Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez
1: Flerklasslopp kan väl gå som auto med från olika tillägg? 
2: Sant, delvis iaf, men en häst som klarat spår 8 auto har nog större chans därifrån än från spår 4 volt om den är galoppbenägen tex, jag ser hellre att maximalt antal hästar TRAVAR i ett travlopp, det är trots allt den sporten det handlar om att utöva och tippa på
Jag tar gärna bort det där skicklighetsmomentet att gissa vem som klarar volt och inte beroende på spår och omstarter för att fler ska trava iaf.
Men men, bara min åsikt såklart 
|
1) Nej. Det går inte. Det som liknar tillägg mest är spårtrappa med 3 led bakom bilen. Men tillägg går inte. ( Det kanske är någon slags ironi som jag missar här som vanligt. )
2) Ja. men det är betydligt fler som ser sig som bortlottade i autostart än i bilstart. Voltstartsloppen skulle nog försvinna helt ganska snabbt om tränarna gick över till att anmäla enbart till autostart. Än så länge har vi spelare inte SÅ stor inverkan på sporten. Däremot om/när det blir färre och färre lopp som startas med voltstart lär det dö ut snabbt då det kräver kontinuerlig träning på det bland utövarna.