Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-05-19, 20:55   #2476
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Det är ju svårt att ha tillägg på auto som det ser ut i dag men man får väl tänka nytt och se hur det ska kunna vara möjligt framöver? Vi kanske inte ska ha bilar utan enbart "startgrindar" som rör sig i en viss hastighet.

Sex stycken i bredd så att man inte får den vingen som kommer bakom i ryggen vid galopp etc. Gäller att tänka utanför boxen så är allt möjligt om bara viljan finns!
Eller så växlar du över till galopp. Där gäller det att tänka innanför boxarna.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grant (+5)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-21, 00:21   #2477
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
2) Ja. men det är betydligt fler som ser sig som bortlottade i autostart än i bilstart.
Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-21, 12:47   #2478
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det finns inget som väger tyngre än att samla in egen data tycker jag.
Hitta sexton speldagar med DD2 utan att en enda favorit vann.
Inte förvånad.
Sånt roar jag mig med :-)

Ha en trevlig dag ...
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-21, 18:24   #2479
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sputnik2012 Visa inlägg
Det finns inget som väger tyngre än att samla in egen data tycker jag.
Hitta sexton speldagar med DD2 utan att en enda favorit vann.
Inte förvånad.
Sånt roar jag mig med :-)

Ha en trevlig dag ...

Ökar eller minskar chansen att favoriten ska vinna DD2 nu när det gått så många som 15 i rad utan favoritvinst?
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tototorsten (+1)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-21, 20:48   #2480
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hej och mitt svar är nej, det är inte avsikten att hitta en modell för att spela vinnare och absolut inte följa favoritens prisrörelser, finns inget värde i det, min åsikt.

Utan jag vill mest se fördelningen och om den ligger runt 33% eller 1/3 som någon nämnde och inte 50% chans, mest på skoj.
Man kan säkert läsa sig till sådana saker med stats från olika sidor.

Men personligen finner jag en tjusning i att se att vissa saker stämmer överens mellan olika spel med samma slumpmässiga mönster och man kan göra parallella jämförelser.

MVH
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-21, 22:02   #2481
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sputnik2012 Visa inlägg
Hej och mitt svar är nej, det är inte avsikten att hitta en modell för att spela vinnare och absolut inte följa favoritens prisrörelser, finns inget värde i det, min åsikt.

Utan jag vill mest se fördelningen och om den ligger runt 33% eller 1/3 som någon nämnde och inte 50% chans, mest på skoj.
Man kan säkert läsa sig till sådana saker med stats från olika sidor.

Men personligen finner jag en tjusning i att se att vissa saker stämmer överens mellan olika spel med samma slumpmässiga mönster och man kan göra parallella jämförelser.

MVH
Varför väljer du just DD2?

Det stämmer att DD-loppen inte är särskilt representativa för "alla lopp". De är delvis utvalda för att vara hyfsat jämna.


Svårt med statistik....och sånt.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-22, 13:09   #2482
 
Kgrhs avatar
 
Reg.datum: maj 2020
Inlägg: 198
Sharp$: 366
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Det bästa vore ju såklart att slopa voltstart helt, har jag längtat efter de senaste 20 åren... Rent trams att ha ett sådant startmoment där hästarna inte går iväg 1/3 av gångerna och stressar upp dem/får dem att galoppera/lägga kraft/ändrar utgången på loppet.
Helt sjukt att det finns kvar egentligen.

Finns bara ett argument för att ha kvar det och det är nostalgi för gamla travtippare. Det håller inte om man sätter det mot övriga argument, varav en del av dem ovan....
Nej BORT med skiten snarast, eliminera omstartsriskerna och trygga spelet, tack!

Dessutom kanske inte så skoj för en mindre tränare som åkt 80 mil för att starta med sin häst, så blir det 3 omstarter och hästern hoppar i det 4e försöket... (Ja jag vet att tränaren själv vet om att det är voltstart då han/hon anmäler, men ändå).

En ren skam att det finns kvar.
Hälsningar, en sur cyniker i Skåne
Noterar att Jägersro har planer på att införa franskt voltstartsystem efter ombyggnaden.
Kgrh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-22, 13:53   #2483
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Strappa71 jag för statistik på båda och det slumpa sig så att DD2 fick många förlustsviter.
Som sagt det är mest på skoj och ingen jätte grej.

MVH
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-22, 14:24   #2484
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kgrh Visa inlägg
Noterar att Jägersro har planer på att införa franskt voltstartsystem efter ombyggnaden.
Kommer att bli vingligt om de byter ut det helt och hållet.

Gissar att man nog tvunget måste köra åtminstone kvalloppen med svensk standard-voltstart.

Men det finns ju inget som säger att det ena utesluter det andra. Det finns ju inget krav på att de använder ev. start-tarm i exakt alla lopp.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-22, 14:27   #2485
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sputnik2012 Visa inlägg
Strappa71 jag för statistik på båda och det slumpa sig så att DD2 fick många förlustsviter.
Som sagt det är mest på skoj och ingen jätte grej.

MVH

Ett sätt att få en lite mer användbar statistik är att dela upp loppen per "lopptyp & proposition" hellre än per spelform.

Loppen vet ju inte vilken spelform de är med på.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-22, 14:44   #2486
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 145
Sharp$: 1373
Standard

Vilka betaltjänster är vassast? Jag menar spetsanalyser osv. Jag är inte spuerintresserad av att köpa systemförslag.
Milsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-22, 14:48   #2487
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Milsson Visa inlägg
Vilka betaltjänster är vassast? Jag menar spetsanalyser osv. Jag är inte spuerintresserad av att köpa systemförslag.
Spelvärde.

Jag handlar spelvärde för spetsanalyserna, utrustningstabelerl och intervjuerna.

Spelförslagen försöker jag t o m att skilja mig ifrån. De får inte sätta sina spelidéer rätt ut. För då kommer utdelningen bara att bli en bråkdel av "den rätta".
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-22, 15:11   #2488
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kgrh Visa inlägg
Noterar att Jägersro har planer på att införa franskt voltstartsystem efter ombyggnaden.
Jag förstår att man kan tycka det är roligt, men jag tycker man skall tänka över det där minst en gång till.

Första anledningen är att vi redan har en massa olika startmetoder i Sverige. Vi har autostart, och autostart med spårtrappa. Vi autostart i monté är det max tio ekipage bakom bilen, alla i främre ledet. Sedan har vi linjestart om autostart inte kan genomföras. Vi har också voltstart som kan ske med eller flera tillägg om 20 meter vardera. De senare loppens start kan få rätt olika karaktär beroende på hur många hästar vardera tillägg har och hur många de är. Och nu vill alltså Jägersro lägga till en metod till...

Den andra anledningen är kostnaderna. Varje kvadratmeter yta på banan kostar pengar att underhålla, belysa och förse med teknik och kameratäckning. Nu har man redan valt att projektera en bana som är 40% längre än de andra banorna, och skall man då ytterligare skapa ytor för tävling kommer det att bli ännu dyrare.

Den tredje anledningen är att det blir svårare för spelarna att avgöra om en häst kommer klara av den där starten eller inte. Särskilt bland oerfarna hästar kan det tänkas ha stor betydelse, och en hel del sådana lopp skall ju avverkas varje år, med spel. Precis som Strappa skriver så är det väl tveksamt om man kan låta hästar kvala med den startmetoden, och skall man som spelare förvänta sig att en häst som kvalat i Halmstad med traditionell start skall klara av fransk start i sitt debutlopp på Jägersro?
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-22, 15:24   #2489
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sputnik2012 Visa inlägg
Det finns inget som väger tyngre än att samla in egen data tycker jag.
Hitta sexton speldagar med DD2 utan att en enda favorit vann.
Inte förvånad.
Sånt roar jag mig med :-)

Ha en trevlig dag ...
Har precis sammanställt statistik över V86:s samtliga omgångar. Där ingår ju alltid DD i de två sista avdelningarna. Föga förvånande är Avd 8 den avdening med lägst genomsnittlig spelprocent på sina vinnare, följd av Avd 7. Den mest skrällbenägna är dock Avd 4, men där är spelarna oftare med på det och därför är vinnaren där ganska genomsnittligt streckad.

Minst skrällvänlig är Avd 1 som har i särklass högst genomsnittlig spelprocent, flest vinnande favoriter och minst antal skrällar.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-22, 15:35   #2490
 
Kgrhs avatar
 
Reg.datum: maj 2020
Inlägg: 198
Sharp$: 366
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Spelvärde.

Jag handlar spelvärde för spetsanalyserna, utrustningstabelerl och intervjuerna.

Spelförslagen försöker jag t o m att skilja mig ifrån. De får inte sätta sina spelidéer rätt ut. För då kommer utdelningen bara att bli en bråkdel av "den rätta".
Intressant, betalar själv endast för travrelaterade tjänster i form av Travronden och HPT. Hur skiljer sig Spelvärdes intervjuutbud från Travronden/Travronden Spels?
Kgrh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td