-18, 23:33   #2465
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Jag spelar själv nästan aldrig ett till streckspel efter en omstart. Iallafall inte utan att ha ett systemupplägg redo redan innan omstarten är ett faktum. Att kasta ihop det i stress på uppstuds ger mer troligt pannkaka än "edge", och det tror jag gäller nästan alla.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-19, 02:17   #2466
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Måste bara få visa på detta underbara spel jag gjorde på Eskilstuna, i går. Kusken sitter hela loppet och kollar hur han skall komma ut efter en bedrövlig inledning, med ihopkrokning och även galopp, från start. Sitter sedan i fjärde invändigt och huvudet går som en vindflöjel för att kunna hitta ut. Undrar dock så här i efterhand om denne kusk, Roni Paidan, stör ekipaget utvändigt ca. 300 kvar så att detta galopperar? Upploppet går ju sedan riktigt snabbt, dålig och låg klass, men ändå och det har ju bara gått i 25-tempo, första varvet, så riktigt bra att hinna fram, men borde en diskning vara fallet här månne?

Är oerhört säker på att detta var en riktig "klaring", innan loppet och som de dolt å det grövsta...

37 gånger fläsket - än är inte "ringares" tid över, hehe!



https://www.atg.se/spel/2020-05-18/v...lopp9/resultat
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-19, 07:39   #2467
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Svårt att se på bilderna om det är kontakt i sista sväng men troligtvis. Väntade de länge med resultatet?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-19, 09:02   #2468
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kgrh Visa inlägg
Japp, tillvägagångssättet som Strappa71 beskriver är väl det rationella. Det betyder inte att jag gillar upplägget som är dock. Visst är omstartsrisken ett slumpmoment, men det är å andra sidan lika för alla att hantera om det ligger senare på kupongen – något jag skulle föredra. Dessutom öppnar ju en omstart i första avdelningen möjligheten för andra smarta individer som Strappa71 och Stekel att "tävla" mot mina redan köpta rader med ytterligare mer information, oavsett om jag själv betalar för fler rader efter omstart #1.
Det bästa vore ju såklart att slopa voltstart helt, har jag längtat efter de senaste 20 åren... Rent trams att ha ett sådant startmoment där hästarna inte går iväg 1/3 av gångerna och stressar upp dem/får dem att galoppera/lägga kraft/ändrar utgången på loppet.
Helt sjukt att det finns kvar egentligen.

Finns bara ett argument för att ha kvar det och det är nostalgi för gamla travtippare. Det håller inte om man sätter det mot övriga argument, varav en del av dem ovan....
Nej BORT med skiten snarast, eliminera omstartsriskerna och trygga spelet, tack!

Dessutom kanske inte så skoj för en mindre tränare som åkt 80 mil för att starta med sin häst, så blir det 3 omstarter och hästern hoppar i det 4e försöket... (Ja jag vet att tränaren själv vet om att det är voltstart då han/hon anmäler, men ändå).

En ren skam att det finns kvar.
Hälsningar, en sur cyniker i Skåne
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-19, 10:30   #2469
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Det bästa vore ju såklart att slopa voltstart helt, har jag längtat efter de senaste 20 åren... Rent trams att ha ett sådant startmoment där hästarna inte går iväg 1/3 av gångerna och stressar upp dem/får dem att galoppera/lägga kraft/ändrar utgången på loppet.
Helt sjukt att det finns kvar egentligen.

Finns bara ett argument för att ha kvar det och det är nostalgi för gamla travtippare. Det håller inte om man sätter det mot övriga argument, varav en del av dem ovan....
Nej BORT med skiten snarast, eliminera omstartsriskerna och trygga spelet, tack!

Dessutom kanske inte så skoj för en mindre tränare som åkt 80 mil för att starta med sin häst, så blir det 3 omstarter och hästern hoppar i det 4e försöket... (Ja jag vet att tränaren själv vet om att det är voltstart då han/hon anmäler, men ändå).

En ren skam att det finns kvar.
Hälsningar, en sur cyniker i Skåne
1) Flerklasslopp kan vara väldigt intressanta.
2) Färre blir bortlottade. Här är det såklart väldigt stor skillnad från häst till häst och det blir ytterligare ett skicklighetsmoment att försöka avgöra om hästen klarar just det spår den fått. Även stor skillnad på skicklighetsnivån i att kunna utnyttja springspåren eller t o m spår 1.


Omstarterna är baksidan av medaljen. Men framsidan med variationen och de andra förmågorna som finns att ta hänsyn till skiner blankare.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-19, 10:52   #2470
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Svårt att se på bilderna om det är kontakt i sista sväng men troligtvis. Väntade de länge med resultatet?

Kommer inte riktigt ihåg - tror inte det, men det var i slutet på Halmstadstravets tävlingar så mycket att hålla reda på...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-19, 14:12   #2471
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
1) Flerklasslopp kan vara väldigt intressanta.
2) Färre blir bortlottade. Här är det såklart väldigt stor skillnad från häst till häst och det blir ytterligare ett skicklighetsmoment att försöka avgöra om hästen klarar just det spår den fått. Även stor skillnad på skicklighetsnivån i att kunna utnyttja springspåren eller t o m spår 1.


Omstarterna är baksidan av medaljen. Men framsidan med variationen och de andra förmågorna som finns att ta hänsyn till skiner blankare.

1: Flerklasslopp kan väl gå som auto med från olika tillägg?
2: Sant, delvis iaf, men en häst som klarat spår 8 auto har nog större chans därifrån än från spår 4 volt om den är galoppbenägen tex, jag ser hellre att maximalt antal hästar TRAVAR i ett travlopp, det är trots allt den sporten det handlar om att utöva och tippa på

Jag tar gärna bort det där skicklighetsmomentet att gissa vem som klarar volt och inte beroende på spår och omstarter för att fler ska trava iaf.
Men men, bara min åsikt såklart
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-19, 14:50   #2472
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
1: Flerklasslopp kan väl gå som auto med från olika tillägg?
2: Sant, delvis iaf, men en häst som klarat spår 8 auto har nog större chans därifrån än från spår 4 volt om den är galoppbenägen tex, jag ser hellre att maximalt antal hästar TRAVAR i ett travlopp, det är trots allt den sporten det handlar om att utöva och tippa på

Jag tar gärna bort det där skicklighetsmomentet att gissa vem som klarar volt och inte beroende på spår och omstarter för att fler ska trava iaf.
Men men, bara min åsikt såklart
1) Nej. Det går inte. Det som liknar tillägg mest är spårtrappa med 3 led bakom bilen. Men tillägg går inte. ( Det kanske är någon slags ironi som jag missar här som vanligt. )

2) Ja. men det är betydligt fler som ser sig som bortlottade i autostart än i bilstart. Voltstartsloppen skulle nog försvinna helt ganska snabbt om tränarna gick över till att anmäla enbart till autostart. Än så länge har vi spelare inte SÅ stor inverkan på sporten. Däremot om/när det blir färre och färre lopp som startas med voltstart lär det dö ut snabbt då det kräver kontinuerlig träning på det bland utövarna.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-19, 15:03   #2473
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
1) Nej. Det går inte. Det som liknar tillägg mest är spårtrappa med 3 led bakom bilen. Men tillägg går inte. ( Det kanske är någon slags ironi som jag missar här som vanligt. )

2) Ja. men det är betydligt fler som ser sig som bortlottade i autostart än i bilstart. Voltstartsloppen skulle nog försvinna helt ganska snabbt om tränarna gick över till att anmäla enbart till autostart. Än så länge har vi spelare inte SÅ stor inverkan på sporten. Däremot om/när det blir färre och färre lopp som startas med voltstart lär det dö ut snabbt då det kräver kontinuerlig träning på det bland utövarna.
Det är ju svårt att ha tillägg på auto som det ser ut i dag men man får väl tänka nytt och se hur det ska kunna vara möjligt framöver? Vi kanske inte ska ha bilar utan enbart "startgrindar" som rör sig i en viss hastighet.

Sex stycken i bredd så att man inte får den vingen som kommer bakom i ryggen vid galopp etc. Gäller att tänka utanför boxen så är allt möjligt om bara viljan finns!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-19, 15:27   #2474
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Alla hästar i Sverige kvalar med voltstart. Nästan alla låga klasser är med voltstart. Det är vad hästar får lära sig, och sedan kommer bilstart. Jag är för övrigt väldigt trött på alla bilstartlopp där hästarna rusar i full fart in i första sväng och galopperar för att de inte klarar av det och alla kuskar som lägger sig raklånga för att backa sist från spår 8.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-19, 18:07   #2475
 
solkustens avatar
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 368
Sharp$: 2487
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Är oerhört säker på att detta var en riktig "klaring", innan loppet och som de dolt å det grövsta...
https://www.atg.se/spel/2020-05-18/v...lopp9/resultat
Den var fin. Inte helt ordinär kantboll
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
solkusten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td