Visa ett inlägg
Gammal 2020-05-22, 16:47   #2493
Viroid
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Bakåtsträvare borde bara sitta och glo på sin tjock-tv och ha sin analoga telefon att ringa med.

Vi andra vill ha lite innovativa lösningar. När open stretch kom så var det bara positivt. Synd att så få banor vågade bygga ett eller två extraspår men Åby har ju helt klart de roligaste tävlingarna med sina två extra spår även om det är tufft för den som sitter tredje inner. Jag hade kunnat tänka mig att det skulle öppna sig redan i sista sväng!

Finns massor av saker man kan göra för att utveckla travet. T ex att de som tjuvstartar i volt antingen diskas eller måste lägga sig sist i klungan. Allt för att det inte ska bli omstarter som stör för övriga ekipage.

Man kan bygga läktare ovanför banan med 100% glas så man sitter perfekt vid mållinjen - vip-platser!

Så tänk lite nytt istället för att vilja ha det som det redan är... världen utvecklas!
Man kan ju göra massor av utveckling om man vill, men till vilken nytta? Utanför Europa har man ju t.ex. passgångare och tävlar med, de tycker vi i Europa är rätt så konstiga som bara har travare. Vi har en massa mer eller mindre märkliga utrustningsbestämmelser och det är massor av medicinska behandlingar som här klassas som doping, men är tillåtna i andra länder. Vi tävlar däremot med våra små brukshästar som av någon märklig anledning kallas kallblod. Svenska och norska anses jämbördiga, men de finska får bara ibland tävla mot de andra. På vintern tävlar några banor på isbana, det är väl lite tveksamt kan jag tycka, men det är svårt att få till en "sommarbana" som är bättre så långt norrut mitt i vintern. Vinklad startvinge har några banor infört i hopp om att det skulle bli bättre för dem med spår 7 & 8. Verkligheten gjorde dock att det blev sämre för dem.

Från början var det fyra banor som byggde open stretch, men medan de andra byggde ett extra spår ville Åby ha två, och de hade dessutom plats för det utan att behöva flytta så mycket annat. Det fanns fler banor som ville, men det skulle kräva omfattande ombyggnationer, förändrad dränering etc. Åbys dubbla spår gjorde mycket för att det skulle bli succé där, för det fanns ju plats att ösa på och vingla lite. Halmstad och Eskilstuna slutade snart med sina extra spår, som mer hade fungerat som en slags skumpig vägren, medan Skellefteå har sitt kvar utan att tävlingarna där är särskilt roliga.

Regelförändringar ser jag positivt på, om de görs i syfte att förenkla eller göra mer rättvist. När det kommer till franska voltstarter ser jag väl att det bara blir dyrt, mer lotteri för spelarna och en fördel för hemmahästar. Dina förslag runt tjuvstarter tycker jag dock är mycket bra.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat