Visa ett inlägg
Gammal 2020-05-22, 16:29   #2492
AmaerildeRimfrost
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag förstår att man kan tycka det är roligt, men jag tycker man skall tänka över det där minst en gång till.

Första anledningen är att vi redan har en massa olika startmetoder i Sverige. Vi har autostart, och autostart med spårtrappa. Vi autostart i monté är det max tio ekipage bakom bilen, alla i främre ledet. Sedan har vi linjestart om autostart inte kan genomföras. Vi har också voltstart som kan ske med eller flera tillägg om 20 meter vardera. De senare loppens start kan få rätt olika karaktär beroende på hur många hästar vardera tillägg har och hur många de är. Och nu vill alltså Jägersro lägga till en metod till...

Den andra anledningen är kostnaderna. Varje kvadratmeter yta på banan kostar pengar att underhålla, belysa och förse med teknik och kameratäckning. Nu har man redan valt att projektera en bana som är 40% längre än de andra banorna, och skall man då ytterligare skapa ytor för tävling kommer det att bli ännu dyrare.

Den tredje anledningen är att det blir svårare för spelarna att avgöra om en häst kommer klara av den där starten eller inte. Särskilt bland oerfarna hästar kan det tänkas ha stor betydelse, och en hel del sådana lopp skall ju avverkas varje år, med spel. Precis som Strappa skriver så är det väl tveksamt om man kan låta hästar kvala med den startmetoden, och skall man som spelare förvänta sig att en häst som kvalat i Halmstad med traditionell start skall klara av fransk start i sitt debutlopp på Jägersro?
Bakåtsträvare borde bara sitta och glo på sin tjock-tv och ha sin analoga telefon att ringa med.

Vi andra vill ha lite innovativa lösningar. När open stretch kom så var det bara positivt. Synd att så få banor vågade bygga ett eller två extraspår men Åby har ju helt klart de roligaste tävlingarna med sina två extra spår även om det är tufft för den som sitter tredje inner. Jag hade kunnat tänka mig att det skulle öppna sig redan i sista sväng!

Finns massor av saker man kan göra för att utveckla travet. T ex att de som tjuvstartar i volt antingen diskas eller måste lägga sig sist i klungan. Allt för att det inte ska bli omstarter som stör för övriga ekipage.

Man kan bygga läktare ovanför banan med 100% glas så man sitter perfekt vid mållinjen - vip-platser!

Så tänk lite nytt istället för att vilja ha det som det redan är... världen utvecklas!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat